vader Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam Treningówka z lewym śmigłem pchającym APC 11/8, silnik OS91 VRDF
piotr jet Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witaj Maciek. Spokojnie możesz zacząć od silnika z napędem pchającym . Wbrew pozorom lądowanie jest bardzo spokojne ja latałem w takiej konfiguracji napędu(pchający) Kangurem i HotSpotem doskonale lądują,im większy wiatr tym lepiej Ważne aby silnik był ponad standartowy. Ciężko będzie latać na silnikach "ogólnie" dostępnych wskazany silnik do tego konkretnego modelu to niestety Os'Max0,91 vrdf lub K&B 100 przy silnikach wystarczyLewe śmigło dwułopatowe . Natomiast "standartowy" silnik będzie wymagał smigła 3lub4 łopatowego. Ja próbowałem i wiem dawało się latać na zwykłym Os'Max-sie 0,91 ale latał kiepsko choć śmigło było 4 łopatkowe jak zalecał Graupner.
wichercat Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Hej Panowie STOP coś sie źle wyraziłem chyba a Ci którzy mnie znają to wiedzą że nie myślałem o pierdzącym spirytusie. Mówiąc tańszy czyli nie model za 2kUSD tylko za 1.2 kpln + do tego zdecydowanie tylko i wyłącznie turbina ! Nie mówię że to końcowy wybór ale jedna z opcji..... Bo u mnie to różnie bywa :lol2:
piotr jet Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 PRZEPRASZAM źle zrozumiałem :oops: Turbina w przedziale od 6-8kG ciągu zaspokoji w pełni potrzeby tego modelu wybór jaka, pozostaje w Twoich rękach a właściwie w portfelu :rotfl: :rotfl: Przy klapach które posiada ten model lądowanie będzie proste ważne aby domiksować do nich wysokość
medyko Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 wichercat, do Falcona uwazam że turbina 5~~6kg będzie akurat. Ważne byś zachował jak najnizszą masę tego modelu . To będzie pierwszy jet i wierz mi że trzeba się nieco oswoić z prędkościami a szczególnie z podejściem do lądowania. Niska masa całości zawsze mniej narazi model na uszkodzenia w przypadku pierwszych za szybkich i zbyt twardych lądowań. Nie polecam wiekszej turbiny, bo masa samej turbiny 8kg to już ~~0,5 kg więcej plus większy zbiornik ~~0,6 -1 kg razem z miejsca masz cięższy model o 1-1,5 kg ! Gra nie warta świeczki. :wink:
bostyl Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 na początek proponuje silnik OS 20 cm z lewym pchającym .Mam ten model lata rewelacyjnie ----duża prędkość a adrenalina też buzuje.
Lucjan Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Witaj Maćku. Falkon to tani i wspaniały model treningowy .Turbina max 6 kg .!!! Z silnikiem pchającym mamy tanie dobre latanie . Lądowania to nie problem . Troszeczkę treningu i miękko siadamy na pasie . Pozdrawiam Lucjan .
wichercat Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Medyko - właśnie tak jak napisałeś dlatego coraz bardziej kieruję uwagę na taki model bo widziałem jeta Roberta i mimo że latam akrobatami na 50cc to wiem że prędkość a co za tym idzie szybkość i delikatnośc reakcji jest tu do opanowania i lądowania na początku mogą byc takie jak piszesz. Później jak ten rodzaj modelarstwa mi się spodoba i pewniej sie poczuje nie będzie problemem z przejściem na droższy model bo i wartość modelu generuje stres szczególnie na początku.... jakiej firmy turbinę 6kg możecie polecić na start..?
RobertK Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 Maciku ,tylko czy ma sens kupono turbiny o ciągu 6kg :? cena wyższa niż w przypadku turbiny 10kg (JetCat P-60 a P-80 SE) obr. też raczej wysokie ... W jaki model pózniej wstawisz tą turbine ,pamiętaj w miarę jedzenia apetyt rośnie ;D Im więcej ciągu tym lepsza zabawa ,większy model lepiej widoczny inne Re też ,nie wspominając o szybszym odejściu ;D Silnik odrzutowy pare zł kosztuje a sprzedać bez straty jest ciężko. Chyba że będzie to Twój pierwszy i ostatni jet :| Z kolei w Falkona 120 nie polecam wstawiania turbiny cięższej niz 800- 1200g p.s Niezapomniane wrażenia daje turbina 17 kilo :rotfl: "otwarcie przepustnicy" w momencie kiedy model nad lasem przy akceleracji 1 sek ! (60tys do max) :rotfl: :rotfl: :rotfl:
wichercat Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 jeżeli chodzi o wieksze to ten mi sie strasznie podoba i duży i fajny..... http://www.jetlegend.com/index.php?Page=22 zawsze można na pół gazu latać :lol2:
RobertK Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 JetLegend robi ciężkie modele ... Tatraczki brzydale :rotfl: http://store.laser-design-services.com/index.php?main_page=index&cPath=1 Mniejsze jety http://www.grumania.com/xtcommerce/index.php?cat=c2_Jet-Bausaetze.html&XTCsid=625767dc288607b9c9f7925904a28aac A może pójść na całość :rotfl: :rotfl: :rotfl: http://www.prideaircraft.com/forsale.htm
piotr jet Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Nawiązując do pytania: JetCat P-60,Wren 75 ,PST Jet J600R zostaje jeszcze JetJoe ale tego nie polecam nawet wrogowi :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
RobertK Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 Tu podają nawet żywotność falkona ;D zastosowany pełen wachlarz turbin :rotfl:
MironRC Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 a czy nie może być bez tych turlających się gęb?
RobertK Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2011 Hoti wersja zimowa ;D .Start i lądowanie bez podwozia ...
wichercat Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Robert przypomnij proszę jego dane i jaka turbina ostatnio go napędzała w Puławach....
RobertK Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 Oczywiście model to HOTSPOT, ten egzemplarz nie latał w Puławach , natomiast pewnej zimy wykonał mnóstwo lotów startując z zamarźniętego Jez. Zegrzyńskiego. Start i lądowanie odbywały się bez podwozia (brak otworów w kadłubie) W Puławach był model w tym samym malowaniu z turbiną BEHOTEC JB 180 max.ciąg silnika (test fabryczny 19,4kg@120tys obr. przy temp.otoczenia 5st.) w czasie lotów w Puławach nie był wykorzystany
Boogie Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Kit Hotspota jest na sprzedaz u kogos w Holandii: http://www.rc-aerobatics.nl/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=39&catid=17&Itemid=27 Przegladajac strony trafilem na to, wiec moze komus sie przyda i ulegnie pokusie.
RobertK Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 A to mój brzydal z przed paru lat. Widoczna siatka na wlocie
paulusr Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 A to mój brzydal z przed paru lat Nie taki znowu brzydal...Skrzyżowanie f-5 z f-16. Chiński przemysł lotniczy też próbował takich rozwiązań. Widoczna siatka na wlocie No właśnie. Sprężarka odśrodkowa chyba da sobie radę z "dostawą" powietrza. Spotkałeś się kiedyś z problemem źle ukształtowanego wlotu/wlotów powietrza w którymkolwiek ze swoich jetów. Albo inaczej. Czy kształt/jakość powierzchni/wielkość ma wpływ na pracę turbiny wewnątrz kadłuba (zachowajmy granicę rozsądku). Czy nie można stosować siatek np. z filtrów samochodowych (takich jak K&N - tzw. high flow filters). Ich skuteczność jest co najmniej zadowalająca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.