Ładziak Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 2403 (ale w wykonaniu Tigera, a nie HK) mam w tym modelu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=35283 3020 miałem daaawno temu, ale wydaje mi się, że osiągi mają zbliżone. 2403 jest za to lżejszy o 10 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 2403 (ale w wykonaniu Tigera, a nie HK) mam w tym modelu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=35283 3020 miałem daaawno temu, ale wydaje mi się, że osiągi mają zbliżone. 2403 jest za to lżejszy o 10 g. witam!!! czy i gdzie w naszym kraju można nabyć silniki TIGER? w ABC-RC zakupiłem model STAR EPP z silnikiem TIGER-a w zestawie.silniczek ten jest naprawdę rewelacyjny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Przyłączam się do prośby. Bo Pulso zniknęły u Ledy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Są w Modelarni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 W związku z coraz częstszym pojawianiem się modeli wzorowanych na moim projekcie i chęci czerpania z tego tytułu korzyści materialnych postanowiłem nie publikować darmowych planów wersji V3 przewidzianej do darmowej publikacji na 2011/2012 oraz nie odpowiadać na wszelkie pytania przesyłane mi poprzez prywatną wiadomość. Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Gdzie powinnien znajdować się SC w tym Yaczku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Tam gdzie pasuje pilotowi. Generalnie w okolicach połowy cięciwy skrzydła przy nasadzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Dokładnie jak Paweł mówi, to bardzo indywidualna sprawa i należy przy składaniu pozostawić sobie możliwość nawet znacznego przesuwania pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Okolicach czyli ? Przy sc w polowie cięciwy pakiet ( 500mah ) wypada mi na lotce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Może tak być. Na początek ustaw sobie SC powiedzmy 1cm przed środkiem cięciwy przy nasadzie, potem sobie ustawisz tak jak Ci pasuje - ja np. lubię jak na plecach model delikatnie mi opada - wtedy mam lepszą kontrolę nad nim. Generalnie dużo modelarzy ustawia SC tak, że przesuwa go do tyłu do momentu aż model na plecach leci poziomo nie opadając. Ja w takim wypadku przesuwam jeszcze pakiet a co za tym idzie SC do przodu i na plecach latam z palcem cały czas lekko oddającym drążek - tak mi jest najwygodniej. Lepiej czuję pozycję w powietrzu dzięki temu, bo mam cały czas uczucie że oddany drąg = plecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Wielkie dzięki. Ustawię 1cm przed i zobaczę. Jakie ustawić wychylenia sterów na początek? Przy 100% lotki wychylają mi się po czterdzieści kilka stopni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Ja wychylenia bym zostawił tylko exp ustaw, tak żeby się nie wystraszyć na początku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Jeśli to w ogóle pierwsza halówka, to albo BARDZO dużo expo albo ustawienia rzędu 20 stopni. I tak - jak pisał qbacz, możesz się na początku wystraszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Nie halówka tylko dworówka . Latałem MK34, troszkę, niestety zabił go syn. Yaczek prezentuje się tak: A tu gdzie widać żep wypada pakiet 2s 500mah. Strasznie daleko, mogłem "wciąć" troszkę mocowanie silnika. Setup: motor -Emax GT2205/22 KV1660 łoże węglowo sklejkowe regulator HK 12A BlueSeries 1 hxt900 2 hxt500 odbiornik - frsky V8R4 Kingmax 2s 500mAh Materiał - depron podłogowy nierowkowany Węgiel 1,5mm. Waga 170-172g, dokładnie nie pamiętam. Z tymi wychyleniami lotek to się pomyliłem. Na 100% jest po 85 stopni w obie strony :shock: . Masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Dziwna sprawa z tym wyważeniem, ja zawsze daję w depronach mojej konstrukcji serwa w środku cięzkości czyli umownie w połowie płata i wyważa się OK, nawet biorąc pod uwagę to że są lżejsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Mi też wydaje się to podejrzane, tym bardziej że pakiet nie jest mały. Jakby miał 360mAh to mocowanie byłoby na kierunku . Pozostaje "wciąć" silnik i zrezygnować z goldów. Sc jest na 11cm od natarcia (1cm przed środkiem cięciwy przy nasadzie) może ktoś to zweryfikować a swoim Yaczku? Może coś źle policzyłem - dopiero się uczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Cięciwa na pół minus jeden, tu się nie ma w czym pomylić Zaraz mnie zakrzyczą że to źle, ale ja ustawiam najpierw na oko i dopiero w trakcie latania ustawiam dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidos Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Witam, z góry przepraszam autora i kolegów za profanację projektu YAKa ale ponieważ mam już powycinane elementy a nie zależy mi na halówce tylko nieco pancernej wersji do rekreacyjnego latania outdoor to tnąc koszty chcę go wyposażyć w to co już posiadam czyli: Silnik: emax 2822 39g + GWS 8x4 Regulator: 18A Pakiet: 2S 800mAh Serwa: HXT900 9g Odbiornik: HK 2.4Ghz T6A V2 6CH Czy myślicie, że uda mi się go ulotnić z tak ciężkim wyposażeniem i dodatkowymi wzmocnieniami? I które elementy muszę koniecznie wzmocnić przy takim wyposażeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Witam, z góry przepraszam autora i kolegów za profanację projektu YAKa ale ponieważ mam już powycinane elementy a nie zależy mi na halówce tylko nieco pancernej wersji do rekreacyjnego latania outdoor to tnąc koszty chcę go wyposażyć w to co już posiadam czyli: Silnik: emax 2822 39g + GWS 8x4 Regulator: 18A Pakiet: 2S 800mAh Serwa: HXT900 9g Odbiornik: HK 2.4Ghz T6A V2 6CH Czy myślicie, że uda mi się go ulotnić z tak ciężkim wyposażeniem i dodatkowymi wzmocnieniami? I które elementy muszę koniecznie wzmocnić przy takim wyposażeniu? Troszkę ciężko ale poleci. Zastrzały standardowo węgiel 1.5mm i płaskownik na natarciu + koniecznie pomiędzy spływem skrzydła a natarciem lotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Troszkę polatałem modelem. I mam pytanie co do wyważenia. SC zrobiłem tak jak pisaliście. Model lata mi "na ogonie". Aby leciał równolegle do ziemi muszę mu dać dużo gazu, gdy zmniejszam obroty silnika znowu ogon idzie w dół (nachylenie osi samolotu w stosunku do ziemi jakieś 45 stopni). Czy tak powinno być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.