Skocz do zawartości

ToTo-13 motoszybowiec FunFly


Motylasty

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Góra kadłuba, garb za kabiną, statecznik pionowy, stery wysokości i lotki kryte papierem japońskim, dwukrotnie cellonowane, lakierowane , szlifowane na mokro, lakierowane i w ostateczności pokryte lakierem bezbarwnym dwuskładnikowym. Reszta czyli płat, boki kadłuba, ster pionowy kryte folią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prac dalszych postęp.

 

Statecznik pionowy zyskał wzmocnienia i zawiasy.

Ta część będzie oklejona folią.

 

Dołączona grafika

 

Statecznik pionowy został pokryty papierem japońskim, dwukrotnie cellonowany, szlifowany,

caponowany, szlifowany na mokro, pokryty podkładem, szlifowany.

Dźwignia została wycięta z laminaty, w części drugiej z obu stron wlaminowane zostały wzmocnienia

dwie warstwy tkaniny i epidian. Przez wzmocnienia tę będzie wkręcona śruba łącząca obydwie połówki usterzenia.

 

Dołączona grafika

 

Skrzydło.

Wzmocniłem miejsca po odciętych lotkach.

 

Dołączona grafika

 

Wykończyłem lotki doklejając krawędzie wewnętrzne.

 

Dołączona grafika

 

Skrzydło zostało wpasowane w kadłub i dokleiłem od góry brakujące krawędzie "kadłuba"

 

Dołączona grafika

 

Lotki zostały zaopatrzone w laminowane dźwignie, dźwignie wklejona przy pomocy żywicy 5 min na dużej powierzchni bocznej.

 

Dołączona grafika

 

W międzyczasie płat został kilkukrotnie pokryty caponem i szlifowany, to samo tyczy kadłuba. Kadłub od góry po caponowaniu , szlifowaniu, szpachlowaniu został pokryty podkładem MOTIP i szlifowany. Statecznik pionowy pokryty papierem japońskim, cellonowany kilkukrotnie, szlifowany.

 

Mniej więcej całość wygląda tak :

 

Dołączona grafika

 

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po małej przerwie coś ruszyło, model cały oklejony i powoli przygotowywuję się do jego uzbrojenia.

W tej chwili walczę z kabinką.

 

Kopyto kabinki zostało wycięte i wyszlifowane z płyt styroduru.

 

Dołączona grafika

 

Następnie okleiłem je taśmą pakową i taśmę wprasowałem.

 

Dołączona grafika

 

Całość została pokryta tkanina szklaną - dwie warstwy i wylaminowana szpachlówką "samochodową" dostępną w marketach Castorama.

 

Dołączona grafika

 

Po stwardnięciu pokryłem to szpachlówką.

 

Dołączona grafika

 

Szlifowanie, szpachlowanie, szlifowanie

 

Dołączona grafika

 

Wypłukałem ze środka styrodur z pomoca acetonu , zalałem gipsem budowlanym. Poprawiłem szpachlowanie, wypolerowałem i ...... szukam odpowiednio wielkiej butelki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model został ukończony i z powodzeniem oblatany.

Kilka fotek "gotowca".

 

Tył kadłuba - garb, przód , owiewka , usterzenie poziome malowane MOTIPAMI i dwuskładnikowym lakierem bezbarwnym. owiewka kabiny tłoczona z dwóch kawałków i połączona. Doklejona została do kadłuba z pomocą taśmy dwustronnej.

Kadłub, skrzydło kryte folią Oracower.

 

Dołączona grafika

 

Łoże silnika zostało sklejone z trzech warstw sklejki 4 mm, następnie zeszlifowane pod kątem 2 stopni w celu uzyskania odpowiedniego pochylenia napędu, przyklejone do wręgi żywica 5 min.

 

Dołączona grafika

 

Maska silnika mocowana trzema wkrętami do drewna.

 

Dołączona grafika

 

Usterzenie zmontowane, pełne wychylenie ok 80 stopni.

 

Dołączona grafika

 

Płat mocowany do kadłuba z pomocą trzech śrub poliamidowych.

 

Dołączona grafika

 

Serwa lotek mocowane do płytek sklejkowych, płytki wkręcane w płat.

Zawiasy lotek bezszczelinowe na całej długości lotki z silikonu.

 

Dołączona grafika

 

Widok modelu w całości jeszcze przed oblotem.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Oblot modelu.

 

Pierwszy oblot po wyregulowaniu z ręki pod wiatr. Model idzie idealnie prosto , praktycznie nie wymaga trymowania. Wychylenia lotek i sterów ustawiłem minimalne.

Następny lot już z napędem, moja obawa co do za słabego silnika okazała się bezpodstawna. Model idzie pionowo w górę. Czas na próby akrobacji i zachowanie przy pełnych wychyleniach. Beczka natychmiastowa, lot plecowy równy, pętla prawie w miejscu. Nie zauważyłem tendencji do przepadania na skrzydło.

Waga do lotu z pakietem 2200 3S1P - ok 1240 g.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam

Owoż tylko nie Panie :):):)

Powiem tak, ToTo-3 jest w 90% gotowy, ale w międzyczasie rozbudowywuję swoją modelarnię o kolejne 20 m2. Na dzisiaj mam jedno wielkie gruzowisko i wylewkę podłogi, ściany już stoją, sufit się gładzi :) Instalacje powoli się ciągną. Skończę z rozbudową i zabieram się za modelarstwo. Mam nadzieję model ulotnić w przeciągu dwóch tygodni.

Przy okazji ToTo-13 uległ o mało małej katastrofie, prawie się zapalił w powietrzu po wyrwaniu silnika i zwarcia kabli. Silnik do naprawy, regler spalony. Pakiet uratowany.

Model otrzymał do napędu Raya3536/08, nowy regler, wylaminowałem od środka kadłub i ..... teraz to jest dopiero szatan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.