jacekb Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 Witam serdecznie Wszystkich Zapaleńców Ciałbym się pochwalić swoim pierwszym modelem ,narazie w fazie budowy, pozostała jeszcze mechanika i oklejanie. Oto parę fotek. jak się uda Pozdrawiam i oczekuje na komentaże, jak w ludzki sposób wstawiać zdięcia Jacek
qba Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 troche takie rwd jaka wielkość? p.s http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=409
jacekb Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Opublikowano 17 Lipca 2007 Udało mi się poprawic fotki, narazie dwie jak bedziecie zainterwsowani to popracuje nad resztą.
jacekb Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Opublikowano 17 Lipca 2007 Nie jak RWD tylko napewno RWD 5 BIS Rozpiętość około 170cm Waga wtym stanie 980g
Rob Mc Fly Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 Pierwszy model i od razu taki z górnej półki :roll:!!! Gratulacje. Czy to cudeńko ulepiłeś według planów Guru Schiera? Jeśli był byś zainteresowany to służę planami RWD 9 tegoż Autora.
jacekb Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Opublikowano 17 Lipca 2007 Wszystko się zgadza model według planów Schiera tylko wniesiona poprawka w stosunku co do płata, na orginalnych planach niestarannie są wykreślone, tak to wygląda w/g Schiera trzeba było rysować od nowa, moja wersja nie posiada wzniosu skrzydeł oraz ma dorobiony ster wysokości i lotki. Dla ciekawskich przewidziany napęd to Magnum XL 8,5cm3 czterotakt. Co do RWD 9 też plany posiadam. ale to inna bajka. W kolejce na montaż czeka Extra i Super Skybolt pod motorek 15cm3
MiQ27 Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 na orginalnych planach niestarannie są wykreślone No, dziwnym nie jest. Jak przerysowywałem sobie w celach poznawczych Wicherka do DXF, to też się okazało, że trochę się rozjeżdżają punkty i wymiary z tym, co w książce było.
Rob Mc Fly Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 Inne czasy, inne techniki projektowania, a w druku też mogło się porozjeżdżać. Klasyka retro, pachnąca naftaliną. Pokaż więcej szczegółów, które uwidocznią zmiany jakie wprowadziłeś. Warto podejrzeć, może zdarzyć się, że w dalekiej przyszłości skorzystam z Twoich rozwiązań. A tak trochę OT :czy ktoś może posiada do upłynnienia książkę W. Schiera "Challenge- sukcesy Polaków" wydawnictwa Altair? Sorry za OT.
jacekb Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Opublikowano 18 Lipca 2007 Oto następne fotki Zawieszenie I motorek Pozdrawiam
Tomek Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 To jest faktycznie Twój pierwszy model ??? Jeśli tak to tylko pogratulować talentu i pomysłowości. Co do podwozia ,to patent ze sprężynką jest super .
jacekb Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Opublikowano 18 Lipca 2007 Nie licząc Jaskółki zbudowanej w dzieciństwi to jes mój pierwszy prawdziwy model
marcin133 Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 Na tym etapie ładnie to wygląda i zapewne będzie i tak po oklejeniu. Ale na tym się skończy Modelem RC nigdy to nie będzie - bynajmniej do pierwszych lotów. Kolejna bardzo śliczna makieta RC lecz - statyczna :mrgreen:
mieczotronix Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 przynajmniej powiedz dlaczego? zbyt kruchy?
kojot Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 Modelem RC nigdy to nie będzie No patrz, a nasze lotniskowe RWD nie przyjmuje twojej kategorycznej opinii i lata. Jakie te modele złośliwe... :rotfl:
jacekb Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Opublikowano 18 Lipca 2007 To mnie Marcinie zaskoczyłeś, myślałem że budowę nalęży rozpocząć od tego co widziałęś,ale wygląda na to, że się myliłęm,następny model zacznę od montażu serw, aparaturi itp. a następnie konstukcja
jacekb Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Opublikowano 18 Lipca 2007 Witaj "Kojot" No patrz, a nasze lotniskowe RWD nie przyjmuje twojej kategorycznej opinii i lata. jak RWD zachowuje się w pilotażu
marcin133 Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 przynajmniej powiedz dlaczego? zbyt kruchy? Dokładnie Nie można wszystkiego przewidzieć i mieć nadzieję że każdy lot będzie odbywał się jak po sznurku zawsze zdarzają się wpadki, kapotaże, twardsze lądowania itp. które w zasadzie model powinien przeżyć. Na zdjęciach widać iż model jest - jeśli napędzany ma być silnikiem spalinowym - aż przesadnie ażurowany - nawet pierwsze wręgi kadłuba. Nie twierdzę że to nie lot tylko tyle że będzie bardzo podatny na wszelakiego rodzaju kontuzje To mnie Marcinie zaskoczyłeś, myślałem że budowę nalęży rozpocząć od tego co widziałęś,ale wygląda na to, że się myliłęm,następny model zacznę od montażu serw, aparaturi itp. a następnie konstukcja Heh wiele się nie pomyliłeś Silnik -> obciążenie silnika -> waga (w tym wyposażenie) -> obciążenie powierzchni nośnej -> wielkość powierzchni nożnej -> skala -> wymiary modelu -> i... konstrukcja... -> montaż. Tak planuje się makiety (przynajmniej tak twierdzą pisma) chodź tu nie ma to zastosowania ponieważ korzystano z gotowych planów. Przyjmując gotowe wzorce obciążeń silnika i powierzchni nośnej dla danej redukcji wychodzi iż w rzeczywistości modele nie muszą być aż tak lekkie - ba nawet nie powinny.
jacekb Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Opublikowano 18 Lipca 2007 Twoja uwaga jest ciekawa z puntu widzenia konstukcyjneg, konstrukcje kratownicowe chyba są dość wytrzymałe/mosty wierzowce, można wyliczać bez końca, mała waga, a co za tym idzie mniejsze siły dynamiczne przy kolizji z matką ziemią. A wydaje mi się, że taka konstrukcja jest przy dość dużej sztywności zarazen wmiare elastyczna. jak się mylę to mnie popraw TO NIE AKROBAT
MiQ27 Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 Nie można wszystkiego przewidzieć i mieć nadzieję że każdy lot będzie odbywał się jak po sznurku zawsze zdarzają się wpadki, kapotaże, twardsze lądowania itp. które w zasadzie model powinien przeżyć. Ten eRWuDziak Schiera był przewidziany jako model swobodnie latający. To znaczy, że potrafił sam wylądować nie rozpadając się przy tym w drzazgi. Waga współczesnej aparatury to ułamek tego, co latało za młodzieńczych czasów papcia Schiera... Marcin, uważam że niepotrzebnie demonizujesz problem.
jacekb Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Opublikowano 18 Lipca 2007 Co do wyliczeń konstrkcyjnych to żeby osiągnąć obciążenie 50G/dm2 to mi brakuje 1,7kg, na wyposażenie i oklejenie chyba wystarczy. no chyba że odbiornik na lampach i aku z samochodu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.