bandi Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Panowie powiedzcie mi czy można założyć silnik do paralotni np taki jak do samolotu przykładowo ASP 46II 7,5 cm ale smigło pchające ?? czy nie będzie zbyt mało chłodzenia silnika wtedy??? hmmm co o tym myślicie?? bo mam paralotnie Rc i wolny silnik i chciałem wózek zrobić i go wykorzystać .. prosze o porady??a jak nie to jaki silnik zastosować ?
utopia Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Normalnie silniki paralotniowe (PPG) pracują jako pchajace ... więc nie ma problema . pamietaj tylko by go nie zasłaniać niech cały będzie odsłonięty i da radę . dawno temu przesadnie zabudowałem w Prząśniczce silnik i zatarłem dwa pod rząd........kolejny pracował z osłoną o rozmiar za dużą i już było ok
bandi Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 O to dobrze wiedzieć bo już miałem sie poddać : a co ze smigłem ?? są śmigła pchające czy jak to z tym wygląda ?? może odwrotnie montujecie?? sorki jesli głupie pytanie zadaje ,ale nigdy sie z tym nie spotkałem
bandi Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 nie no sorki odwrócenie śmigła nic tu przecież nie daje:P to gdzie mozna kupić smigła pchajace w tym wypadku??
utopia Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Śmigło pchające to śmigło "lewe" lub "prawe " zależy od kierunku obrotów Twojego silnika -kupujesz odwrotne od ciągnącego :wink: albo zakładasz odwrotnie to co masz ...trzeba sobie radzić :mrgreen:
bandi Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 no ja mam obroty Lewe na silniku ale jak tak patrze to odwrócenie śmigła nic mi nie da
utopia Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 oczywiście że nie da to był wolny żart co prawda śmigło swoją rolę jakoś by spełniało ale sprawność całości była by "ujemna"
kesto Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 no ja mam obroty Lewe na silnikuTaak? Cóż to za silnik? Tutaj masz śmigła pchające http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=12705 Kierunek obrotów silnika określa się z pozycji pilota w kabinie, a nie mechanika kręcącego śmigłem.
Callab Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 co prawda śmigło swoją rolę jakoś by spełniało ale sprawność całości była by "ujemna" Swoją rolę spełnia, ale wciąż pozostaje śmigłem ciągnącym! Sprawność spada znacznie. Przekonałem się o tym jak do delty z silnikiem pchającym przez przypadek założyłem śmigło odwrotnie. Oczywiście leciała, ale ciąg spadł znacząco. A standardowy silnik spalinowy kręci w prawo. Patrzy się od silnika, tak jak na śrubę prawoskrętną (śmigło jest taką śrubą). Tutaj masz śmigła pchające http://modele.sklep.pl/pr...oducts_id=12705 Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi śmigłami. Wyglądają na normalne, "prawe" śmigła. Albo pomylili zdjęcia, albo trzeba mieć do nich silnik, który właśnie kręci się w lewo.
RomanJ4 Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Łopata śmigła też ma swój profil (tak jak skrzydło), załóżmy: płasko-wypukły. Więc jeśli ma pchać a nie ciągnąć to poza wyborem odpowiedniego kierunku obrotów powinno być zamocowane jeszcze odpowiednią stroną. Płaską do silnika - ciągnie, wypukła do silnika - pcha. To tak poglądowo.
bandi Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 Właśnie patrzyłem na linka i śmigło niczym się nie różni , możliwe że pomylili zdjęcia , jak będę kupował to za dzwonie wcześniej ... nie wiedziałem jak jest z tymi obrotami teraz wiem że określa sie je z punktu pilota siedzącego w kabinie
kesto Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi śmigłami. Wyglądają na normalne, "prawe" śmigła. Albo pomylili zdjęcia, możliwe że pomylili zdjęcia Pomylili zdjęcia - to jest częstą bolączką naszych sklepów internetowych. Patrzcie na opis, nie tylko na obrazki.
utopia Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Callab, - pisząc "ujemna sprawność " mam na myśli właśnie jej spadek w porównaniu z poprawnym kierunkiem obrotów . I jest to jak wiemy spowodowane tym że smigło jest profilowane a nie tylko płaską łopatką ustawioną pod katem
Callab Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Ujemna sprawność, czyli będzie ciągnąć do tyłu ;-) I tak właśnie będzie jak założymy "normalne" śmigło, do "normalnego" silnika, tylko zamocowanego tyłem do przodu. A tak poza tym, to czym różni się śmigło pchające od śmigła lewego? Różni się czymś? W aerodynamice różnie to bywa i możliwe, że jest jakiś parametr wymuszający inny kształt takiego śmigła. Ja nie wiem, dlatego pytam.
bandi Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 pod taką paralotnie chce podpiąć silnik i wózek hmmm będę próbował przynajmniej a co z tego wyjdzie to zobaczymy co o tym myślicie?
utopia Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 ajtam ajtam się mnie Wojtek czepił słówka :mrgreen: ujemna mniejsza niż normalnie czyli tyla co nic :wink:
bandi Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 A Panowie powiedzcie mi gdzie można kupić takie wytrzymałe linki jak sa w paralotni i materiał paralotniowy ?? hmm lub np materiał lekki który nie przepuszczał by powietrza?? hmm bo trochę już szukam na necie ale nic takiego nie ma
ECO400 Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 w HC jest gotowe skrzydło do paralotni.
bandi Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 Posiadam już paralotnie zdjęcia powyżej
utopia Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 materiał i linki kupisz u źródła - tam gdzie szyją skrzydełka ot pierwszy z brzegu http://www.dudek.eu/skrzydla/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.