Skocz do zawartości

Sterowanie śmigłowca.


eptita

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam dwa nurtujące mnie pytania. :?:

1. Sterowanie tarczy wirnika głównego, jak rozwiązana jest regulacja skoku ogólnego, jeśli pod ta samą tarcze są podpięte jeszcze dwa inne serwa, regulujące pochylenie jej na boki i do przodu?. Zmiana skoku ogólnego nie zmienni wychylenie tamtych serw?.

 

2. Jak wygląda prawidłowe sterownie wirnika ogonowego w aparaturze RC. patrząc na śmigłowiec od tyłu (w zawisie), wychylam drążek skoku wirnika ogonowego w prawo i belka ogonowa zaczyna przekręcać się w prawo czy w lewo. Analogicznie w samolotach wychylenie drążka steru kierunku w w prawo prowadzi do skrętu całego samolotu w prawo, ale ogon nie jako ucieka w lewa stronę.

 

Jeśli ktoś zrozumiał moje zamotane pismo, to proszę o pomoc. Mam mętlik w głowie. :oops:

Pozdrawiam Piotr.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

w aparaturze musisz miec mixer ktory zmiksuje 3 serwa na tarczy:

 

gdy wszystkie idą do gory to kąty + jesli idą do dolu to -

jeśli dwa przednie serwa w dol a tylnie do gory to pochylenie do przodu i analogicznie z tylem i bokami

 

co do ogona to jak w samolocie.. patrząc od tylu ( w kierunku lotu smiglowca do przodu) jesli skrecimy w prawo to ogon pojdzie w lewo a dziob w prawo

Opublikowano

Dziękuję, mam teraz takowy obraz całości.

 

1. Co do miksera, rozumiem że aparatura bez komputera czyli jakaś podstawowa 6 kanałowa nie podoła śmigłowcowi?.

 

2. A czy serwa są podpięte tzw. zezami czyli jedno serwo dwa wejścia do odbiornika?.(Mikser)

 

3. Czy śmigłowiec spalinowy posiada żyroskop standardowy, taki jak w elektryku?.

 

Pozdrawiam Piotr.

Opublikowano

1. Co do miksera, rozumiem że aparatura bez komputera czyli jakaś podstawowa 6 kanałowa nie podoła śmigłowcowi?.

Powiem więcej - jest kilka rodzajów tarczy sterującej i w aparaturze należy ustawić ten właściwy typ.

 

2. A czy serwa są podpięte tzw. zezami czyli jedno serwo dwa wejścia do odbiornika?.(Mikser)

Serwa są podpięte normalnie: jedno serwo - jeden kanał

 

3. Czy śmigłowiec spalinowy posiada żyroskop standardowy, taki jak w elektryku?.

A co to jest żyroskop standardowy?

Opublikowano

Co do pojęcia standardowy, mam na myśli instalowany w KIT-owych 400/450/500 itd w wersjach elektrycznych. Czy mam podać markę i model?.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10113

Taki znowu nie najtańszy z HK. Pisząc standardowy miałem go na myśli,(POPULARNY) tego słowa powinienem użyć.

Kolego From_heaven widzę że, będę dużo zadawał irytujących Ciebie pytań, ale to z racji twojej zaawansowanej wiedzy i mojego niedoświadczenia, no z jakiegoś źródełka trzeba czerpać wiedzę.

Pozdrawiam Piotr.

Opublikowano

Mówiąc ogólnie aparatury do sterowania helikami muszą mieć tzw. program obsługi helika, w którym jest min. wybór rodzaju tarczy (90,120,140 stopni), poza tym szereg ustawień przydatnych w regulacji.

Zwykła, niekomputerowa aparatura nie da rady tego obsłużyć. Chociażby gaz, gdzie wszystkie serwa poruszają się razem do góry lub na dół (nie we wszystkich modelach jest to jednoznaczne, że gaz + serwa do góry). Przy pochyleniach na boki jedno serwo boczne idzie na dół a drugie boczne do góry. Te miksy robią to tak, żeby tarcza stałą w miejscu.

 

Stąd konieczność posiadania apki z minimum elektroniki. Najtańsza to chociażby DX6.

 

Ostatnie pytanie o żyro - jest stara zasada - nie oszczędzaj na ogonie. Fora roją się od pytań typu "ogon mi skacze" albo "ogon nie trzyma". 90% problemów bierze się od tanich serw na ogon albo takich też żyroskopów. Niestety, ten sport nie jest zbyt tani, ale helikopter to najbardziej skomplikowany pojazd latający.

Opublikowano

Lepiej zapomnij o żyrkach z Hobbykinga. Minimum to Futaba 401 lub 502 albo któreś z żyrek Aligna, np. GP780. Dobre są też żyra Spartana i ostatnio nawet wcale nie takie drogie.

Opublikowano

Pytałem o apkę z czystej ciekawości, ja ma Turnigy 9x ona posiada tryb acro, glid, heli jak było wspomniane jest w trybie heli wybór rodzaju tarczy 90-120-140.

Do tej pory Turnigy 9x mode1 z 2009 roku w wersji która jeszcze działała stabilnie i bez niedoróbek, jest stosowana w moim modelu Tamiji Toyoty High Lift 4x4.

Chciałbym troszkę posmakować lotnictwa, bardziej optuje za helikami.

Proszę powiedzieć troszkę więcej o rodzajach i zastosowaniach tych tarcz.

Dołączona grafika

Opublikowano

Proszę powiedzieć troszkę więcej o rodzajach i zastosowaniach tych tarcz.

No nie wiem, czy namówisz kogoś, żeby Ci robił indywidualny wykład z teorii budowy śmigłowca. Poczytaj w sieci, wiedza jest na wyciągnięcie ręki.

Twoja aparatura się nada. Najpopularniejszy typ tarczy to obecnie 120 stopni.

Opublikowano

Co do wykładu, to poszukam w necie czegoś, ale przynajmniej mam punkt zaczepienie szukam.......

Z góry dziękuje.

Opublikowano

Łukasz, pytanie odnośnie tarczy 120 stopni, 1-wszy pin(zaczep kulowy) serwa przy tarczy, jest w osi podłużnej śmigłowca?. Patrząc z góry pierwszy za kabinką?.

Pozdr. Piotr.

Opublikowano

Zapoznaj się z poniższymi materiałami:

MikeysRC z serii "Cheapest Trex 450".

Warsztaty Strefy Hobby

- obejrzyj wszystkie 7 części.

 

Aparaturę masz jak najbardziej odpowiednią.

Opublikowano

To zależy jaki śmigłowiec i jaka tarcza. Może on być z przodu, albo z tyłu. Nie ma to żadnego znaczenia jeśli chodzi o sterowanie śmigłowcem. Ważne, że kulki snapowe są co 120 stopni.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie, jaką moc silnika posiadają śmigłowce spalinowe, w klasie 600 lub o rozpiętości łopat 1200mm.? tutaj prosiłbym o konkretny przykład. Jeśli znowu coś pomotałem, to proszę o wyrozumiałość.

Z góry dziękuje Piotr.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jak zauważyliście od pewnego czasu tzn. od około 3 miesięcy jestem posiadaczem HK-450 V2.

po rozregulowaniu śmigłowca po zmianie odbiornika nie mogę dojść do ładu z podstawowymi rzeczami. TZN:

1 Jeśli tarcza sterująca pochyla się do przodu(dziobu, nosa) śmigłowca, a obroty są zgodne z ruchem wskazówek zegara, czyli patrząc na helika od tyłu (ogona)to, reakcja będzie taka że pochyli się na nos czy prawy bok?. :oops:

2. jeśli tarcza sterująca pochyla się analogicznie na lewo, to śmigłowiec po oderwaniu się od ziemi ma lot(ruch) wsteczny czy nie?. Proszę o pomoc i wyrozumiałość bo mam oznaki nerwicy po regulacjach i ustawieniach. Oznaki to brak snu, pęknięta belka ogonowa i połamana podłoga ramy(czytaj: dolna półka)+łopaty( Hobby King się kłania).

Chyba że półkę od ramy ma ktoś na handel do K.I.T-owego zestawu?. Bo resztę mam na miejscu, jakoś przyśniły mi się takie początki(46 godzin na symulatorze a po wymianie osprzętu nawet milimetra się nie oderwał). :devil: :devil: :devil:

Opublikowano

1. Model pochyli się na nos.

2. Jak na lewo to na lewo.

Tak jak pracuje tarcza, tak będzie reagował model. (patrząc od ogona). Dodatkowo tarcza musi chodzić płynnie i równo góra-dół. Jeśli będzie się kładła na jakąś stronę to w tę stronę będzie dryfował model. Ja ustawiam to wszystko na sucho w domu używając levelera, ale zwykle później na lotnisku i tak muszę wprowadzić drobne korekty.

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedz, troszkę muszę potrenować na "sucho" bo ta zabawa robi się coraz bardziej kosztowna :wink:

 

Pozdrawiam Piotr.

P.S.

Chęć zakupu dolnej "półki" ramy nadal aktualna( ze względu na nie fachowe nazewnictwo elementów przez moją osobę (chodzi mi o tą płytkę plastikową do której przykręca się płozy i która scala dolną cześć ramy)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.