Skocz do zawartości

zefir(-ow) dwa(-och) [depron]


Adam P.

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dawno nic nie robilem przy zefirach, ale w koncu znalazlem czas miedzy bieganiem po szkolach i bibliotekach :) Dokonczylem mocowanie plata(z braku wykalaczek uzylem sosny 3x3), wycialem wlaz w ogonie-nieco przyduzy(fot.1), ale bede tam musial zmescic jeszcze odbiornik(model tak ciezki na przod, ze ciezko go wywazyc nawet moim prawie polkilowym pakietem), zamienilem zawiasy na SK z tasmowych na dyskietkowe(i niech ktos mi teraz powie, ze nie da sie kleic depronu na rzadki CA ;) ), zrobilem polki pod serwa(jeszcze nie wklejone-brak odpowiedniego kleju). Jeszcze tylko zakupy(klej, bowdeny, jedno serwo)i w gooore :)

fot.1

bf5020b8311b2a3f.jpg

tu zbyt puscilem wodze fantazji...

9395bc3ee7e00d8b.jpg

tu juz lepiej :)

05bc794960489bf6.jpg

Sory za jakosc zdjec, ale robione kiepska cyfrowka w pospiechu .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Prowadzisz sprzedaż wysyłkową :?:

sprzedazy(zefirow)nie prowadze, no chybaze wzamian za koszty wysylki jak model jest juz niepotrzebny :) *

Dobry ten dwukadłubowiec. bajerancko wygląda.

bycmoze slepa uliczka ewolucji zefira :devil:

W jaki okres czasu budujesz jeden model :?:

jak nic mi nie przeszkadza(brak czasu, materialow, lub checi), to ok 1-1,5 nocy/model(pokroju zefira)

*-

plany modelu chronione są prawami autorskimi PiotraP i nikt bez jego zgody nie może komercyjnie ich wykorzystywać.
-wlasnie dlatego
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Znowu... Tym razem na zefiry spadly ksiazki. Na szczescie straty nie sa duze-ucierpialy tylko kadluby. nr2 (fot.2)ma odlamana polke pod stat. poz. i polowe stat. pion. , nr 1 tylko niewidoczne pekniecie kadluba przy "wlazie" do komory serw.

a tak wygladaly przed "katastrofa":

f99e9d31b1bfc855.jpg

a tak po:

2ebd6cf0db7d7cdf.jpg

(przepraszam za jakosc fotki, ale padly mi baterie w aparacia- postaram sie jaknajszybciej podmienic na lepsze)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zefir nr. 2 naprawiony, zefir nr. 1 czeka na szereg operacji i rehabilitacje :)

Dokonałem cudu - zszedłem z wagą do 370g :D Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie to, że model waży tyle razem z 180-gramowym pakietem :twisted:

Nie mogę się zdecydować czy zaczynać z tą konfiguracją, czy poczekać 3 miesiące na "dotacje" i przejść na lipol-wtedy mógłbym zejść z masą zatankowanego "pod korek" poniżej 240g

ps.

Nie mogę znależć strony z opisem budowy. Czy ktoś posiada link lub dane takie jak ść, wychylenia, skłon i wykłon silnika. Byłbym wdzięczny wdzięczny :)

Model właściwie jest już gotowy do lotu :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
http://forumrc.alexba.eu/zefirek_1.htm Moze o to Ci chodziło??

Tak, dokładnie ;)

Może postaraj się o podwójny napęd i dokończ tego Zefira- Zwillinga :D .

Jest już dokończony(no może nie licząc konieczności naprawy jedego kadłuba), czeka na wyposażenie oraz na mój przypływ doświadczenia i umiejętności :D

Hmm.. żeby wyposażyć go musiałbym odmówić sobie prawie 100 modeli(100 desek depronu)-nie wiem czy się uda :P

Niestety z oblotem(a raczej czasem na niego) będzie ciężko-idą ferie :-( , pewnie znowu będzie więcej roboty do szkoły

 

Editen:

Jednak Uporałem się z lekcjami w pare dni ( :shock: ) , w dodatku wykończyłem zefira, nauki zostało najwyżej na tydzień, więc myśle o oblocie do końca ego tygodnia :mrgreen: Ale jeszcze jedno pytanie do innych posiadaczy zefira: ile ważą wasze maszyny? :) Niepokoi mnie masa-380g-czy to dużo za dużo?

W kwestji oblotu, do potencjalnych widzów/pomocników(tak Malinn, na Ciebie patrze :) )pytania: Kiedy by mogli się pojawić i czy mieliby jakiś sprzęt rejestrujący obraz co by zarejestrować ogrom zniszczenia i moją klęskę :devil:

To już ostateczny wygląd, nic się w nic nie zmieni chyba że za sprawą kraksy :lol:

09bd0a52667f2a4f.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zefir w międzyczasie po pierwszym locie został wycofany ze służby by dziś do niej powrócić jako "zefir sport" :) Główne zmiany to:

-Ogólny "dizajn"

b731814eb982c893.jpg

Większe wydłużenie skrzydła, "uszate" skrzydła, trochę taśmy dla wzmocnienia;

-Nowy, lżejszy, pojemniejszy, wydajniejszy zbiornik paliwa:

9e8257d3872f8471.jpg

Dzięki niemu czas lotu wydłużył sie do ponad godziny a przez cały czas lotu dysponuje nadwyżką mocy, która uratowała dziś przynajmniej 3 krety.

-Aby zapewnić baterii należyte warunki pracy kadłub stał się bardziej przewiewny. Wlot zrobiony prowizorycznie z otworu serwisowego:

6d57b332e219a03f.jpg

nie jest zbyt estetyczny, przy wylotach jest lepiej:

4f529b2cd6b4e3a8.jpg

950efe54ce1da21b.jpg

Poza tym została wzmocniona cała konstrukcja, oblot mimo nie do końca sprzyjającej pogody(mżawka) odbył sie dziś. Ok. 15 lotów o łącznym czasie niecałej godziny. wylatałem baterię do 7.4V, niestety połamałem śmigła(dwa z dwóch które miałem przy sobie), poza tym w locie chrupnął sosnowy dźwigar w centropłacie, co jednak nie umożliwiło dalszego lotu i bezpiecznego sprowadzenia modelu na ziemie :)

Zafoliowany i czekający na podróż:

e75aab6fc1774506.jpg

Co do zefira Z, to brakuje mi już tylko drugiego dzwonka :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.