Skocz do zawartości

Renegade - Black Horse Model


mario70

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Po analizie wszystkich za i przeciw z tematu Drugi po trenerku - co wybrać zdecydowałem się na model firmy Black Horse - Renegade.

 

Jest to typowy zestaw ARF. Wykonanie modelu na bardzo przyzwoitym poziomie.

Jako napęd zastosuję silnik OS Max55 AX.

 

Poniżej kilka pierwszych fotek.

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

 

I od razu mam pytanko - zamierzam wymienić podwozie na węglowe.

W oryginale jest mocowanie na 4 śruby M3. Pozostawić takie czy wymienić na plastiki? 3x M4 czy 3x M5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja bym osobiście wstawił zdecydowanie plastiki. W swoim AT-40L miałem metalowe bo pewniejsze, ale nie pomyślałem o twardszych lądowaniach. Skutkiem takiego lądowania i metalowych śrub bylo wyrwanie calego mocowania podwozia. Lepiej połamać plastikowe śruby niż remontować model :!: 3xM4 powinny wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M4 mogą być za słabe - zdecydowanie M5; dałbym nakrętki kłowe/meblowe, bo w drewnie gwint może się zużyć mimo napuszczania CA celem utwardzenia.

Gdyby zdarzyło Ci się ściąć śruby, to najlepiej nawiercić cienkim wiertłem śr. ok 1,5 mm i wykręcać za pomocą trójkątnego iglaka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawanie aż M5 jest o tyle niekorzystne, że wymaga poważnego osłabienia podwozia rozmiarem otworów. M4 z kolei mogą się rwać za wcześnie, ponieważ śruby pracują tu i na rozciąganie, i na ścinanie (zadanie nitów).

Moim zdaniem najkorzystniej byłoby pozostać przy stalowych M3, ale stalowe nakrętki w kadłubie zamienić na nylonowe. Tylko że masz tam słaby dostęp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze karlem!!! Plastikowe sruby + metalowe nakrętki i sprawe podwozia masz juz z głowy. Jeśli jest taka możliwość to zamontuj nakrętke kłową: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_94&products_id=734

w castoramie lub podobnym markecie jest to bardzo tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz śrub ważne jest też to do czego to podwozie jest przykręcone. W modelu Travel Air ta sklejka bardzo szybko się wyłamywała nawet przy w miarę normalnym lądowaniu. Z tego co widzę na zdjęciach tu może być podobnie. Obejrzyj to od środka, może warto to teraz wzmocnić. To takie moje spostrzeżenia po lotach travelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Jak to w tego typu zestawach, większość rzeczy jest sklejona na zasadzie "byle się trzymało". Dlatego też sprawdzam wszystko to co może mieć potem wpływ na zachowanie w locie. Np. już wymieniłem mocowanie serw w skrzydłach, bo oryginalne się rozjechało w trakcie przykręcania mechanizmów.

Jeżeli chodzi o podwozie to zamierzam dodatkowo wkleić na żywicę od środka sklejkę 5mm w którą będą wbite nakrętki kłowe pod plastiki 5mm (jeszcze się zastanawiam czy dać 3 czy 4 śruby - te nakrętki są dość spore).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o mocowanie podwozia to proponuję zostawić 4 śruby według rozstawu jak dla fabrycznych goleni i przynajmniej na początku latać na oryginalnych goleniach aluminiowych. W travelu nie mam z tym podwoziem absolutnie żadnego kłopotu. Jest super sprężyste i się nie odkształca. Zostaw sobie węglowa na później, gdy już lądowania będziesz miał opanowane do perfekcji co przy tym modelu może nie być wcale takie oczywiste. Travel ląduje bardzo szybko, tu może być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, ładna maszyna, :D szkoda 'kisić" to węglowe podwozie w szafie ja bym zamontował od razu. A statecznik poziomy chyba jest wsuwany i wklejany od tyłu a nie z boku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem tego modelu. Zakupiłem go jeszcze pod koniec poprzedniego sezonu. Nie mam dużego doświadczenia - to moja pierwsza spalina. Do tej pory latałem jedynie szybowcem i trenerem multiplexa (MiniMag) Różnica w zachowaniu tego modelu w powietrzu od poprzednich którymi latałem - kolosalna, na korzyść Renegade oczywiście. Zamontowany silnik to OS MAX 46AX, śmigiełko 11x6. Mocy wystarczająco i mimo że guru akrobacji ze mnie żaden :D kilka podstawowych figur przy 1/2 gwizdka da się wykręcić. Do tej pory wykonałem nim zaledwie kilkanaście lotów. Jeden z nich zakończyłem wyłamanym podwoziem. Oryginalne mocowanie wyłamało się na tyle idealnie, że wystarczyła odrobina żywicy i brak śladu. Ponieważ naturalnym podłożem mojego lotniska jest trawa, założyłem również większe koła (80mm). Ogólnie model przyzwoicie wykonany, pokryty folia termokurczliwą (shrink film) wystarczy odrobinę suszarki do włosów i wszelkie "zwisy i pofałdowania" znikają

P.S

Wymieniłem śruby M3 mocowania podwozia na plastiki, ale przy 2 na stronę, podwozie luzowało się. Wróciłem więc do oryginalnych. Zakładając M4 lub M5 z pewnością mocowanie byłoby sztywniejsze, ale czy nie za bardzo :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie zamontowane - wklejona dodatkowa sklejka 5mm w którą są wbite nakrętki kłowe pod śruby M5. Całość wzmocniona przyklejonymi do boków kadłuba kawałkami sklejki 5mm.

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

 

Czas na kolejny etap prac. Szczegóły wkrótce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do autora tematu: Bardzo ładny model, i z tego co widze Black Horse też się postarał. Czy były jakieś usterki które trzeba było poprawić? (typu: pokrycie folią, wzmocnienia, wręgi?)

 

 

 

arti05051971, - poszukałem troszke tego modelu w sieci i w PL to chyba krucho. Z tego co znalazłem to to:

 

http://www2.ripmax.net/item.asp?itemid=A-BH066&Category=010-020

 

http://hobbyfly.de/en/rc-airplanes-1/r-c-airplane-arf-sport-10/black-horse-renegade-ep-gp-arf-1580mm-3812.html

 

Nie ma tego modelu na www.model.sklep.pl i www.nastik.pl:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.