Skocz do zawartości

Jaki silnik/przekładnia do HMCS Snowberry ?


Rekomendowane odpowiedzi

Sam mam zamiar ten model kupić ale na razie inne wydatki troche to psują.

 

Ale za to rozglądam sie za dodatkami.

 

http://www.djparkins.com/acatalog/Flower_Class_Corvette_-_Detail_Sets___Replacement_Fittings.html

 

Kiedyś miałem też link do żywicznych pokładów.

 

http://theflowerclasscorvetteforums.yuku.com/forum/viewtopic/id/730

 

Tutaj można zobaczyć dobrze wykonany model, tylko według przepisów NS powinien mieć zaniżoną ocenę gdyż nie powinien mieć zacieków, śladów eksploatacji itp.

 

Model pływa świetnie w różnych warunkach. Warto przy nim dobrze popracować gdyż Matchbox jest dość toporny prosto z pudełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak właściwie to powinno się eksploatować silnik na pełnym gazie. Wynika to z właściwości regulatorów.

Tak było w starych szczotkowych regulatorach z przekaźnikiem zwierającym tranzystor na pełnym gazie.

Dziś przy bezszczotkach to kolejny mit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem czy dla autora tego tematu te sprawy są jeszcze aktualne. W doborze silnika do takich modeli należy zwracać uwagę na wielkość poboru prądu, od tego zależy czas pływania; rodzaj silnika, wysokoobrotowe nie, grzeją się, duży pobór prądu i są do innych modeli, nisko obrotowe tak, mały pobór prądu, duży moment obrotowy, parametry śrub w małym stopniu wpływają na pracę silnika, wał i śrubę można wykonać samodzielnie.

Inną sprawą jest podejście do modelarstwa. Jeden modelarz pójdzie na skup złomu po kawałek pręta lub blachy albo na szrot wymontować silnik a inny nie. Musi mieć nowe, markowe.

Silniki bezszczotkowe nadają się jak najbardziej ale o małym kV, 600,800. Mogą być tanie tak zwane dzwonki. Nie grzeją się, prędkość można ustawiać średnicą i skokiem śruby. Dla przykładu 500 mm kuter rakietowy pływa w ślizgu na dzwonku kV600 ale po zmianie śruby na średnicę 32 i skok - łopatki są na kącie 45 stopni i jest ledwo ciepły.

Silnik szczotkowy jest odpowiedni w mojej ocenie, jeżeli po uruchomieniu próbując zatrzymać wał silnika palcami, obroty maleją ale nie stają i przypieka palce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W doborze silnika do takich modeli należy zwracać uwagę na wielkość poboru prądu, od tego zależy czas pływania; rodzaj silnika, wysokoobrotowe nie, grzeją się, duży pobór prądu i są do innych modeli, nisko obrotowe tak, mały pobór prądu, duży moment obrotowy, parametry śrub w małym stopniu wpływają na pracę silnika, wał i śrubę można wykonać samodzielnie.

Silnik wysokoobrotowy ze źle dobraną śrubą i prędkością wału do danego typu modelu oczywiście nie będzie pracował optymalnie przez co będzie zużywał o wiele więcej mocy niż powinien. Ale już z odpowiednio dobraną przekładnią i śrubą sprawa wygląda zupełnie inaczej. Zalecacie silniki wolnoobrotowe wyłącznie dlatego by pominąć problem przekładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.