tytan12 Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Spróbuj na innym kanale,możlwe że jest walnięty potenciometr w nadajniku,albo podłącz na ten kanał serwo i będziesz wszystko wiedział.
PK999 Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 a obroty na starcie jakby falą najpierw ( przykładowo) ida na 1000 i wracają do 500. Tak jakby potrzebna była większa siła na start - na pych. Norma. Może trochę przejaskrawiłeś różnicę obrotów ale słychać to wyraźnie. Zwłaszcza w lekkich silnikach z nie najlepszym łożyskowaniem.
Gość bzyk11 Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 chodziło mi o zobrazowanie różnicy - - prędkości nie mierzyłem. osprzęt jest nowy. czy silnik emax c 2822 jest raczej słabszym sprzętem? Tytan: jeżeli chodzi o serwo : nie będzie działać? czy powinein być " nad wychył" jężeli takie coś wogóle jest możliwe ?
RomanJ4 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Jak podłączysz kolego serwo zamiast regulatora i silnika, to zorientujesz się czy to nie zespół nadajnik - odbiornik generuje tej "górki" obrotów silnika po włączeniu. Jeśli to wina któregoś z nich, to serwo zachowa sie podobnie - "skoczy" po włączeniu, i powróci do polożenia właściwego aktualnemu wychyleniu drążka. (zakladam oczywiscie, że włączasz jak napisałeś wyżej aparaturę zgodnie z zasadami, czyli najpierw nadajnik, a potem odbiornik. Bo w przeciwnym wypadku wszystko jest możliwe jak odbiornik "zlapie jakiś lewy sygnał) Jesli jednak serwo zachowa się poprawnie, to przyczyny należy szukać raczej w regulatorze niż silniku (pomocnym w zdiagnozowaniou byloby podpięcie choćby najprostszego testera do serw. Nawiasem mowiąc takowy powinien mieć na wyposarzeniu kazdy RC fan - przydaje sie w regulacjach, diagnozowaniu itp.)
Adam_S Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Film opisujący zasadę działania silników o których jest mowa. Film jest w języku angielskim ale podany w bardzo przystępnej treści część 1: część 2:
wapniak Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Wytłumacz mi w takim razie, skąd się wzięły takie przebiegi? Kiedyś była tu 25 strona, która wszystko wyjaśniała, ale oczywiście jakiś "mądrala" spuścił ją do klozetu.
DomKar Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Nie jestem pewien czy w odpowiednim temacie, ale spróbuje. Posiadam silnik elektryczny trójfazowy, bezszczotkowy firmy EMP o mocy 2,5kW. Zwracam się do bardziej doświadczonych kolegów z pytaniem, czy istnieje możliwość odzysku energii do akumulatorów z tego typu silnika m.in. w wyniku przyłożenie pracy mechanicznej na jego wale. Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
RcHammer Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Dzień dobry Mam na płytce dwupinowe gniazdo podające PWM o napięciu 7,4V dla silnika ogonowego w 4 kanałowcu. Czy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć jak najprościej wykorzystać gniazdo z tym sygnałem, aby sterować sygnałem z ESC bezszczotkowego odpowiednika ogonowego dwubiegunowego silnika DC?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.