Fred Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Fakt, statecznik miałem pokryty japonką która po impregnacji skutecznie utrzymywała jego sztywność. Mam na uwadze to, czy tej wielkości kratownica nie będzie miała tendencji do skręcania się podczas naprężania folii.
instruktor Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 W moim klubie lata Wicherek a właściwie Wicher 50 i "coś tam" o rozpiętości 2.3 m statecznik to najzwyczajniejsza kratownica. http://www.modelarstwo.nstrefa.pl/index.php?view=category&catid=7&option=com_joomgallery&Itemid=24
Callab Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Moim zdaniem, przy tej rozpiętości, statecznik poziomy powinien być robiony z profilem (np. NACA 009). Taka konstrukcja będzie na pewno sztywniejsze niż płaska kratownica. Jeżeli nie będzie kryty papierem japońskim, to musi być zrobiony na sztywno. Folia tak nie usztywnia konstrukcji jak papier japoński. Czyli albo zrobisz porządne wykrzyżyowania, i to nie tylko płaskie, ale przestrzenne, albo nałóż keson. Wtedy będzie zrobione porządnie. No i ważną niestety sprawą jest, żeby zrobić ten statecznik naprawdę lekko. Wicherek ma krótki nos więc ewentualne doważanie wiąże się z dołożeniem dużej ilości ołowiu. Edit: Skoro Szczepan napisał, że kratownica wystarczy, to z pewnością tak jest :-)
instruktor Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Tutaj juz na lotnisku startujemy
olo Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Wojtek poruszył ciekawy temat o krótkim nosie i ewentualnych problemach z wyważeniem. Możesz założyć już teraz silnik,aku,skrzydła i stateczniki żeby sprawdzić co się dzieje. Swoje modele też w podobny sposób sprawdzam przed zakończeniem budowy Takiego dużego Wicherka nie miałem ale w moich mniejszych nie trzymałem się dokładnie planów,4 podłużnice z sosny reszta rozpórek i innych listewek z tyłu to balsa,oba stateczniki też balsa. Żeby było lekko napęd steru kierunku i tylnego kółka z linek,snapy nie metal tylko plastik.popychacz steru wys, z rurki węglowej żeby było lekko i sztywno. Efekt to zero doważania przodu,czyli tak jak powinno być Warto o to powalczyć bo po co latać z takim doważeniem ?
Sparrow Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 Dziękuję za uwagi. Uważam że kratownica będzie sztywniejsza bo sklejka 1,5 mm wy-ażurowana na pewno nie będzie tak sztywna jak listewka sosnowa 5x3. Instruktor: Możesz podesłać więcej fotek Wichra 50?
Callab Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Uważam że kratownica będzie sztywniejsza bo sklejka 1,5 mm wy-ażurowana na pewno nie będzie tak sztywna jak listewka sosnowa 5x3. Założymy się? ;-) To zależy od przestrzennego ułożenia poszczególnych elementów konstrukcji. Na pewno żebro wykonane z ażurowanej sklejki 1,5mm będzie sztywniejsze od listewki 5x3. Ale, oczywiście na zginanie w płaszczyźnie pionowej. W poziomej sztywniejsza będzie listewka, ale to nie ma znaczenia, ponieważ za sztywność skrzydła/statecznika w płaszczyźnie poziomej odpowiada cała konstrukcja kratowa i tym zagadnieniem nie ma potrzeby się zajmować.
instruktor Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Dziś pojechałem do modelarni i zgodnie z życzeniem trochę popstrykałem co prawda telefonem ale myśle że trochę szczegółów pokażę]
Sparrow Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 Dzisiaj dokończyłem skrzydełka, tzn wkleiłem wypełnienie między dźwigarowe w/g uwag Horneta i nakładki na dźwigary tylne w/g własnego pomysłu, zrobiłem klocek pod zastrzał. W środę oszlifuję naddatki z kleju i zrobię lotki. Jak starczy czasu zrobię też poziomy. Na czwartek mam w planie wielkie oklejanie więc może w tym roku skończę.
Sparrow Opublikowano 1 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2011 No i nie zdążyłem z Wicherkiem w tym roku. Zrobiłem w piątek statecznik http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5963 Więc w sobotkę oklejam statecznik i kadłub. Zastanawiam się jak zrobić zawiasy do kierunku i wysokości. W sośnie trudno będzie zrobić wycięcie na zawiaski plastikowe. Jakieś pomysły? Aha i waga (bez klamerek) 100g
kaczma2 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Taka praktyczna uwaga. Na listwy brzegowe tj natarcie, spływ i boki daje się materiał o większej szerokości po to aby uniknąć ugięć tych listew po oklejeniu. Materiały pokryciowe naprężają się powodując wygięcie cienkich elementów. Również przy złym spasowaniu żeberka w spływie powoduje wciągniecie spływu do oporu na żeberku i wtedy powstają pofalowania pokrycia w tym miejscu. O ile po oklejeniu papierem japońskim można skorygować zwichrowania płatów o tyle z folią gorsza sprawa. Co prawda po podgrzaniu uda się wyprostować ale po pewnym czasie wraca do poprzedniej pozycji. Odradzam oklejać bez mocowania skrzydła i z tym mocowaniem mogą być trudności. O ile łatwiej będzie z profilem płasko wypukłym, trudniej będzie z obustronnie wypukłym. Co do zawiasów, jeżeli są do cienkich sterów 3-4mm to mogą być przyklejone z góry a brzeg steru skośny (tak jak w depronowych). Bardzo elastyczny i odporny na mróz jest nośnik danych z dyskietki ale jest trochę pracy ze zdrapywaniem czarnej warstwy.
Sparrow Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Opublikowano 2 Lutego 2011 Oklejam ale nie bardzo umiem i szlag mnie trafia Ciągle poprawiam i mam już dosyć Nie umiem okleić
Sparrow Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Opublikowano 4 Lutego 2011 kupiłem w modelemax folię ORACOVER EasyCout
Sparrow Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Opublikowano 31 Marca 2011 Znalazłem chwilkę i pooklejałem modelik. Na razie kadłub bez pokryw luków i jedno skrzydło. podłączyłem także serwa na kierunek i wysokość (Hitec HS-322) Ster kierunku i wysokości już działa Całe wyposażenie już przyszło więc w weekend myślę że ja zamontuję i okleję drugie skrzydło Załączam zdjęcia. Oklejanie nie jest moją stroną (wciąż mam małe zmarszczki na listewkach i ślady od żelazka) Ale zaczyna sprawiać mi to radochę Dziękuję Januszowi i Piotrowi za pomoc przy oklejaniu http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6485 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6484 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6483 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6482
Sparrow Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Dzisiaj odebrałem z laserka pokrywy luków ( w szczególności pokrywę luku bombowego) i drzwiczki a'la Piper. http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6512 Wicherek nie będzie może już wicherkowaty ale łatwo się będzie zmieniać baterie i inne pierdoły. Skrzydła oba skończone oklejone i loteczki już działają na zawiasach w/g uwag Horneta. Drzwi i luk bombowy już wkleiłem oraz wręgę silnikową wzmocniłem. Reszta pokrywek będzie na śrubkach. Jutro podwozie i montaż wyposażenia.
Marcin K. Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 instruktor, jaki motorek siedzi w Waszym W50?
Gość horn3t Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 I co tak przycichło? Wiosna już jest a właściwie prawie lato czas na oblot .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.