Skocz do zawartości

Big Stinker- Pitts 1,2m- renowacja


MironRC

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

powitać!

początkowa waga samego kadłuba to 1,78 kg, po wstępnym obdarciu ze skóry waży 1,38kg. Sama maska silnika to ok 0,18 kg, więc będzie nowa. Tak to wygląda teraz:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Jak spojrzałem na kadłub pod kątem porycia, to wymyśliłem, że listewek wzdłuż kadłuba może być trochę za mało, tzn są za "rzadko" położone. Po pokryciu folią, kadłub może trochę kwadratowo wyglądać, co myślicie o tym?

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Jeśli jest sztywny to nie ma sensu nic dokładać..

Nawet robiąc skorupę z balsy dołożysz pewnie z 200 gram przy deskach 1,5 mm

właśnie jest bardzo sztywny, to sosnowe listewki. :wink:

Opublikowano

Witam ja bym wzmocnił ewentualnie wręge silnikową a resztę pokrył bym folią ;)

Chociaż jak tak patrze na zdjęcie to przymocowana jest dosyć solidnie do trzech grubych podłużnic sosnowych

 

będzie piękny model

 

pozdrawiam Darek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________

DARO2303294 GG

Gość slawekmod
Opublikowano

Ja to zrobiłem tak jak poniżej. Wagi nie pamietam ale mogłem trochę odchudzić . Kiedyś się wezmę za ten model.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Pięknie wyszło ;) na pewno mocna taka konstrukcja skorupowa ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pozdrawiam Darek

Opublikowano

Uszanowanko!

 

Zabrałem się za ster wysokości i kierunku :roll: Połówki wysokości połączone były drutem, który skorodował, także należało wymienić. Postanowiłem wymienić także zawiasy. Kierunek był jakiś taki krzywy, co widać na fotkach- więc dorobiłem nowy :wink:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Co chcesz od steru kierunku - fajny jest, taki pokręcony, hamerykanski :wink: . Tak na poważnie, to ten nowy musisz wzmocnić. Dolny węzeł jest za słaby. Powierzchnia klejenia jest tam mniejsza niż rozpórek. Musisz dać trójkąt wzmacniający, zwłaszcza, że pewnie w tych okolicach będziesz mocował dźwignię do napędu steru.

Opublikowano

Dolny węzeł jest za słaby. Powierzchnia klejenia jest tam mniejsza niż rozpórek. Musisz dać trójkąt wzmacniający, zwłaszcza, że pewnie w tych okolicach będziesz mocował dźwignię do napędu steru.

jasne, racja, musi być mocniejszy, dzięki :wink:

Gość slawekmod
Opublikowano

Proponowałbym usunąć obecny statecznik poziomy i zrobić nowy z listew i pokryty folią, oryginalny pitts miał stateczniki z rurek, garb ze sklejki lub z blachy duralowej a przestrzeń pomiędzy statecznikami nie była profilowana z blachy tylko z naciągniętego materiału. Poza tym stateczniki były usztywnione pomiedzy sobą i kadłubem linkami. Zrobienie lekkiego tyłu pozbawi Cię konieczności pakowania ołowiu celem wyważenia. Mniej więcej : jak zaoszczędzisz 20g na ogonie to odleci Ci 80g na przodzie.

Opublikowano

Proponowałbym usunąć obecny statecznik poziomy i zrobić nowy z listew i pokryty folią, oryginalny pitts miał stateczniki z rurek, garb ze sklejki lub z blachy duralowej a przestrzeń pomiędzy statecznikami nie była profilowana z blachy tylko z naciągniętego materiału. Poza tym stateczniki były usztywnione pomiedzy sobą i kadłubem linkami. Zrobienie lekkiego tyłu pozbawi Cię konieczności pakowania ołowiu celem wyważenia. Mniej więcej : jak zaoszczędzisz 20g na ogonie to odleci Ci 80g na przodzie.

przemyśle temat, muszę walczyć z wagą :wink: Ten Pitts też miał linki, wiszą jescze, ale to na końcu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

jestem na etapie przygotowywania kadłuba i skrzydeł do pokrycia. Zastanawiam się także nad rozwiązaniem sterowania lotkami. Pierwotnie serwa były umieszczone w kadłubie, lotki ruszały się za pomocą pręta, który wchodził w otwór na zdjęciu ( z miejscem na bolec, zaznaczyłem to wcięcie na fotce). Pręt był zakończony poprzecznym bolcem. Teraz pytanie: zostawić oryginalny napęd lotek, czy zainstalować serwa w skrzydłach? Bardziej byłbym za oryginałem. Co myślicie o tym?jak ewentualnie można to rozwiązać? :wink:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

uuu widzę że zainteresowanie spore- :mrgreen: trzeba odświeżyć temat.

 

Lotki o których wspomniałem wyżej (po konsultacjach z Marcinem z Rudy Śl) zrobię następująco: serwa mikro (metalowe tryby, moment ok 2,9 kg) umieszczę w skrzydłach. Kolejną rzeczą będzie wstępne przygotowanie do pokrycia. Zdjęcia zapodam później! piona

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Prace trochę ruszyły, w weekend postaram się wrzucić kilka zdjęć, jako ciekawostkę dla zainteresowanych: znalazłem ciekawą strone o Pitts'ach K L I K

 

Zaplanowałem także malowanie Dołączona grafika

Opublikowano

Witam!

 

Prace trochę ruszyły, w weekend postaram się wrzucić kilka zdjęć, jako ciekawostkę dla zainteresowanych: znalazłem ciekawą strone o Pitts'ach K L I K

 

Zaplanowałem także malowanie Obrazek

Witam, trochę będziesz miał z tym roboty. Ja będę robił Pittsa od Jamary pod elektryka i jeszcze nie zacząłem budowy,ale mam w planach oklejenie folią transparentną. Może ty też się skusisz? :D

Opublikowano

Piękny, zupełnie jak Decathlon. :)

 

Powodzenia przy oklejaniu. I pochwal się finalnym efektem.

mam na oku jeszcze kilka wzorów, na pewno będzie czerwony a jak z białymi ozdobami to się okaże.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.