pablos Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 w mojej sylwetkowej katanie przy wychodzeniu z pętli z dużą szybkoscią jak również przy szybkich przelotach lotki wpadają we flatter .Siły działające podczas tego zjawiska są bardzo destrukcyjne raz urwało mi obydwa snapy przy lotkach ale udało się wylądować za pomocą kieruku i wysokości . Dałem mocniejsze snapy i zlikwidowałem luzy . Dziś podczas szybkiego przelotu znowu lotki wpadły we flatter dokładnie widziałem i słyszałem jak drgają bo wszystko działo się na wysokości moich oczu jedyne co mi przychodzi mi na myśl to że serwa są za miękkie i nie trzymają sztywno neutrum te serwa to hs 422 hitec które do tego modelu są zupełnie wystarczające. Czy przyczyna może tkwić w czym innym ?. Proszę o porady w jaki sposób to zjawisko wyeliminować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 w sylwetkowej katanie 48 mam ok 1-2mm luzu na kazdej lotce na koncowce (wynikle z luzów na polaczeniach snapy-dzwignie), latam nia juz prawie rok, niekiedy na pelnym gazie pionowo w ziemie i nie wpadlo jeszcze nigdy nic we flatter, serwa na lotkach to towerpro 5010, ale mysle ze nie jest to wina serw. Mozliwe ze ma wplyw promien zamocowania popychacza na dzwigni, u mnie jest na skrajnej zewnetrznej przy lotce i srodkowej przy serwie ( jak cos moge pomierzyc). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 u mnie przy serwie jest też na środkowej a przy lotce wygląda to tak Shot with hp photosmart 735 at 2007-07-15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 przy serwie mam 17mm od osi serwa, przy lotce 28mm od powierzchni lotki. Możesz sprobować dac wieksze ramie przy lotce, popychacz bedzie ją lepiej "trzymał" ale i zmniejsza sie wychylenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz S.A.U. Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Witam Flatter to zjawisko o podłożu aerodynamicznym, oczywiście wszelkie luzy na sterach, i zbyt mała sztywność sterów lub skrzydeł to zjawisko potęgują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Najpierw należy wyeliminować wszelkie luzy na lotkach, sprawdzić mocowanie zawiasów (szczególnie tych przy dźwigniach) Dźwignie wyglądają na dobrze i solidnie zamontowane. Jakie serwa są na lotkach, może one same mają jakieś luzy? Tak jak pisze Mariusz sprawdź jeszcze sztywność popychacza ostatecznie jeszcze mocowanie serwa :roll: Na te metalowe snapy dobrze było by założyć coś przeciwdziałającego rozpinaniu snapów, może być np rurka termokurczliwa, to taki element który lepiej mieć niż nie mieć Co to w ogóle za model, jaka rozpiętość i silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Klaps 6 prosze Cię przeczytaj uważnie mój pierwszy post a na większość swych pytań znajdziesz odpowiedż silnik to os 46 ax chociaż w tym temacie nie ma to istotnego znaczenia a model ten http://nastik.pl/katana-profile-brak-p-63.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Flatter to zjawisko o podłożu aerodynamicznym, oczywiście wszelkie luzy na sterach, i zbyt mała sztywność sterów lub skrzydeł to zjawisko potęgują. Z moich obserwacji wynika ze moze to jest ta wlasciwa droga. Mialaem kiedys trenerka-w ktorym urywaly sie lotki,a w innym nie.Po blizszym przyjrzeniu sie , okazalo sie ze skrzydelka maja troche inne profile.Wplyw zaburzen oplywu , prawdopodobnie powoduje ten stan rzeczy.I nie byla to kwestia wielkosci -dlugosc i szerokosc lotki,tylko profilu.A luzy mialem takie na lotkach ,ze nie przyznam sie ,a jednak pionowo w dol , full gaz nie bylo zadnych oznak zmeczenia,drgan,malej sterownosci. Lotki byly dlugie na prawie cale skrzydelko-jak to w trenerkach. 1,6M trenerek,OS46. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogusław Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Witam. Moim zdaniem można by się doszukiwać tu kilu fauli : Primo- lotki nie są w linii prostej z cięciwą profilu skrzydła, Primo2- zbyt mało sztywne sterowanie lotką, Primo3- przy neutralnym położeniu serw lotki wychylone różnicowo (minimalnie) Primo4- zbyt duża prędkość modelu, (zmniejszyć skok śmigła ok. 10%) Primo5- os obrotu lotki nie współosiowa z osia obrotu popychacza lotki, Primo6- mała ilość zawiasów na lotce (min3szt.) P.S. Zawsze mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Bogusław primo 3 mogłoby się zgadzać mam minimalnie różnicowo wychylone lotki bo mi model leciał na jedną stronę więc skorygowałem to trymerem i lotki w pozycji neutrum nie są teraz idealnie w lini prostej z cieciwą skrzydła może to jest to spróbuję to zmienić zobaczymy jaki będzie efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogusław Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Przyczyna pogłębiania zakrętu może być moment od śmigła, zwichrzenie geometryczne skrzydła, nie symetryczne wykonanie modelu, oraz wiele innych przyczyn. Sprawdź wszystko raz jeszcze dokładnie!! Po pierwszej regulacji sprawdź wyniki. Nie wykonuj dwóch rzeczy na raz bo się pogubisz. Ach nie zapominaj ze to model 3D :shock: a nie model trener :roll: Pozdrawiam i sukcesów Życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Patrząc na zdjęcie masz sporą dziurę pomiędzy lotką ,a skrzydłem ,jak dobrze widzę ok 1,5 mm. Jeśli nie możesz tego zmniejszyć to trzeba to czymś zakryć. Prawdopodobnie to przyczyna dziwnego flatteru na lotkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Drgania tego typu powstają na skutek wielu czynników ale najważniejsze to masa elementu wpadającego w drgania i prędkość opływu.Luzy przyczyniaja się do zainicjowania drgań które są niestety samowzbudne. Jeżeli się juz pojawią to luz nie ma nic do rzeczy.W modelach jedyną radą jest zmniejszenie prędkości lotu bo dodawanie mas antyflaterowych na małych powierzchniach nie daje dobrego efektu. Każdy element ma tzw. prędkość krytyczną po przekroczeniu której pojawią się drgania flatterowe. Reasumując trzeba trochę wolniej latać np. pokombinować skokiem śmigła. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.