spad Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 witam ostatnio zauważyłem dziwny objaw na moim emax-ie 2822 dziwnie wchodzi na obroty tzn lekko szarpie później już się poprawia i pracuje spokojnie ale w momencie gdy wchodzi się na wyższe obroty czuć jakieś chrupnięcie i nagle silnik staje, ale objaw ten pojawia się tylko przy założonej piaście ze śmigłem (gws 10-4,7 SF) , sam silnik troszkę lepiej pracuje ale też chodzi jakby inaczej . Rozebrałem silnik i sprawdziłem łożyska - są ok całą dziwną sytuację widać na filmie http://www.youtube.com/watch?v=Ej6ddi7tA3k może ktoś potrafi wyjaśnić co się stało ? dodam jeszcze że inny silnik na tym regulatorze pracuje normalnie regulator 18 pakiet Ray 11,1V 1100mAh Link to comment Share on other sites More sharing options...
radzik1e Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 A na innym śmigle go sprawdzałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sudik Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Stawiam na zimne luty, lub jeśli wcześniej takich objawów nie było to , że druciki się połamały przy konektorach . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spad Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 A na innym śmigle go sprawdzałeś?na innym śmigle niestety to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 A timing i moc regla dobrze dobrana do tego silnika (ile polowy)? może odcinać przy max obrotach bo nie wyrabia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spad Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 A timing i moc regla dobrze dobrana do tego silnika (ile polowy)? może odcinać przy max obrotach bo nie wyrabia. wcześniej nie było problemów a po 2 do tego silnika polecają 18A reg Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Regulator odcina zasilanie. Zmień baterię, bo jest na niej duży spadek napięcia. Myślę, ze to tylko to. Gdyby był za słaby regulator,, to by się za mocno grzał, ale nie odłączał silnika. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spad Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Regulator odcina zasilanie. Zmień baterię, bo jest na niej duży spadek napięcia. Myślę, ze to tylko to. Gdyby był za słaby regulator,, to by się za mocno grzał, ale nie odłączał silnika. pozdr. latałem na tym silniku około 3 miesięcy i jakoś wcześniej nie było tego problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 To prawda, 18A. Nie był czasem przypalony lakier na uzwojeniach w jakiejś kraksie, bo wtedy może ciągnąc więcej? Kable w porządku, luzów na łożyskowaniu wirnika (ocieranie, krzywa oś) nie ma? A jak wydolność pakietu, bo często koledzy piszą o problemach z napędem, a potem się okazuje, że nie daje jak powinien i dlatego regulator odcina. Sprawdzałeś może z innym zasilaniem (albo np z akumulatora samochodowego12V)? Jeśli to nic nie zmieni, to zostaje tylko regulator, edit. latałem na tym silniku około 3 miesięcy i jakoś wcześniej nie było tego problemuto nie gwarantuje, że dzisiaj pakiet jest OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reptyl Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Stawiam na zimne luty, lub jeśli wcześniej takich objawów nie było to , że druciki się połamały przy konektorach . Popieram. Ew. jedna faza ma naderwane druciki. Przy większych obrotach i obciążeniu silnik "kaszle". Pozdrawiam, Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwazio Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Mi to Majkel wygląda, jak już ktoś wspomniał, na odcinanie regulatora po zejściu poniżej napięcia progowego pakietu. Ale ja lamer, upierał się nie będę. Dobrze by było, gdyby dla próby dało się przeprogramować regulator z odcinania "instant" na ograniczanie "soft". Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Podpiąć woltomierz (najlepiej wskazówkowy- cyfrowe czasem maja tak długą sekwencję wyświetlania, że nie nadążają za szybkimi zmianami) pod pakiet w czasie pracy i będzie czarne na białym jakie są spadki napięcia (czyli wydolność pakietu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reptyl Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Mi to Majkel wygląda, jak już ktoś wspomniał, na odcinanie regulatora po zejściu poniżej napięcia progowego pakietu. No tak, ale: "dodam jeszcze że inny silnik na tym regulatorze pracuje normalnie " Pozdro, M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwazio Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Podejrzewam, że ten od tamtego chce więcej prądu. Nie upieram się, tak mi to tylko wygląda i często się zdarzało jeszcze w elektrykach na polance... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 No tak, ale:No wiesz, nie wiemy jaki był ten "inny" (parametry), bo kolega spad nie określił, więc takie porównanie jest mało miarodajne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwazio Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Dużo by nam podpowiedziało, gdyby Spad podał jeszcze wydojność prądową xC tego pakietu. Jeśli jest mniejsza od 18C, to diagnoza o odcinaniu przez regulator jest trafna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reptyl Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 No wiesz, nie wiemy jaki był ten "inny" (parametry), bo kolega spad nie określił, więc takie porównanie jest mało miarodajne. Mogą być różne przyczyny, zakładałem, że drugi silnik ma podobne parametry do tego "felernego" Emaxa. Z doświadczenia z kilkoma takimi silnikami, wiem że są podatne na uszkodzenie (naderwanie) przewodów. Może się to zdarzyć przy takim podłączeniu jak na filmie - gdzie regulator i lipol zwisają na przewodach silnikowych. Naderwania, nie widać pod izolacją. Także zimny lut na złączkach może powodować podobny efekt. Odcinania przez regulator też nie można wykluczyć, a i śmigiełko 1047 (na 3celach ?) to dużo jak na ten motorek. Pozdrawiam, Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz K. Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 haha,ale ten świat jest mały! mam to samo-zimny lut! a już myślałem że spalony też emax 2822 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Czyli co, najpierw posprawdzać i ewentualnie wykluczyć wszelkie możliwe przyczyny mechaniczne (zimne luty, naderwania (poszarpać za przewody w czasie pracy), zaśniedzenia przewodów, konektorów, nadpalonych izolacji, uzwojeń itp.) a jak to wykluczymy to sprawdzenie wydajności pakietu, lub zmiana źródła, potem sprawdzenie ustawień regulatora, jego sprawności(uszkodzeń) ew pomiary elektryczne.. Coś okazać się musi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
razor Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 tu od razu mam pytanie o śmigło, koledze Spadowi odradzałem te śmigło 10x4.7 ponieważ to SF (a przy zasilaniu 3s wcale wolno się ono nie kręci ) w sieci można znaleźć max śmigła polecane dla zasilania 3s - 10x5 (ale nie SF), czy takie też za duże i bardziej coś ala 8x6 dla 3s (bo jeśli 10x5 za duże to pewno i 9x6 ) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.