Skocz do zawartości

Yak 54 K.Halicki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a na spływie nie dajesz płakownika? ja bym dał dlatego ciąłbym na 1 ;)

 

ale zrobilem swojego yaczka troche inaczej :) tzn dalem taka kształtke 3x3mm takie 2 kawalki wchodzące po 1/3 szerokosci kadluba i nie musialem ciąć..

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Pojechałem równo po 2. Płaskownik tylko na natarciu. Na spływie nigdy nie robiłem i wystarczająco sztywno było. Zresztą ja nie latam jak Krzysiek tylko spokojniej raczej :]

Czasem warto posmapomować ;]

Dzięki za pomoc i wytłumaczenie ;)

Opublikowano

Podwozie z węgla 1.5/2mm + na końcach kawałki drutu 0.8mm odpowiednio wygięte. Przymocowane za pomocą koszulki termokurczliwej i kropli CA.

Opublikowano

węgiel 1,5mm pod odpowiednim kątem jest idealny, bardzo fanie się ugina ale do tego stopnia, ze śmigło nie chaczy, 2mm jest już sztywny i zawsze rozrywa mi epp zamiast sie ugiąć

Opublikowano

Krzychu, z tego co widzę robisz 2 rodzaje, jeden z depronem na skosie kadłuba pionowego i poziomego, drugi rodzaj z kratownicą.

 

Domyślam się że waga wychodzi podobna, która wersja Twoim zdaniem (i innych of coruse) jest sztywniejsza?

Opublikowano

Krzychu, z tego co widzę robisz 2 rodzaje, jeden z depronem na skosie kadłuba pionowego i poziomego, drugi rodzaj z kratownicą.

 

Domyślam się że waga wychodzi podobna, która wersja Twoim zdaniem (i innych of coruse) jest sztywniejsza?

Wersja z kratownicą z węgla jest sztywniejsza ale jest przy tym więcej zabawy. Do "normalnego" latania w zupełności wystarcza wersja z depronowym pasem. Najlepsze połączenie oczywiście daje skos + kratownica :).

Opublikowano

A co do masy to zdecydowanie lzej wychodzi kratownica :) Wazylem kiedys skosy azurowane do Kosmosa F3P i wyszlo 4,3g. Do tego na calej dlugosci klej. Cala kratownica weglowa z klejem dorzucila 2,5g do modelu :)

Opublikowano

Krzychu, one more question.

 

Co dają te hamulce na lotkach (w kształcie trapezu te) w praktyce? Na logikę to model jest wolniejszy w beczkach?

 

Na podwórku zrobi to jakąś różnicę?

 

I do wszystkich, warto zapłacić te ponad 70zł za Pulso 2300kv? Mam teraz te Turnigy które kiedyś każdy kupował (skleroza... 2219 czy cos takiego, niecałe 20g) i nie wiem czy jest sens.

A serw HXT mam dość i zakupię te metalowe z HC

Opublikowano

Pyt. nr. 1 przemilczę... sprawdź sam w praktyce ale różnica jest znaczna ( montuje je z zupełnie innych powodów niż ten który wymieniłeś ). Pulso jak najbardziej warto kupić, powiem nawet że tylko i wyłączenie warto je kupować, niema sensu brać ani tańszych ani droższych... Serwa kup bms 306BB albo te co Kubuś polecał.

 

PS. Przemyśl czy potrzebujesz aż tyle mocy co daje 2300kv pulso. Jeśli Twój model nie będzie ważyć więcej niż 180g to ten ~1700kv będzie super ( długi czas lotu i optymalna moc - i tak będziesz z mocy zadowolony ).

Opublikowano

No w sumie modele ważyły od 150-160g, a jak pisałeś o 450g ciągu z pulso 2300 to też mi się wydawało ze to może nawet przydużo.

Tylko chyba wersja 1700kv będzie mniej dynamiczna, a przynajmniej mi się tak wydaje ;)

Opublikowano

A ja w sraku mam Turnigy 3020 czy jakoś tak poleconego przez Mr. Paweł_W i sprawuje się znakomicie :) Modele 150gram wiszą na 40% gazu :D A kosztuje drobne 12-13$ :)

 

P.S: 1800KV

Opublikowano

A ja w sraku mam Turnigy 3020 czy jakoś tak poleconego przez Mr. Paweł_W i sprawuje się znakomicie :) Modele 150gram wiszą na 40% gazu :D A kosztuje drobne 12-13$ :)

 

P.S: 1800KV

I waży 25g w najbardziej optymistycznej wersji.

 

Po raz kolejny przypomnę że wyrażenie się opinią typu "wisi na pół gazu" jest co najmniej śmieszne. Jeśli dwaj piloci zrobią model o masie 180g przy czym jeden zastosuje silnik 250g ciągu a drugi 360g to w odczuciu obu modeli model będzie wykonywać zawis na połowie drążka gazu i oboje będą mieli rację. Nauczcie się wreszcie wypowiadać miarodajne opinie !

 

Dla mnie kryterium oceny zastosowania silnika do modelu to :

-ciąg jaki osiąga silnik,

-czas lotu modelu,

-to czy model dynamicznie czy ospale wychodzi z zawisu,

-czy wykonuje zawis do końca pakietu,

-jakie wznoszenie w pionie model osiąga (szybko, wolno ),

-czy dynamicznie nabiera obrotów,

-temperatura silnika po locie.

 

I tutaj silnik który opisujesz wypada średnio ( czy. nie najgorzej ani nie najlepiej ) bo :

-średnio dynamicznie wkręca się na obroty,

-odejście modelu z zawisu jest na akceptowalnej granicy,

-model ma średnią prędkość wznoszenia w pionie.

 

Można zastosować śmigło 9x4,7 aby zwiększyć ciąg itp. ale kosztem dynamiki wejścia na obroty ( wyczuwalne przy autorotacjach ).

Opublikowano

A 1525 KV, to będzie dużo za mało ?

 

P.S, tylko mi nie piszcie, że "o ok. 300" :wink: Pytam, bo akurat w halówkach jestem bardzo zielony - to ma być silnik do pierwszej.

Opublikowano

Dla mnie kryterium oceny zastosowania silnika do modelu to :

-ciąg jaki osiąga silnik,

-czas lotu modelu,

-to czy model dynamicznie czy ospale wychodzi z zawisu,

-czy wykonuje zawis do końca pakietu,

-jakie wznoszenie w pionie model osiąga (szybko, wolno ),

-czy dynamicznie nabiera obrotów,

-temperatura silnika po locie.

 

I tutaj silnik który opisujesz wypada średnio ( czy. nie najgorzej ani nie najlepiej ) bo :

-średnio dynamicznie wkręca się na obroty,

-odejście modelu z zawisu jest na akceptowalnej granicy,

-model ma średnią prędkość wznoszenia w pionie.

 

Ciąg silnika na śmigle 8x4.3 pakiet 2s = 410gram (sprawdzane)

Czas lotu na pakiecie 360mAh 8min mieszanego latania 6min tylko 3D

Na następnym wypadzie na hale nagram film, dla mnie wychodzi natychmiast

Zawis jest do ok. 3.6v na cele (odcina przy 3.5v)

Za szybko się sufit zbliża :lol:

Natychmiast - może ja mam tylko taki egzemplarz ?

Zimny (około 25-30*C)

Opublikowano

I tutaj silnik który opisujesz wypada średnio ( czy. nie najgorzej ani nie najlepiej ) bo :

-średnio dynamicznie wkręca się na obroty,

-odejście modelu z zawisu jest na akceptowalnej granicy,

-model ma średnią prędkość wznoszenia w pionie.

No nie przesadzajmy,rewelacja to nie jest ale dynamika jest nie najgorsza. Są lepsze silniki ale tu nie ma lipy.

 

Dodajmy jeszcze jedno - dla niektórych taki silnik to szrot, dla innych rzeźnik. Dla mnie 2204-14T było zajebiaszcze póki nie kupiłem 3020-1800. Potem było fajnie do kupienia NEU. A potem polatałem Kubusiowym Pulso i kupiłem własne Pulso 2300. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, każdy ma swoje upodobania i swoje potrzeby. I już :) Na początek polecam albo 3020 albo Pulso ale z mniejszym KV, i tak dla początkującego hala jest ZAWSZE za mała.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.