Skocz do zawartości

Cessna 182 Skylane


f-150

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzięki uprzejmości firmy RAM 2 oraz sklepu RC Matsu otrzymałem do testu model Cessna 182 firmy Lanyu znanej większości z was z produkcji modeli dla początkujących Cessna 747,745 .

Ten model jest nowością w ofercie tej firmy i nie ma nic wspólnego konstrukcyjnie ,poza nazwą ,z mniejszymi braćmi.

 

 

Dołączona grafika

 

Model wykonany jest z wysokiej jakości pianki EPO i występuje w dwóch wersjach :RTF oraz KIT (za około 2 miesiące będzie wersja ARF a właściwie PNP wyposażona we wszystko- potrzebny będzie tylko nadajnik i odbiornik)

 

Dane techniczne:

rozpiętość 156 cm

długość 113 cm

waga do lotu według producenta 1400g

model wyposażony fabrycznie w klapy oraz moduł oświetlenia

 

Zestaw RTF zawiera:

fabrycznie zamontowane serwa

aparaturę 2,4 GHz, 6 kanałów

akumulator 3S 1800 mAh

ładowarkę

silnik 3f 900 kV

regulator 40A

 

 

Ponieważ posiadałem własne wyposażenie wybrałem model w wersji KIT.

Model jest pięknie opakowany w odpowiednio ukształtowaną wypraskę styropianową zabezpieczającą przed uszkodzeniami oraz pudło kartonowe.

 

Dołączona grafika

 

Oto co otrzymujemy w zestawie

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

 

Jest tutaj wszystko co jest potrzebne do zmontowania modelu,koła,śruby,wkręty,śmigło,łoże silnika,klucze oraz klej,rurkę węglową służącą jako dźwigar i łącznik skrzydła.

 

Producent nie podaje parametrów silnika ,jedynie kV.Sugerując się obrotami i wielkością śmigła 12x6,napięciem zasilania oraz masą do lotu podaną przez producenta zacząłem poszukiwania silnika.Jedynym który spełniał te kryteria był silnik 35-42 ,choć jego masa wynosi 135g tj.tyle ile oryginalnego silnika wraz z łożem.

Zastosowałem silnik Power HD 35-42,regulator RC Smart 80A ,U-Bec 5A Tower Pro oraz akumulatory RC Smart 3S 2260 i 2700 mAh

 

Dołączona grafika

 

Składanie modelu i oblot powierzyłem mojemu synowi Sebastianowi.

 

Zgodnie z instrukcją składanie rozpoczął od zmontowania podwozia

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Przednia goleń wraz z owiewką jest już fabrycznie zmontowana ,więc pozostałe tylko przykręcić wszystko do modelu

 

Dołączona grafika

 

Następnym etapem jest wklejenie usterzenia poziomego i pionowego co nie nastręcza żadnych trudności ponieważ elementy mają wykonane wpusty o odpowiednich kształtach,wiec nie ma możliwości błędnego ich zamocowania.

Po wyschnięciu kleju podłączamy popychacze.

 

Dołączona grafika

 

Następny etap to montaż serw w skrzydłach i kadłubie.

I tutaj ta operacja jest dziecinnie łatwa ponieważ w skrzydłach są przygotowane miejsca dokładnie na 9 gramowe serwa.

Producent zadbał nawet oto,że jedno serwo klap ma być zamontowane w pozycji odwrotnej i tak przygotował miejsce na nie ,że nie ma możliwości pomyłki.

 

Dołączona grafika

 

Pozostało podłączyć przedłużacze oraz popychacze ,zakryć szczelinę wklejając odpowiednią kształtkę,włożyć dźwigar z rurki węglowej i skrzydełko gotowe

 

Dołączona grafika

 

W kadłubie serwa montowane są do sklejkowej półki.Jedynie trzeba minimalnie rozpiłować otwory,gdyż producent zrobił je dokładnie rozmiaru serwa i ciężko jest je włożyć razem z kablem.

Nadeszła chwila na serce modelu ,czyli motor.Ponieważ oryginalnie model wyposażony jest w potężny dzwonek (podobne silniki stosuje firma HYPE) wydawało się że fabryczne łoże będzie wymagało przeróbek lub całkowitej wymiany.

I tu miłe zaskoczenie,ponieważ okazało się że jedyną operacją było rozpiłowanie po ok.1mm dwóch z czterech otworów.

Dodam że łoże ma już fabrycznie wykonany skłon i wykłon.

 

Dołączona grafika

 

Dodatkowo trzeba było powiększyć otwór w osłonie silnika ,ponieważ oryginalny silnik jest krótszy i ma dłuższą oś.

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Po podłączeniu regulatora przód modelu został zakryty maską

 

Dołączona grafika

 

Po tych wszystkich operacjach model prezentuje się nastepująco

 

Dołączona grafika

 

Pozostało jedynie okleić załączonymi naklejkami zamontować śmigło wraz z dołączonym kołpakiem,zainstalować odbiornik i można lecieć.

 

Dołączona grafika

 

Tak jak wcześniej pisałem model wyposażony jest w moduł oświetlenia oraz fabrycznie zainstalowane oświetlenie składające się z migających diod na końcówkach skrzydła i statecznika pionowego,podwójnych zamontowanych w krawędzi natarcia oraz na centropłacie.Dodatkowo dwie diody podświetlające kabinę.

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Tak model prezentuje się w całej okazałości

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Całość w mojej konfiguracji waży 1600g

 

Dziś ,korzystając z pięknej pogody ,nastąpił oblot.

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Jak pewnie zauważyliście model zaopatrzyliśmy w kamerkę do nakręcenia filmu on board.

 

Ostatnie przygotowania,włączenie kamerki

 

Dołączona grafika

 

i poszła w górę ;D

 

Dołączona grafika

 

Tak prezentuje się w powietrzu

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Piękne przyziemienie bez użycia klap

 

Dołączona grafika

 

Zadowolony pilot po udanym oblocie.

 

Dołączona grafika

 

Film wykonany podczas trzeciego lotu.

http-~~-//www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=E-GfdgQacBY

Dziwi Was na pewno zachowanie modelu w prawych zakrętach przy mniejszych prędkościach.Nie jest to wina konstrukcji lecz nie działającej prawej lotki.Przed startem do oblotu okazało się że serwo nie działa poprawnie ,więc zostało odpięte i lot odbywał się tylko z lewą działająca lotką.Przy okazji wyszły zalety modelu.Nawet przy małej prędkości ,zaciągniętej wysokości i skręcie nie miał ochoty do przeciągnięcia i zwalenia się.Widać to na filmie.

Lot szybowy wręcz idealny,lądowanie bez klap nie nastręcza żadnych trudności,a podwozie radzi sobie bez problemu z nierównościami.

http://www.youtube.com/user/rcmatsu#p/u/13/E-GfdgQacBY

 

On board kamera

 

Tu pełna galeria zdjęć z oblotu

Zdjęcia

 

Dodatkowo link do filmu producenta

 

Na zakończenie podsumowanie testu

 

Ocena jakości zestawu

Wykonanie pianek na bardzo wysokim poziomie.Bardzo gładka powierzchnia ,mikroskopijne punkty wtrysku trudne do zauważenia.

Jakość galanterii bez zarzutu,zrobione z materiałów należytej jakości.

 

Kilka słów o zestawie RTF

Zestaw RTF (miałem okazję złożyć w międzyczasie) nie przysporzy problemów ze składaniem nawet laikowi.Po zamontowaniu akumulatora SC idealnie w miejscu zalecanym przez producenta tj.80 mm od krawędzi natarcia.Jedyna nieścisłość to waga do lotu.W rzeczywistości wynosi 1500g.

 

Zalety i wady

Zalety

- jakość wykonania modelu

-niskie obciążenie powierzchni a co za tym idzie świetne właściwości lotne

-model bardzo stabilny i przewidywalny.

-duża rozpiętość prędkości lotu

-bardzo mała prędkość przeciągnięcia

-klapy

i długo mógłbym wymieniać zalety że o niskiej cenie nie wspomnę.

 

Wady

-znalazłem tak naprawdę jedną.Właściwie trudno to nazwać wadą ale niech coś jest na nie bo moglibyście mnie posądzić o kryptoreklamę.Wadą a w właściwie mankamentem tych zestawów są.........naklejki.

Wykonane przyzwoicie ale według mnie na zbyt sztywnej foli,co powoduje odklejanie się na obłych lub nierównych powierzchniach jak owiewki kół oraz lotki.Nawet podgrzanie nic nie daje ponieważ ta folia się nie kurczy.Jedynym sposobem byłoby lekkie podklejenie UHU Porem lub własna inwencja przy pomocy folii.

 

 

Od siebie dodam że porównując ten zestaw z Cessną Art-Tech (a miałem ją i też fajnie latała) lub Pelikana Cessną 480 ,z zamkniętymi oczami wybrałbym ten.

I to nie tylko ze względów wizualnych i jakościowych ale przede wszystkim lotnych.

Według mnie nadaje się nawet na pierwszy model pomimo swych gabarytów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam,

sam byłem świadkiem pierwszych lotów tego modelu. Muszę przyznać, że na pasie przed startem jak i w powietrzu model wygląda po prostu majestatycznie. Dużym plusem modelu jest to , że nawet przy bardzo niskich prędkościach nie ma tendencji do "zwalania się" czego np. doświadczyłem podczas oblotu cessny z CmPro. Wielkie brawa i "szacun" dla pilota Sebastiana, który doskonale radził sobie z modelem mimo braku działania jednej lotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy skończyły się zestawy KIT.Pozostało już tylko kilka sztuk RTF.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to radzę się spieszyć.Następna dostawa według zapewnień importera dojdzie dopiero wiosną.

Jeżeli w sobotę dopisze pogoda odbędą się następne loty i na pewno będzie nowy filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W związku z tym że zakupiliśmy stanowisko do testowania silników postanowiliśmy korzystając z okazji przetestować oryginalny silnik z Cessny (znalazłem oznaczenie tego silnika 4010) oraz Turnigy 3548-800 kV.I powiem wam że wyniki ciekawe.Oryginał na 3S ze śmigłem 12x6 i pakietem 3s wyciągnął 1650g przy 33A ,Tyrnigy 1415g przy 3S i 26A.Dodam że w nowym Turnigy łożyska nadawały się od razu do kosza.Rozumiem że kosztuje tylko 15$ ale bez przesady.Wymiana na nowe porządnej jakości będzie droższa niż cały silnik.Muszę jeszcze pomierzyć Power HD 3542 który mam zamontowany w mojej Cessnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

900.Do Turnigy pasowało by przy 3S założyć 13x6 ale akurat nie było pod ręką.Do tej pory jedyna styczność jaką miałem z silnikami Turnigy to 3630 i tez był porażką.Pozostanę przy Power HD.Nawet utopiony (14 dni w wodzie pod napięciem) po wymianie łożysk działa bez zarzutu.Teraz ściągamy na testy serię nowych silników Black Magic,regulatory,pakiety o wydajności 55C.Na pewno po testach na stanowisku stacjonarnym zostaną rozdane do testów w locie doświadczonym modelarzom :wink: warunkiem będzie rzetelny opis bez ohów i ahów,wyciągnięcie wszelkich wad i zalet.Parametry i oznaczenia porównywalne z AXI.Widziałem film z testów ,nie robiony przez producenta i parametry bardzo zachęcające.Zbadamy organoleptycznie i przetestujemy.Testy będą na nowym portalu który właśnie powstaje.Ma być przeznaczony do takich właśnie rzeczy,czyli rzetelnych pomiarów,testów modeli itp.

Na razie portal jest w fazie wykańczania i testów.Jeszcze chwilę to potrwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna tajemnica,zrobi się.To specjalna waga działająca w poziomie obudowana w metalową obudowę CNC z otworami do mocowania do stołu oraz elementy też wycinane CNC do mocowania silnika.Silnik można mocować od przodu i tyłu.Zakres pomiaru do 10kg.Pomiar w uncjach,funtach i gramach.Pamięć ostatniego pomiaru.Dodatkowo używamy wattmeter,obrotomierz i termometr na podczerwień.Muszę jeszcze kupić dobry wiatromierz do pomiaru strumienia zaśmigłowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pomoże to komuś przy doborze odpowiedniego silnika do wersji KIT. Zainteresowany zakupem bezpośrednio od producenta, wyłuskałem informacje dotyczące oryginalnego napędu:

Motor: 4023/850KV out runner brushless motor(max thrust:1600g)

ESC: 30A brushless ESC

Nie wiem tylko, skąd tak rozbieżne informacje od tych podawanych w naszych sklepach.

 

I przy okazji odpowiedziałem jednocześnie na pytanie kesto:

Ten silnik od Cessny jakie ma kV? Zapewne większe niż 800 sądząc po prądzie jaki brał.

:jupi:

 

Jak się uda kupić pojedynczy egzemplarz jako "sample" to będzie git. A jak nie, to szukam jeszcze 3 chętnych. ;) Minimalna ilość normalnego zamówienia to 4szt....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f-150, nie irytuj się tak. Powołuję się na informacje bezpośrednio od producenta - Shantou Lanyu Model Industrial Co., Ltd. Chyba, że informacje do opisów w swoim sklepie bierzesz od pośredników, to teraz się nie dziwię. ;) Znalazłem ofertę tego samego modelu, przez pośrednika z takim silnikiem jak mówisz, a przynajmniej w opisie był podany właśnie brushless 4010/810KV.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że informacje do opisów w swoim sklepie bierzesz od pośredników, to teraz się nie dziwię. ;) Znalazłem ofertę tego samego modelu, przez pośrednika z takim silnikiem jak mówisz, a przynajmniej w opisie był podany właśnie

Nie mam powodu do irytacji.Model jest sprzedawany z tym silnikiem i nie ma znaczenia gdzie go kupisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.