Skocz do zawartości

Fokker Dr.I


iwan19815

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

nie całkiem super...folia oracover do tego modelu to pomyłka. jak jeden kolega wcześniej napisał "swieci się jak psu...." no ale szczerze mówiąc mam już dosyć tego modelu same problemy były przy budowie i im bliżej konca tym bardziej sobie uswiadamiałem ,ze oblot tego modelu bedzie baaaardzo krótki.,szkoda kasy na ciekawsze pokrycie. Jak będzie zobaczymy na wiosne ..

Opublikowano

jak to możliwe ,że do tej pory nigdzie nie było ciebie widać z modelami w Chodziezy jest 5 latających w Margoninie Wągrowcu Szamocinie i Gołańczy są latacze ,gdzie ty latasz ? na jakiej łące?

Opublikowano

A witam latam na łąkach za mleczarnią słyszałem od obserwujących rolników ,ze ktos też tam latał ,ale jakoś nigdy nie miałem okazji natrafic na innych modelarzy

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A witam latam na łąkach za mleczarnią słyszałem od obserwujących rolników ,ze ktos też tam latał ,ale jakoś nigdy nie miałem okazji natrafic na innych modelarzy

 

iwo to sie tobie udało :) latamy tam juz sporo i jakos zawsze troche nas tam jest , jak nie za mleczarnią to za oczyszczalnią noteckądo końca :) pozdrawiam sławek
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No wiec w ciągu 3 miesiecy od napisania ostatniego posta poznalem kilku modelarzy latalismy razem moze 5-6 razy ja latam prawie codziennie i jak zawsze sam....

 

Ok. Wracajac do tematu. silnik juz zamontowany ale potrzebuje pomocy w ustawieniu sklonu i wyklonu nie mam pojecia jaki kąt ustawic....

post-6369-0-27914000-1365101421_thumb.jpg

post-6369-0-31484000-1365101451_thumb.jpg

Opublikowano

Ustaw skłon na 2stopnie i wykłon na 1 lub 1,5 stopnia.

Reszta doświadczalnie, tzn po oblocie jak wyczujesz konieczność korekty.

 

Model bardzo ładnie się prezentuje - gratuluję

Szkoda. że silnik to nie czterosuw bo z dużym śmigłem i charakterystycznym brzmieniem byłby bardziej retro ale najważniejsze żeby latał.

Masz założone dość ostre śmigło (jakie?) model nie powinien być zbyt szybki i sugerowałbym jednak większe ale z mniejszym skokiem

 

ms

Opublikowano

silnik 8,5ccm zalecane smiglo to 11x6 i takie zalozylem firmy APC. wyklon 1,5' czyli 1mm podkladki pod lozem sinika powinny wystarczyc?

Opublikowano

- 11x6 jest ok,

- jaka podkładka trudno ocenić na podstawie zdjecia ale proponuję sprawdzić ustawienie silnika względem modelu po jej założeniu.

 

czy karabiny wykonywałeś sam czy to gotowy element z wyposażenia modelu ?

Czy możesz wkleić zdjęcie tego detalu?

 

ms

Opublikowano

Karabiny robiłem sam, ale szczerze mówiąc tu akurat nie ma się czym chwalić bo wyszło tragicznie... może kiedyś będę miał więcej natchnienia to poprawie ( zrobię nowe )

post-6369-0-63830900-1365538705_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no i po oblocie

post-6369-0-32735100-1366455300_thumb.jpg

Model lata strasznie!.

przy niskich obrotach silnika ogon opada i model jest nie sterowny. przy wiekszych obrotach model lata ladnie tylko troszke za szybko, lądowanie to juz wogole jakas masakra.

post-6369-0-52963300-1366455516_thumb.jpg

efekt:

Pret osi podwozia za slaby material, podczas siadania kola sie troszke powyginały :/

post-6369-0-64396800-1366455650_thumb.jpg

 

Ogolnie:

3 starty i 2 lądowania udane

ostatni lot...Albo zabrakło napiecia na pakiecie 4,6v albo stracil sterownosc. model nie reagował na wychylenia drązka przy podchodzeniu do ladowania i poleciał troszeczke za daleko prosto w krzaczory.

uszkodzenia prawie zerowe nadpękniety ster kierunku 10min pracy i gotowe.

 

Wiec Koledzy gdzie jest problem ze sterownoscią modelu? smigło z mniejszym skokiem? zmienic kąt zaklinowania płatów? Musze zaznaczyc ,ze model leci ładnie przy większej predkosci, przy locie pod wiatr zadziera delikatnie do góry.

Opublikowano

Kolejny lot fokkera. Tym razem mialem kamere:)

Po ostatnim nie udanym locie kilka poprawek.

w instrukcji DA SC znajduje sie okolo 5cm od listwy natarcia gornego plata. Efekt model za ciezki na ogon.

Gdzies w sieci znalazlem informacje ,ze fokker ma SC 2,5cm od listwy natarcia ale na srodkowym placie to by sie zgadzalo poniewaz SC jest przesuniete do przodu o okolo 10cm i i tak musialem dolozyc olowiu na przodzie.

wywazony byl calkiem dobrze. Problem z pierwszymi probami kolowania model mimo iz mial wszystko ustawione w osi skręcal na lewo.trymowanie pomoglo ale tylko podrzas kolowania, po oderwaniu sie od ziemi polecial na prawe skrzydło.

kolejny start: trymery na zero problem skrecania starałem sie wyrownywac drązkiem. no i jakos poszlo...ale zaraz po oderwaniu sie od ziemi model tracił ciąg zwalnial efekt widoczny na wideo. jest gorzej niz przed poprawkami z sc.

Mimo ze byl wywazony ogon strasznie uciekał w dól...tracil predkosc i stal sie nie sterowny.

Koledzy jakies pomysły co moze byc jeszcze nie tak? bo juz zglupiałem... :(

Opublikowano

Nie wiem co pokombinowałeś ,ponieważ z tego co napisałeś niewiele można zrozumieć.Patrząc na konstrukcje Fokkera i film to prawdopodobnie wyważając na środkowym skrzydle przesunąłeś środek ciężkości jeszcze bardziej do tyłu.Przypuszczam że producent w miarę poprawnie podał położenie SC.Być może jest potrzebna niewielka korekta ale nie sądzę aby aż o 2,5cm i to na tył.

Poza tym ten model jest dość ciężki i nie będzie latał z założenia powoli.Lecąc pod wiatr zawsze będzie się lekko wznosił.

Na filmie widać że masz pęknięty górny płat?Model wystartował poprawnie ,leciał po prostej bez problemu,zakręt i co się stało?

Nie masz przypadkiem zbyt dużych wychyleń?

Wyglądał tak jakby był totalnie przeciągnięty.,a ty wachlowałeś sterami.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.