Skocz do zawartości

silnik do paralotni


bandi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ortalion możliwe że by się nadał ... ja generalnie mam paralotnie tak że z tym nie ma problemów , zapytałem ogólnie gdzie można kupić materiał, bo będę sobie chciał zrobić własną , ale mniejszą od tej co na zdjęciach wyżej

 

Generalnie chodzi o przewiewnosc, zatem trudno tu powiedziec czy akurat dany oratlion sie nada czy nie. Mysle ze nowy ortalion bedzie jaknajbardziej ok, tylko ile wytrzyma w powietrzu i na sloncu ?? Bo resurs rzędu 10godzin nie jest zadowalajacy. Paralotnia wytrzymuje min 150-200 godzin nalotu, oczywiscie te czasy zwiekszac mozna wielokrotnie jesli sie dba o skrzydlo, co w przypadku RC nie jest problemem.

Mysle ze rozsadnym pomyslem bedzie przerobienie kite komorowego, w najgorszym wypadku bedzie konieczne przeszycie otworow wlotowych. No i oczywiscie zmiana olinowania.

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wieczorem wrzucę zdjęcie pokazujące, jak taką siatkę można szybko zrobić wykorzystując 1mm żyłkę oraz szerszy profil obręczy.

Witam będę bardzo wdzięczny za ujawnienie zdjęć tej siatki ochronnej... chętnie takową zrobię ,bo na pewno będzie bezpieczniej

 

P.S. Jaką rozpiętość ma skrzydło paralotni ?

właśnie jeśli chodzi o rozpiętość paralotni to boję się że będzie trochę mała ,bo masę wózka przewiduje coś około 1600gram a paralotnia ma rozp. 2m a szerokości 54 cm przy czym ku końcowi trochę się zwęża,jak to w każdym skrzydle .

 

Generalnie chodzi o przewiewnosc, zatem trudno tu powiedziec czy akurat dany oratlion sie nada czy nie. Mysle ze nowy ortalion bedzie jaknajbardziej ok, tylko ile wytrzyma w powietrzu i na sloncu ??

 

No racja w sumie nie ma to sensu .Lepiej kupić gdzieś za parę groszy prawdziwą paralotnie jak się trafi okazja i przeszyć ewentualnie ...pomyślę o tym :x

Opublikowano

A tu dalsze postępy z budowy ;)

 

koło z aluminiowym orczykiem

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

a tutaj w całości tak wygląda koło skrętne i rama wózka paralotni

 

Dołączona grafika

 

 

 

 

 

 

pozdrawiam Darek

 

 

_________________

DARO 2303294 GG

Opublikowano

Obiecane zdjęcie:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

W środku "plecionli" powstaje kwadrat, przez który wystaje kołpak - bez problemu można wtedy odpalić rozrusznikiem silnik.

Opublikowano

hmmm chyba występuje jakiś błąd ponieważ nie chce tych linków otworzyć ...pisze błąd wczytywania strony a może na maila??? darobandi@autograf.pl jak coś to przepraszam za fatygę , ale bardzo bym prosił o fotki bo pomogło by mi to w budowie tej osłony

 

 

a może jakby Pan spróbował w imageshack?? ja przez ten program wrzucam foty i bez problemu się ładują.

Opublikowano

no znalazłem gdzie są te "ciasteczka" na necie wykasowałem ale nic to nie dało bo zdjęcia się nie otwierają szkoda :(

Opublikowano

no ja pracuje na Mozilla firefox i nie poszło próbowałem również otworzyć w operze i też nic ... ale na maila pięknie doszło i jeszcze raz dziękuję ;) jutro zabieram się za robotę :)

 

 

a mam jeszcze Pytanie do Pana ?? ta Paralotnia 2 metry rozpiętości i szerokosci 54 cm nie bedzie za mała do wózka o wadze około 1600gram???

Opublikowano

Darku.

 

Na Pana trzeba mieć wygląd i pieniądze :D . Na forum mówimy sobie po imieniu.

 

Moja paralotnia ważyła 1250 gram. Pierwszą czaszę miałem ( jak dobrze pamiętam ) o rozpiętości 145 cm. Latało się na tym spokojnie - jednakże cały czas prawie na 50% gazu ( napęd elektryczny ). O wolnym lądowaniu można było jednak zapomnieć. Dlatego też lądowałem zawsze w wysokiej trawie. Być może brak możliwości szybowanie wynikało z tego, że latałem prawie w bezwietrzną pogodę.

Między czas zdobyłem czaszę 2 metrową - na niej niestety nie zdążyłem jeszcze polatać.

 

Przy wadze 1600 gram sądzę, że paralotnia latać powinna bez problemowo - ewentualnie stary i lądowania będą trochę dynamiczniejsze.

 

Doczytałem gdzieś, że przy normalnych paralotniach na 100 kg wagi przypada 27 metrów kwadratowych czaszy. Gdyby to przeliczyć liniowo ( ale nie wiem, czy jest to prawidłowe podejście ) przy 1,6 kg daje 0,43 m2 ( u Ciebie wychodzi 1m2, więc z nadwyżką ).

Opublikowano

no rozumiem Piotrze ;) dużo mi to pomogło co napisałeś, bałem się, że to w ogóle się nie wzniesie że za małe skrzydło będzie ... ja silnik w tym wózku mam 8,5 cmm ASP 1,96 KM ten co na zdjęciach:) ale myślę że do testów założe 7,5 cmm ma 1,8 KM bo tak czy tak podejrzewam, że ten 7,5 cmm będzie za mocny a raczej na pewno :) co o tym sądzisz????

Opublikowano

Mocą bym się tak nie przejmował. Większa moc przydaje się przy silniejszym wietrze. W takich warunkach paralotnia ładnie się wznosi, ale stoi prawie w miejscu ( tutaj powinni sę wypowiedzieć koledzy, którzy latają na paragliderach). Raczej zwracałbym uwagę już na tym etapie, aby nie zwiększać niepotrzebnie ciężaru.

Opublikowano

bałem się, że to w ogóle się nie wzniesie

Nie chcę Ciebie martwić, ale to się nie wzniesie. Z punktu widzenia wytrzymałości konstrukcji, to co zrobiłeś to porażka. Pomyśl tylko - wózek robisz ze zwykłego aluminium, nie duralu, który jest materiałem wytrzymałym, a ze zwykłych kształtowników aluminiowych dostępnych w marketach budowlanych o dziadowskiej wytrzymałości. Do napędu chcesz dać silnik spalinowy o pojemności 7,5cm - w sumie niemały. Taki silnik w czasie pracy generuje spore drgania, a Ty chcesz go mocować przy pomocy blaszek alu. i do tego jeszcze nitowanych zrywanymi nitami aluminiowymi. Słupek, na którym mocujesz łoże silnika też jest z takiego szajsowatego aluminium i do tego jeszcze jest wyażurowany :!: , a trzyma się tylko na dwóch nitach zrywalnych. Silnik spalinowy - na 2 nitach aluminiowych :!: To co zrobiłeś to zaproszenie do wypadku. Myślałem, że ktoś to wcześniej zauważy i zwróci Ci na to uwagę abyś nie tracił niepotrzebnie czasu na robienie tak nieprzemyślanej konstrukcji. Jeśli chcesz zrobić taki wózek, to przede wszystkim zmień materiał na dural, połączenie zrób na śruby, a nie na nity i koniecznie wzmocnij łoże silnika.
Opublikowano

aha czyli ten 8,5 cmm zostawić ;) a jeszcze jak jest odnośnie wykłonów i skłonów silnika?? stosuje się to w wózkach paralotniowych?? bo coś wydaje mi się że to chyba nie ma sensu ponieważ skrzydło i wózek to część ruchoma ,więc ni jak ma ją się kąty silnika do paralotni ...hmmm może się mylę??

 

 

 

a wyważenie ??? jak powinno być poprawnie ??? sam nie wiem ponieważ ja u siebie jeszcze nie mam zamocowanej tej belki pod uprząż linek paralotni :) bo chce zapiąć serwa baterie wszystkie podzespoły i wtedy będę wiedział gdzie jest środek ciężkości tylko właśnie pytanie jak mam to ustawić że wózek ma idealnie wisieć do poziomu względem do skrzydła paralotni ?? czy ma być pochylony lekko w przód lub w tył?? tego właśnie nie mam pojęcia ;)

 

 

bardzo proszę o wyjaśnienie ... pomoże mi to bardzo

Opublikowano

połączenie zrób na śruby, a nie na nity i koniecznie wzmocnij łoże silnika.

 

Tak jest Kesto nity zostaną wymienione na śruby !

Opublikowano

Tak jest Kesto nity zostaną wymienione na śruby !

Sama wymiana nitów na śruby nie rozwiąże problemu wytrzymałości konstrukcji.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.