olo Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 No to może z silnikiem 6,5cm3 będzie ciut za szybko latał ? Coś tam takie małe serwa wytrzymają tylko jak długo? Sam tego rozwiązania nie sprawdziłem,znam te serwa,używałem ale w małych modelach i elektrykach. W takiej wersji Wicherka to zbyt duży silnik. Mam podobnego W25 w skrzydłach serwa 20g z metalową przekładnią ze sklepu UC. Do sterowania gaźnika silnika std. Parę sezonów już polatałem i serwa OK. Takie małe i delikatne HXT 900 to dla mnie zbyt ryzykowne rozwiązanie. 4 Nixx ważą +- około 120g a ten Zippy coś 150 g. Jako doważenie Zippy będzie lepszy.
olo Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 [chwilowo niedostępny] Chyba nie kupisz Dawno u nas nie kupowałem ale wydają się OK.
Irek M Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 olo, Akurat UBEC był podręką I to jest własnie gruntowna nieznajomosć zagadnień. Trójkąty i tak duże bo w oryginale nie było, pakiet będzie taki bo akurat taki mam, silnik będzie taki bo tak ma być, serwa wystarczające bo to nie akrobat. Mylisz się we wszystkich tych przykładach, a wyobrażenia masz... :twisted: W modelu z silnikiem 7,5cm mam właśnie na lotkach 2x HS-81 - model to nie akrobat ale dwa razy już serwo wymieniałem i bardzo żałuję, że nie wstawiłem standardów. Ty dajesz prawie dwa razy słabsze mimo rad doświadczonych praktyków - nie teoretyków. Po co więc pytasz :?: Poza tym uważam, że jeśli projekt ma być komercyjnym to przed ewentualną sprzedażą należałoby gruntownie oblatać model.
karlem Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 ...nie akrobat, ale w ostrym nurkowaniu (co może się zdarzyć) fajnie byłoby, zeby serwa miały siłę stery wychylić...
olo Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Jakie zawiasy na stery i lotki? Takie czy takie? A może jeszcze inne? Zapomniałem o tych innych których nie kupowałem,to zawiasy z PET-a. W tej wielkości modelu się sprawdzą,na stronie Motylastego jest fajnie opisane co i jak trzeba zrobić. Po wklejeniu po obu stronach wierciłem otworki i wklejałem kawałek wykałaczki tak żeby zablokować zawias przed wypadnięciem.
Gość Squa Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Fokker, kupiłem balsę 3mm twardą na wykonanie tych większych zewnętrznych trójkątów. Co do pakietu porównując pakiet mój 1800mAh z wagą ~170g a pakiet 1300mAh z wagą ~130g to chyba 40g szału nie robi a zapewne na dłużej będzie starczyć. Co do tych serw chyba jednak zastoję odpowiednik HS-81 a mianowicie ZS-M218 (HS-81) ZEBRA co w moim mniemaniu nie wpłynie na właściwości ale chociaż odchudzi koszty olo, Zawiasy już kupione W weekend planuję wykończyć już skrzydła wraz z mocowaniem do kadłuba, zastrzały i okleić kadłub balsą 1mm.
olo Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 mój 1800mAh z wagą ~170g a pakiet 1300mAh z wagą ~130g to chyba 40gJako doważenie z przodu kadłuba nawet sprawdzi się lepiej okleić kadłub balsą 1mmWiesław Schier nie planował takiego rozwiązania i nie tylko on. Jeżeli okleisz tył kadłuba to z przodu jeszcze więcej doważenia. Więc po co i dlaczego ?
Vespa Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Ajjjjajajaj, dałem :ass: Wszystkim zwracam honor, cały czas byłem przekonany, że Squa na lotki dał 2,4 kg... No to faktycznie te, które wybrałeś na lotki są za słabe. Ja przy swoim mam właśnie te Zebry (HS-81) i wydawały się być akurat. Pewnie dlatego się zasugerowałem, że dasz serwa o podobnym momencie. Jeszcze raz przepraszam za pomyłkę!
Gość Squa Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 olo, jeżeli dam silnik 6,5cm to on sam w sobie będzie doważeniem a tył postaram się zbytnio nie doważać. Tylko keson na stateczniku poz do tego oba stery będą z lekkiej balsy no i lekkie kółko Vespa, a ja byłem przekonany że na lotki nie działają aż takie siły :?
Irek M Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 a ja byłem przekonany że na lotki nie działają aż takie siły Serwo - tryby - potrafi zniszczyć nie tylko duża siła ale, co często zdarza się, twardsze lądowanie. Nawet nie bardzo twarde. Uderzenie - zahaczenie - skrzydłem o ziemię albo prozaicznie podczas transportu gdy przypadkowo mechanicznie uruchomisz serwo.
Gość Squa Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Kolejna cenna uwaga na przyszłość moze więc warto pomyśleć o wspomagaczach lądowania na końcach skrzydeł? Taka plozę z drutu? Cos jak rower z 2 bocznymi kołami?
kesto Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 i okleić kadłub balsą 1mm.W jakim celu? Konstrukcja Wicherka jest tak opracowana, że nie wymaga oklejania balsą kadłuba, chyba, że samego dołu jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem poszycia, ale niekoniecznie.
olo Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 olo, jeżeli dam silnik 6,5cm to on sam w sobie będzie doważeniem a tył postaram się zbytnio nie doważać. Tylko keson na stateczniku poz do tego oba stery będą z lekkiej balsy no i lekkie kółko Mój silnik też robi za doważenie{mniejszego niestety brak},waży chyba 445g z tłumikiem ale z tyłu jest praktycznie wszystko z balsy.Tylko te 4 długie listwy kadłuba to sosna a ustawienie SC polegało już tylko na przesuwaniu 4 aku. W innym temacie o Wicherku są zdjęcia gdzie widać silnik i obok ciężarki z ołowiu,mnie takie rozwiązanie by nie zadowoliło. Jeżeli tego W25 chcesz zabrać na zlot to tam sędziowie będą oceniać jego wygląd i loty. Duże zmiany w konstrukcji dadzą mało punktów w ocenie statycznej.
Gość Squa Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Na zlot on pojedzie pokazowo. Raczej nie będę nim latać. Ale moze koledzy będą swoimi
Irek M Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Squa napisał/a: olo, jeżeli dam silnik 6,5cm to on sam w sobie będzie doważeniem Niestety ale to kolejne nieporozumienie... :evil: Przewymiarowany silnik - jego moc i moment większego śmigła to chyba cos gorszego niż słabszy silnik. W Twoim przpadku masz duże szanse nie opanowac modelu... Nie pisze tych uwag krytycznych - kolejnych - po to by "dowalić" ale byś był zadowolony z każdego lotu, bez porazki zniechęcenia. Ale to chyba oczywista oczywistosc :mrgreen:
Gość Squa Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Fokker, nawet na niskich obrotach? bo przecież nikt nie chce latać na pełnych , a zwłaszcza ja :wink: poza tym chyba lepiej mieć nadmiar niż niedomiar mocy? Zresztą może uda mi się odpalić 5cm to poleci na tym pewnie
Arturrro Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Squa, wsadzić tam możesz nawet hiper turbo odrzutowy silnik, tylko czy jest sens? Zerknij chociażby na to: Twórca Wicherka do "25-ki" przewidywał silnik 3,5ccm do wyczynowego latania. Ty chcesz pakować 5 albo 6,5?
GB53 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Wicherek 25 bardzo dobrze lata na silniku 4,2. Twoje lotki są troche za waskie. Zrób do głębokości drugiego dźwigara i powinno być dobrze. Serwa lotek moment od 2,7 kg ale metalowe tryby. Wychylenie lotek różnicowe i najlepiej zmiksowane ze sterem kierunku jeśli masz możliwość. Wznios skkrzydła 3stopnie tak jak podawał pa Schier w rozdziale wicherek RC. Trzymaj sie masy podanej przez Pana Schiera wtedy bedzie świetnie latał i bezpiecznie lądował. Silniki podane w tabeli są dobre dla masy płatowca z silnikiem ale bez serw odbiornika zasilania i paliwa 1000 g. Dla masy 1500 g silnik 5 cm ale najlepiej było by utrzymać ciężar wg P Schiera. Silnik 6,5 zbyt mocny chyba że wyjdzie model ciężki,ale wg mnie ciężki Wicherek to nieporozumienie.
Callab Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Wyposażony Wicherek 25 nie powinien ważyć więcej niż 2000g. Jak waży więcej, to znaczy, że jest zbudowany zbyt pancernie. Silnik o pojemności powyżej 4cm3 do tego modelu to nieporozumienie. Pisanie, że przecież można latać na 1/3 gazu to też nieporozumienie. Powinno się mieć możliwość ustawienia obrotów silnika w pełnym, dopuszczalnym dla niego zakresie. Silnik należy dobierać do modelu tak, żeby był odpowiedni (!) a nie największy jaki się zmieści. A odpowiedni do tego Wicherka silnik mieści się w przedziale pojemności od 2,5 do 4 cm3. Chyba że to nie ma być Wicherek tylko model na nim wzorowany. No i co to znaczy "mieć nadmiar mocy"? Więcej niż potrzeba do startu i lotu, czy tyle żeby leciał pionowo do góry? Bo do startu i lotu silnik o pojemności 4cm3 już będzie miał nadmiar mocy - w przypadku tego modelu. A jeżeli chodzi o ekstremalne akrobacje, do których potrzebny jest mocny silnik, to ja bym na pewno nie budował Wicherka, tylko jakąś Extrę czy inny model do 3D. Bo uroda Wicherka i przyjemność z latania nim polega właśnie na tym, że on nie ma nadmiaru mocy! Ale to tylko takie luźne sugestie, które oczywiście nie muszą być brane pod uwagę przez budowniczych Wicherków :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.