Luki17 Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Jakim lakierem, jakiej firmy zabezpieczyć drewnianą konstrukcję modelu spalinowego, tak żeby można było go okleić folią oracover, a zarazem żeby lakier był odporny na nitro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 A dlaczego akurat na nitro? Chyba chodziło ci ogólnie o paliwo bo przecież mozna nie stosować dodatku nitro. Generalnie to raczej nie impregnuje się przed położeniem folii - ale w przypadku łodzi latającej tak robiłem - wystarczył cellon. Natomiast gdy nie kładłem folii tylko malowałem wtedy całosc zabezpieczałem lakierem poliuretanowym czyli dawny chemosil do parkietów. Jest odporny na paliwo 2 i 4taktów, cellon nie jest odporny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
utopia Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Irku ale chemosilu juz nie ma ... 2 składnikowe lakiery tej formuły się skończyły Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Napisałem tylko, że lakier poliuretanowy. Dawniej nie występowała taka nazwa ale parkiety i boazerie były, a te malowało się własnie chemosilem :rotfl: Nie napisałem , że poliuretan to chemosil. Poliuretanowy też jest 2składnikowy tylko juz są one połączone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
utopia Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Ale ja się uprę że stary chemolak był sporo twardszy .. teraz to normy , ekologia itd.. a gdzie w tym wszystkim jest człowiek i jego potrzeby Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 A jak wspaniale śmierdział Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callab Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Tak jak napisał Irek, drewna przed pokryciem folią Oracover nie impregnuje się niczym. Sama folia zabezpiecza wystarczająco dobrze przed paliwem. Natomiast wręgę silnikową i całą okolicę silnika oraz zbiornika paliwa wewnątrz modelu, można pokryć żywicą epoksydową, którą można po prostu rozsmarować na powierzchni drewna. W sklepach modelarskich, od jakiegoś czasu, widuję lakiery akrylowe (chyba) w sprayu, które są odporne na paliwo. Mam jeden model "psiknięty" wewnątrz takim lakierem i jak na razie nie widzę problemu braku jego odporności na paliwo. To chyba jest ten: http://perfecthobby.pl/detale.html?id=2511 Pomalowane wnętrze modelu: I jeszcze raz na koniec: pod Oracover nie stosuje się żadnych impregnatów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robintom Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Na swoim przykładzie powiem że broń boże lakierować przed pokryciem folią model. Pomalowałem i dwa dni potem położyłem na nowiutkie skrzydło folię. Po zastosowaniu żelazka do przyklejania i naprężania lakier tak pięknie odparowywał od temperatury że nie wyrabiałem z nakłuwaniem bąbli. Wyglądało to tak że kupiłem nowe skrzydło. :evil: Na to parowanie podobno pomaga leżakowanie skrzydła po malowaniu parę miesięcy. :wink: edit: A jak wspaniale śmierdziałJa do malowania parkietu jakies 15 lat temu kupiłem sobie lakier acrylowy bardzo ekologiczny ale parkiet po 2 latach był do ponownego cyklinowania.Kupiłem więc taki z zapaszkiem bo twardy na długi czas i podłoga wyszła idealnie. Po trzech godzinach po malowaniu mimo że pokój na innym piętrze i wietrzony to moja żona na tydzień odwiedziła szpital a pierwsze dwa dni pod tlenem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luki17 Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.