Jump to content

Corsair z CMPRO jakie serva i zasilanie odbiornika ?


attyla

Recommended Posts

Mam pytanie jakie serwa zastosowac do takiego modelu http://www.cmpairplane.com/warbird/F4U%20%2050%20Size.html czy warto inwestować w serwa z metalowymi trybami czy jest to raczej przerost formy w tym wypadku ?

dodatkowo czy do zasilania odbiornika mogę zastosowac pakiet lipol zależy mi na wadze z racji tego iż model z silnikiem bez serw i reszty wyposazenia wazy juz 2500 gram a producent podaje obciązenie powierzchni nośnej 69 gram na dm2 a powierzchnia nosna to 41 dm czyli powinienem zmiescic sie z wagą w 2850 gram , pytanie na ile wpłynie na własciwosci lotne zwiekszone obciażenie powierzchni nośnej ?

 

znalazlem cos takiego http://www.modelarski.com/index.php?page=product&id=2591

 

przy prawie takiej samej powierchni nośnej waga modelu do lotu to aż 3200-4100 gram skad taka różnica w wadze ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Witam

Wg mnie serwa z metalową przekładnią do tego modelu to przerost treści nad formą. Zwykłe w zupełności wystarczą, no chyba, że chcesz walić cały czas w glebę i mieć serwa całe i to też nie jest pewne :D . A tak na poważnie , większe obciążenie powierzchni przekłada się przede wszystkim na większe prędkości, tak lotu jak i lądowania. Poza tym, to jest model myśliwca, za wolno nie może latać (choć z drugiej strony może :) ). Co do aku Lipol na zasilanie, należałoby sprawdzić najpierw wyważenie modelu, bo może się okazać, że będziesz musiał dowalić ołowiu z przodu (to po co Ci lekkie akumulatory).

Link to comment
Share on other sites

Podepne sie pod watek, bo Atylla pisal ten post w moim imieniu (Dzieki!).

 

Wg instrukcji waga do lotu mojego modelu to 2750-2850g

 

Samolot wazy 1650g (model, odbiornik, podwozie, itp.)

Silnik z bakiem 300ml (pustym) wazy 825g

 

Po odrobinie arytmetyki zostaje 375g - strasznie malo!

Nie wiem jak upchac w tym serwa z mechanizmami, pakiet, paliwo...

Musze sie tak dokladnie trzymac tej wagi?

 

Co do serw, to wypatrzylem sobie Tower Pro MG-995 (moment: 13kg (4,8V), 15kg (6V); waga: 55,2g) - sa za mocne jak na moj model, ale maja dobre opinie w necie i sa stosunkowo tanie ale strasznie ciezkie... Jak bardzo moge przeciazyc model?

Link to comment
Share on other sites

Silnik z bakiem 300ml (pustym) wazy 825g

Co to za motor :D

Dobrze podałeś wagę silnika ? Czy może jednak podajesz masę silnika z pełnym zbiornikiem ?

Link to comment
Share on other sites

SuperTigre G-61 Ring

 

# Pojemność: .61 (9,95 cm3)

# Zakres obr./min.: 2,500 - 16,500

# Moc: 1,85 KM przy 16,500 obr/min.

# Waga: 567g

# Waga z tłumikiem: 759g

 

 

Mam niezbyt dokladna wage wiec stan rzeczywisty moze odbiegac lekko od tego co napisalem...

 

Wlasnie zwazylem jeszcze raz... Wynik dokladnie taki sam...

Link to comment
Share on other sites

Alianora.. czy mnie sie wydaje, czy u Alexa miales taki wątek o Corsair jako PIERWSZY model w ogole? (cos mi sie kojarzy, ze uparcie się tej opcji trzymałeś)

 

I sie dalej trzymam :P

W dodatku mam cichy plan zalamania was wszystkich moim nowym pomyslem.... ale to po oblataniu Korsarza :D

Link to comment
Share on other sites

To parę gram oszczędności na masie Ci znalazłem :D

Skoro masz niedokładną wagą to co się martwisz masą.Standardowe serwa Hitec-a kosztują +- tyle samo co te 995 {te mogą Ci dłużej posłużyć :lol: } Kupuj ,składaj do kupy i myśl gdzie i jak to oblatać.

Link to comment
Share on other sites

Wybacz olo ale ze mna trzeba jeszcze jak z dzieckiem... Mozesz podac dokladny symbol? Bo standardowych Hiteckow to jest multum...

 

Niedokladnosc wagi polega na tym, ze jest analogowa i dokladny odczyt jest niemozliwy... Wazy idealnie i powtazalnie...

 

 

Co do oblatywania to mam juz upatrzone odludne miejsce z kawalkiem autostrady (starsi beda pewnie wiedziec, co to byla "autostrada moskiewska").

Link to comment
Share on other sites

No to mam w koszyku 4x Hitec HS 322 HD

Z aparatura mam "Multiplex Mini HD" - do gazu bedzie chyba dobre?

 

Teraz brakuje mi tylko pakietu do zasilania odbiornika... Mozesz mi w tym tez pomoc?

 

Bez serw i pakietu model jest prawie idealnie wywazony. Serwa beda umieszczone w okolicy srodka ciezkosci, zbiornik z paliwem bedzie blizej przodu a pakiet lekko do tylu... Wiec chyba lipol jakis?

Link to comment
Share on other sites

Lipoli jako zasilanie jeszcze nie stosowałem i nic nie mogę Ci doradzić w tym zakresie{rozumiem że kombinujesz żeby wyszło lżej}

z normalnego zasilania to może coś takiego;

http://nastik.pl/pakiet-odbiornika-sanyo-1700mah-p-939.html

http://nastik.pl/pakiet-odbiornika-sanyo-2500mah-p-1141.html

albo coś takiego bo może pakietowane w kostkę lepiej dadzą się upchnąć w kadłubie ?

http://nastik.pl/pakiet-odbiornika-sanyo-1700mah-kostka-p-1213.html

Link to comment
Share on other sites

266 gram za dużo masy i prądu jak na ten model.

Jeżeli wolisz 5 cel to kup ogniwa i zrób pakiet bo nie wiem który sklep sprzedaje gotowe pakiety 5-celowe w rozsądnej cenie.

Sam używam 5 ogniw ale 4 dobre ogniwa też mogą być

Link to comment
Share on other sites

Do Cockpit się nie przyda jest na 8 i 4 ogniwa a Cockpit ma 6 ogniw.

 

No fajnie... W podreczniku (oryginalnym i tlumaczeniu) nie ma nic na ten temat... Nie moge tez nigdzie znalezc informacji o podlaczaniu ladowarki do gniazda DIN ktore jest na obudowie... Generalnie jest fajnie...

Link to comment
Share on other sites

Opis pinów w złączu din masz na stronie Pitlaba

 

P.S. 1

Na stronie Pitlaba jest malutki błąd: napisał Commander SX, a powinno być Cockpit SX. Z tego co mi wiadomo nie ma nadajnika Multiplex Commander SX.

 

P.S. 2

Kiedyś w Cocpicie MM, a obecnie w Cockpicie SX z powodzeniem używam zasilania Li-Jon 2s (dwa ogniwa laptopowe 1950 mAh). Zaletą jest to, że zawsze mogę doładować przed lataniem, a NiMh jednak też raz na jakiś czas trzeba rozładować. Poza tym wystarcza na ponad 12 godzin!!!

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.