f-150 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam. Dzięki uprzejmości firmy RAM 2 oraz sklepu RC Matsu otrzymałem do testu model Cessna 182 firmy Lanyu znanej większości z was z produkcji modeli dla początkujących Cessna 747,745 . Ten model jest nowością w ofercie tej firmy i nie ma nic wspólnego konstrukcyjnie ,poza nazwą ,z mniejszymi braćmi. Model wykonany jest z wysokiej jakości pianki EPO i występuje w dwóch wersjach :RTF oraz KIT (za około 2 miesiące będzie wersja ARF a właściwie PNP wyposażona we wszystko- potrzebny będzie tylko nadajnik i odbiornik) Dane techniczne: rozpiętość 156 cm długość 113 cm waga do lotu według producenta 1400g model wyposażony fabrycznie w klapy oraz moduł oświetlenia Zestaw RTF zawiera: fabrycznie zamontowane serwa aparaturę 2,4 GHz, 6 kanałów akumulator 3S 1800 mAh ładowarkę silnik 3f 900 kV regulator 40A Ponieważ posiadałem własne wyposażenie wybrałem model w wersji KIT. Model jest pięknie opakowany w odpowiednio ukształtowaną wypraskę styropianową zabezpieczającą przed uszkodzeniami oraz pudło kartonowe. Oto co otrzymujemy w zestawie Jest tutaj wszystko co jest potrzebne do zmontowania modelu,koła,śruby,wkręty,śmigło,łoże silnika,klucze oraz klej,rurkę węglową służącą jako dźwigar i łącznik skrzydła. Producent nie podaje parametrów silnika ,jedynie kV.Sugerując się obrotami i wielkością śmigła 12x6,napięciem zasilania oraz masą do lotu podaną przez producenta zacząłem poszukiwania silnika.Jedynym który spełniał te kryteria był silnik 35-42 ,choć jego masa wynosi 135g tj.tyle ile oryginalnego silnika wraz z łożem. Zastosowałem silnik Power HD 35-42,regulator RC Smart 80A ,U-Bec 5A Tower Pro oraz akumulatory RC Smart 3S 2260 i 2700 mAh Składanie modelu i oblot powierzyłem mojemu synowi Sebastianowi. Zgodnie z instrukcją składanie rozpoczął od zmontowania podwozia Przednia goleń wraz z owiewką jest już fabrycznie zmontowana ,więc pozostałe tylko przykręcić wszystko do modelu Następnym etapem jest wklejenie usterzenia poziomego i pionowego co nie nastręcza żadnych trudności ponieważ elementy mają wykonane wpusty o odpowiednich kształtach,wiec nie ma możliwości błędnego ich zamocowania. Po wyschnięciu kleju podłączamy popychacze. Następny etap to montaż serw w skrzydłach i kadłubie. I tutaj ta operacja jest dziecinnie łatwa ponieważ w skrzydłach są przygotowane miejsca dokładnie na 9 gramowe serwa. Producent zadbał nawet oto,że jedno serwo klap ma być zamontowane w pozycji odwrotnej i tak przygotował miejsce na nie ,że nie ma możliwości pomyłki. Pozostało podłączyć przedłużacze oraz popychacze ,zakryć szczelinę wklejając odpowiednią kształtkę,włożyć dźwigar z rurki węglowej i skrzydełko gotowe W kadłubie serwa montowane są do sklejkowej półki.Jedynie trzeba minimalnie rozpiłować otwory,gdyż producent zrobił je dokładnie rozmiaru serwa i ciężko jest je włożyć razem z kablem. Nadeszła chwila na serce modelu ,czyli motor.Ponieważ oryginalnie model wyposażony jest w potężny dzwonek (podobne silniki stosuje firma HYPE) wydawało się że fabryczne łoże będzie wymagało przeróbek lub całkowitej wymiany. I tu miłe zaskoczenie,ponieważ okazało się że jedyną operacją było rozpiłowanie po ok.1mm dwóch z czterech otworów. Dodam że łoże ma już fabrycznie wykonany skłon i wykłon. Dodatkowo trzeba było powiększyć otwór w osłonie silnika ,ponieważ oryginalny silnik jest krótszy i ma dłuższą oś. Po podłączeniu regulatora przód modelu został zakryty maską Po tych wszystkich operacjach model prezentuje się nastepująco Pozostało jedynie okleić załączonymi naklejkami zamontować śmigło wraz z dołączonym kołpakiem,zainstalować odbiornik i można lecieć. Tak jak wcześniej pisałem model wyposażony jest w moduł oświetlenia oraz fabrycznie zainstalowane oświetlenie składające się z migających diod na końcówkach skrzydła i statecznika pionowego,podwójnych zamontowanych w krawędzi natarcia oraz na centropłacie.Dodatkowo dwie diody podświetlające kabinę. Tak model prezentuje się w całej okazałości Całość w mojej konfiguracji waży 1600g Dziś ,korzystając z pięknej pogody ,nastąpił oblot. Jak pewnie zauważyliście model zaopatrzyliśmy w kamerkę do nakręcenia filmu on board. Ostatnie przygotowania,włączenie kamerki i poszła w górę ;D Tak prezentuje się w powietrzu Piękne przyziemienie bez użycia klap Zadowolony pilot po udanym oblocie. Film wykonany podczas trzeciego lotu. http-~~-//www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=E-GfdgQacBY Dziwi Was na pewno zachowanie modelu w prawych zakrętach przy mniejszych prędkościach.Nie jest to wina konstrukcji lecz nie działającej prawej lotki.Przed startem do oblotu okazało się że serwo nie działa poprawnie ,więc zostało odpięte i lot odbywał się tylko z lewą działająca lotką.Przy okazji wyszły zalety modelu.Nawet przy małej prędkości ,zaciągniętej wysokości i skręcie nie miał ochoty do przeciągnięcia i zwalenia się.Widać to na filmie. Lot szybowy wręcz idealny,lądowanie bez klap nie nastręcza żadnych trudności,a podwozie radzi sobie bez problemu z nierównościami. http://www.youtube.com/user/rcmatsu#p/u/13/E-GfdgQacBY On board kamera Tu pełna galeria zdjęć z oblotu Zdjęcia Dodatkowo link do filmu producenta Na zakończenie podsumowanie testu Ocena jakości zestawu Wykonanie pianek na bardzo wysokim poziomie.Bardzo gładka powierzchnia ,mikroskopijne punkty wtrysku trudne do zauważenia. Jakość galanterii bez zarzutu,zrobione z materiałów należytej jakości. Kilka słów o zestawie RTF Zestaw RTF (miałem okazję złożyć w międzyczasie) nie przysporzy problemów ze składaniem nawet laikowi.Po zamontowaniu akumulatora SC idealnie w miejscu zalecanym przez producenta tj.80 mm od krawędzi natarcia.Jedyna nieścisłość to waga do lotu.W rzeczywistości wynosi 1500g. Zalety i wady Zalety - jakość wykonania modelu -niskie obciążenie powierzchni a co za tym idzie świetne właściwości lotne -model bardzo stabilny i przewidywalny. -duża rozpiętość prędkości lotu -bardzo mała prędkość przeciągnięcia -klapy i długo mógłbym wymieniać zalety że o niskiej cenie nie wspomnę. Wady -znalazłem tak naprawdę jedną.Właściwie trudno to nazwać wadą ale niech coś jest na nie bo moglibyście mnie posądzić o kryptoreklamę.Wadą a w właściwie mankamentem tych zestawów są.........naklejki. Wykonane przyzwoicie ale według mnie na zbyt sztywnej foli,co powoduje odklejanie się na obłych lub nierównych powierzchniach jak owiewki kół oraz lotki.Nawet podgrzanie nic nie daje ponieważ ta folia się nie kurczy.Jedynym sposobem byłoby lekkie podklejenie UHU Porem lub własna inwencja przy pomocy folii. Od siebie dodam że porównując ten zestaw z Cessną Art-Tech (a miałem ją i też fajnie latała) lub Pelikana Cessną 480 ,z zamkniętymi oczami wybrałbym ten. I to nie tylko ze względów wizualnych i jakościowych ale przede wszystkim lotnych. Według mnie nadaje się nawet na pierwszy model pomimo swych gabarytów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_cbr Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam,patrząc na zamieszczony film z lotów,muszę przyznać,że model świetnie(bardzo realistycznie) zachowuje się w powietrzu.Mimo,że jestem zwolennikiem szybowców,to takie relacje mogą w przyszłości trochę namieszać w moim "hangarze". pozdrawiam,Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CoolSky Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Witam, sam byłem świadkiem pierwszych lotów tego modelu. Muszę przyznać, że na pasie przed startem jak i w powietrzu model wygląda po prostu majestatycznie. Dużym plusem modelu jest to , że nawet przy bardzo niskich prędkościach nie ma tendencji do "zwalania się" czego np. doświadczyłem podczas oblotu cessny z CmPro. Wielkie brawa i "szacun" dla pilota Sebastiana, który doskonale radził sobie z modelem mimo braku działania jednej lotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Squa Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Jaka cena rtf? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CoolSky Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Jaka cena rtf?Full RTF z aparaturą 2,4Ghz 750 zł.W sprawie ewentualnego zakupu możesz pisać na PW do Wojtka (f-150) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Na dzień dzisiejszy skończyły się zestawy KIT.Pozostało już tylko kilka sztuk RTF. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to radzę się spieszyć.Następna dostawa według zapewnień importera dojdzie dopiero wiosną. Jeżeli w sobotę dopisze pogoda odbędą się następne loty i na pewno będzie nowy filmik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Świetny i bardzo realistycznie wyglądający model oraz bardzo profesjonalna relacja Na żywo pewnie prezentuje się jeszcze lepiej...... ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Może jutro zobaczysz jak nie będzie lało lub w niedzielę .W niedzielę lata Sebastian. Zostały już tylko ostatnie dwa RTF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 W związku z tym że zakupiliśmy stanowisko do testowania silników postanowiliśmy korzystając z okazji przetestować oryginalny silnik z Cessny (znalazłem oznaczenie tego silnika 4010) oraz Turnigy 3548-800 kV.I powiem wam że wyniki ciekawe.Oryginał na 3S ze śmigłem 12x6 i pakietem 3s wyciągnął 1650g przy 33A ,Tyrnigy 1415g przy 3S i 26A.Dodam że w nowym Turnigy łożyska nadawały się od razu do kosza.Rozumiem że kosztuje tylko 15$ ale bez przesady.Wymiana na nowe porządnej jakości będzie droższa niż cały silnik.Muszę jeszcze pomierzyć Power HD 3542 który mam zamontowany w mojej Cessnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Ten silnik od Cessny jakie ma kV? Zapewne większe niż 800 sądząc po prądzie jaki brał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 900.Do Turnigy pasowało by przy 3S założyć 13x6 ale akurat nie było pod ręką.Do tej pory jedyna styczność jaką miałem z silnikami Turnigy to 3630 i tez był porażką.Pozostanę przy Power HD.Nawet utopiony (14 dni w wodzie pod napięciem) po wymianie łożysk działa bez zarzutu.Teraz ściągamy na testy serię nowych silników Black Magic,regulatory,pakiety o wydajności 55C.Na pewno po testach na stanowisku stacjonarnym zostaną rozdane do testów w locie doświadczonym modelarzom :wink: warunkiem będzie rzetelny opis bez ohów i ahów,wyciągnięcie wszelkich wad i zalet.Parametry i oznaczenia porównywalne z AXI.Widziałem film z testów ,nie robiony przez producenta i parametry bardzo zachęcające.Zbadamy organoleptycznie i przetestujemy.Testy będą na nowym portalu który właśnie powstaje.Ma być przeznaczony do takich właśnie rzeczy,czyli rzetelnych pomiarów,testów modeli itp. Na razie portal jest w fazie wykańczania i testów.Jeszcze chwilę to potrwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Jeśli możesz, to zrób zdjęcie tego stanowiska do testów. Chyba, że to tajemnica? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Żadna tajemnica,zrobi się.To specjalna waga działająca w poziomie obudowana w metalową obudowę CNC z otworami do mocowania do stołu oraz elementy też wycinane CNC do mocowania silnika.Silnik można mocować od przodu i tyłu.Zakres pomiaru do 10kg.Pomiar w uncjach,funtach i gramach.Pamięć ostatniego pomiaru.Dodatkowo używamy wattmeter,obrotomierz i termometr na podczerwień.Muszę jeszcze kupić dobry wiatromierz do pomiaru strumienia zaśmigłowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fischer8 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Pewnie to urządzenie http://perfecthobby.pl/detale.html?id=2532 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrro Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Może pomoże to komuś przy doborze odpowiedniego silnika do wersji KIT. Zainteresowany zakupem bezpośrednio od producenta, wyłuskałem informacje dotyczące oryginalnego napędu: Motor: 4023/850KV out runner brushless motor(max thrust:1600g) ESC: 30A brushless ESC Nie wiem tylko, skąd tak rozbieżne informacje od tych podawanych w naszych sklepach. I przy okazji odpowiedziałem jednocześnie na pytanie kesto: Ten silnik od Cessny jakie ma kV? Zapewne większe niż 800 sądząc po prądzie jaki brał. :jupi: Jak się uda kupić pojedynczy egzemplarz jako "sample" to będzie git. A jak nie, to szukam jeszcze 3 chętnych. Minimalna ilość normalnego zamówienia to 4szt.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Nie wiem tylko, skąd tak rozbieżne informacje od tych podawanych w naszych sklepach.Których ?Oznaczenie tego silnika to 4010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrro Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 f-150, nie irytuj się tak. Powołuję się na informacje bezpośrednio od producenta - Shantou Lanyu Model Industrial Co., Ltd. Chyba, że informacje do opisów w swoim sklepie bierzesz od pośredników, to teraz się nie dziwię. Znalazłem ofertę tego samego modelu, przez pośrednika z takim silnikiem jak mówisz, a przynajmniej w opisie był podany właśnie brushless 4010/810KV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Chyba, że informacje do opisów w swoim sklepie bierzesz od pośredników, to teraz się nie dziwię. Znalazłem ofertę tego samego modelu, przez pośrednika z takim silnikiem jak mówisz, a przynajmniej w opisie był podany właśnieNie mam powodu do irytacji.Model jest sprzedawany z tym silnikiem i nie ma znaczenia gdzie go kupisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Minęły 3 miesiące i wreszcie są ;D .W środę będzie dostawa.Modele będą dostępne w trzech wersjach RTF, ARF (podobno z akumulatorem i ładowarką)oraz KIT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.