Skocz do zawartości

Mój pierwszy model


jacekb

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie Wszystkich Zapaleńców

Ciałbym się pochwalić swoim pierwszym modelem ,narazie w fazie budowy, pozostała jeszcze mechanika i oklejanie.

Oto parę fotek. :( jak się uda

p1010014ir4.th.jpg

 

p1010004on7.th.jpg

 

Pozdrawiam i oczekuje na komentaże, jak w ludzki sposób wstawiać zdięcia

Jacek

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Pierwszy model i od razu taki z górnej półki :roll:!!! Gratulacje. Czy to cudeńko ulepiłeś według planów Guru Schiera? Jeśli był byś zainteresowany to służę planami RWD 9 tegoż Autora.

Opublikowano

Wszystko się zgadza model według planów Schiera tylko wniesiona poprawka w stosunku co do płata, na orginalnych planach niestarannie są wykreślone,

 

tak to wygląda w/g Schiera

p1010001ww7.th.jpg

trzeba było rysować od nowa, moja wersja nie posiada wzniosu skrzydeł oraz ma dorobiony ster wysokości i lotki.

Dla ciekawskich przewidziany napęd to Magnum XL 8,5cm3 czterotakt.

 

Co do RWD 9 też plany posiadam. ale to inna bajka. W kolejce na montaż czeka Extra i Super Skybolt pod motorek 15cm3

Opublikowano
na orginalnych planach niestarannie są wykreślone

No, dziwnym nie jest.

Jak przerysowywałem sobie w celach poznawczych Wicherka do DXF, to też się okazało, że trochę się rozjeżdżają punkty i wymiary z tym, co w książce było.

Opublikowano

Inne czasy, inne techniki projektowania, a w druku też mogło się porozjeżdżać. Klasyka retro, pachnąca naftaliną. Pokaż więcej szczegółów, które uwidocznią zmiany jakie wprowadziłeś. Warto podejrzeć, może zdarzyć się, że w dalekiej przyszłości skorzystam z Twoich rozwiązań.

A tak trochę OT :czy ktoś może posiada do upłynnienia książkę W. Schiera "Challenge- sukcesy Polaków" wydawnictwa Altair? Sorry za OT.

Opublikowano

To jest faktycznie Twój pierwszy model ???

Jeśli tak to tylko pogratulować talentu i pomysłowości.

 

Co do podwozia ,to patent ze sprężynką jest super .

Opublikowano

Na tym etapie ładnie to wygląda i zapewne będzie i tak po oklejeniu. Ale na tym się skończy :( Modelem RC nigdy to nie będzie - bynajmniej do pierwszych lotów. Kolejna bardzo śliczna makieta RC lecz - statyczna :mrgreen:

Opublikowano
Modelem RC nigdy to nie będzie

 

No patrz, a nasze lotniskowe RWD nie przyjmuje twojej kategorycznej opinii i lata.

Jakie te modele złośliwe... :rotfl:

Opublikowano

To mnie Marcinie zaskoczyłeś, myślałem że budowę nalęży rozpocząć od tego co widziałęś,ale wygląda na to, że się myliłęm,następny model zacznę od montażu serw, aparaturi itp. a następnie konstukcja :lol:

Opublikowano

Witaj "Kojot"

No patrz, a nasze lotniskowe RWD nie przyjmuje twojej kategorycznej opinii i lata.

 

jak RWD zachowuje się w pilotażu

Opublikowano
przynajmniej powiedz dlaczego? zbyt kruchy?

 

Dokładnie :) Nie można wszystkiego przewidzieć i mieć nadzieję że każdy lot będzie odbywał się jak po sznurku zawsze zdarzają się wpadki, kapotaże, twardsze lądowania itp. które w zasadzie model powinien przeżyć.

 

Na zdjęciach widać iż model jest - jeśli napędzany ma być silnikiem spalinowym - aż przesadnie ażurowany - nawet pierwsze wręgi kadłuba.

 

Nie twierdzę że to nie lot tylko tyle że będzie bardzo podatny na wszelakiego rodzaju kontuzje :)

 

To mnie Marcinie zaskoczyłeś, myślałem że budowę nalęży rozpocząć od tego co widziałęś,ale wygląda na to, że się myliłęm,następny model zacznę od montażu serw, aparaturi itp. a następnie konstukcja :lol:

 

Heh wiele się nie pomyliłeś :lol::lol:

 

Silnik -> obciążenie silnika -> waga (w tym wyposażenie) -> obciążenie powierzchni nośnej -> wielkość powierzchni nożnej -> skala -> wymiary modelu -> i... konstrukcja... -> montaż.

 

Tak planuje się makiety (przynajmniej tak twierdzą pisma) chodź tu nie ma to zastosowania ponieważ korzystano z gotowych planów. Przyjmując gotowe wzorce obciążeń silnika i powierzchni nośnej dla danej redukcji wychodzi iż w rzeczywistości modele nie muszą być aż tak lekkie - ba nawet nie powinny.

Opublikowano

Twoja uwaga jest ciekawa z puntu widzenia konstukcyjneg, konstrukcje kratownicowe chyba są dość wytrzymałe/mosty wierzowce, można wyliczać bez końca, mała waga, a co za tym idzie mniejsze siły dynamiczne przy kolizji z matką ziemią.

A wydaje mi się, że taka konstrukcja jest przy dość dużej sztywności zarazen wmiare elastyczna.

jak się mylę to mnie popraw

TO NIE AKROBAT

Opublikowano
Nie można wszystkiego przewidzieć i mieć nadzieję że każdy lot będzie odbywał się jak po sznurku zawsze zdarzają się wpadki, kapotaże, twardsze lądowania itp. które w zasadzie model powinien przeżyć.

Ten eRWuDziak Schiera był przewidziany jako model swobodnie latający. To znaczy, że potrafił sam wylądować nie rozpadając się przy tym w drzazgi. Waga współczesnej aparatury to ułamek tego, co latało za młodzieńczych czasów papcia Schiera...

Marcin, uważam że niepotrzebnie demonizujesz problem.

Opublikowano

Co do wyliczeń konstrkcyjnych to żeby osiągnąć obciążenie 50G/dm2 to mi brakuje 1,7kg, na wyposażenie i oklejenie chyba wystarczy. no chyba że odbiornik na lampach i aku z samochodu

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.