eptita Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Witam wszystkich, mam dwa nurtujące mnie pytania. :?: 1. Sterowanie tarczy wirnika głównego, jak rozwiązana jest regulacja skoku ogólnego, jeśli pod ta samą tarcze są podpięte jeszcze dwa inne serwa, regulujące pochylenie jej na boki i do przodu?. Zmiana skoku ogólnego nie zmienni wychylenie tamtych serw?. 2. Jak wygląda prawidłowe sterownie wirnika ogonowego w aparaturze RC. patrząc na śmigłowiec od tyłu (w zawisie), wychylam drążek skoku wirnika ogonowego w prawo i belka ogonowa zaczyna przekręcać się w prawo czy w lewo. Analogicznie w samolotach wychylenie drążka steru kierunku w w prawo prowadzi do skrętu całego samolotu w prawo, ale ogon nie jako ucieka w lewa stronę. Jeśli ktoś zrozumiał moje zamotane pismo, to proszę o pomoc. Mam mętlik w głowie. :oops: Pozdrawiam Piotr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 w aparaturze musisz miec mixer ktory zmiksuje 3 serwa na tarczy: gdy wszystkie idą do gory to kąty + jesli idą do dolu to - jeśli dwa przednie serwa w dol a tylnie do gory to pochylenie do przodu i analogicznie z tylem i bokami co do ogona to jak w samolocie.. patrząc od tylu ( w kierunku lotu smiglowca do przodu) jesli skrecimy w prawo to ogon pojdzie w lewo a dziob w prawo Link to comment Share on other sites More sharing options...
eptita Posted February 5, 2011 Author Share Posted February 5, 2011 Dziękuję, mam teraz takowy obraz całości. 1. Co do miksera, rozumiem że aparatura bez komputera czyli jakaś podstawowa 6 kanałowa nie podoła śmigłowcowi?. 2. A czy serwa są podpięte tzw. zezami czyli jedno serwo dwa wejścia do odbiornika?.(Mikser) 3. Czy śmigłowiec spalinowy posiada żyroskop standardowy, taki jak w elektryku?. Pozdrawiam Piotr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 tzn moze byc bez wysiwtlacza.. ale bez komputera nie podoła Link to comment Share on other sites More sharing options...
From_heaven Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 1. Co do miksera, rozumiem że aparatura bez komputera czyli jakaś podstawowa 6 kanałowa nie podoła śmigłowcowi?. Powiem więcej - jest kilka rodzajów tarczy sterującej i w aparaturze należy ustawić ten właściwy typ. 2. A czy serwa są podpięte tzw. zezami czyli jedno serwo dwa wejścia do odbiornika?.(Mikser) Serwa są podpięte normalnie: jedno serwo - jeden kanał 3. Czy śmigłowiec spalinowy posiada żyroskop standardowy, taki jak w elektryku?. A co to jest żyroskop standardowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eptita Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 Co do pojęcia standardowy, mam na myśli instalowany w KIT-owych 400/450/500 itd w wersjach elektrycznych. Czy mam podać markę i model?. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10113 Taki znowu nie najtańszy z HK. Pisząc standardowy miałem go na myśli,(POPULARNY) tego słowa powinienem użyć. Kolego From_heaven widzę że, będę dużo zadawał irytujących Ciebie pytań, ale to z racji twojej zaawansowanej wiedzy i mojego niedoświadczenia, no z jakiegoś źródełka trzeba czerpać wiedzę. Pozdrawiam Piotr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gmeracz Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Mówiąc ogólnie aparatury do sterowania helikami muszą mieć tzw. program obsługi helika, w którym jest min. wybór rodzaju tarczy (90,120,140 stopni), poza tym szereg ustawień przydatnych w regulacji. Zwykła, niekomputerowa aparatura nie da rady tego obsłużyć. Chociażby gaz, gdzie wszystkie serwa poruszają się razem do góry lub na dół (nie we wszystkich modelach jest to jednoznaczne, że gaz + serwa do góry). Przy pochyleniach na boki jedno serwo boczne idzie na dół a drugie boczne do góry. Te miksy robią to tak, żeby tarcza stałą w miejscu. Stąd konieczność posiadania apki z minimum elektroniki. Najtańsza to chociażby DX6. Ostatnie pytanie o żyro - jest stara zasada - nie oszczędzaj na ogonie. Fora roją się od pytań typu "ogon mi skacze" albo "ogon nie trzyma". 90% problemów bierze się od tanich serw na ogon albo takich też żyroskopów. Niestety, ten sport nie jest zbyt tani, ale helikopter to najbardziej skomplikowany pojazd latający. Link to comment Share on other sites More sharing options...
From_heaven Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Lepiej zapomnij o żyrkach z Hobbykinga. Minimum to Futaba 401 lub 502 albo któreś z żyrek Aligna, np. GP780. Dobre są też żyra Spartana i ostatnio nawet wcale nie takie drogie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eptita Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 Pytałem o apkę z czystej ciekawości, ja ma Turnigy 9x ona posiada tryb acro, glid, heli jak było wspomniane jest w trybie heli wybór rodzaju tarczy 90-120-140. Do tej pory Turnigy 9x mode1 z 2009 roku w wersji która jeszcze działała stabilnie i bez niedoróbek, jest stosowana w moim modelu Tamiji Toyoty High Lift 4x4. Chciałbym troszkę posmakować lotnictwa, bardziej optuje za helikami. Proszę powiedzieć troszkę więcej o rodzajach i zastosowaniach tych tarcz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
From_heaven Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Proszę powiedzieć troszkę więcej o rodzajach i zastosowaniach tych tarcz. No nie wiem, czy namówisz kogoś, żeby Ci robił indywidualny wykład z teorii budowy śmigłowca. Poczytaj w sieci, wiedza jest na wyciągnięcie ręki. Twoja aparatura się nada. Najpopularniejszy typ tarczy to obecnie 120 stopni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eptita Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 Co do wykładu, to poszukam w necie czegoś, ale przynajmniej mam punkt zaczepienie szukam....... Z góry dziękuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eptita Posted February 7, 2011 Author Share Posted February 7, 2011 Łukasz, pytanie odnośnie tarczy 120 stopni, 1-wszy pin(zaczep kulowy) serwa przy tarczy, jest w osi podłużnej śmigłowca?. Patrząc z góry pierwszy za kabinką?. Pozdr. Piotr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufio Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Zapoznaj się z poniższymi materiałami: MikeysRC z serii "Cheapest Trex 450". Warsztaty Strefy Hobby - obejrzyj wszystkie 7 części. Aparaturę masz jak najbardziej odpowiednią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
From_heaven Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 To zależy jaki śmigłowiec i jaka tarcza. Może on być z przodu, albo z tyłu. Nie ma to żadnego znaczenia jeśli chodzi o sterowanie śmigłowcem. Ważne, że kulki snapowe są co 120 stopni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eptita Posted February 12, 2011 Author Share Posted February 12, 2011 Jeszcze jedno pytanie, jaką moc silnika posiadają śmigłowce spalinowe, w klasie 600 lub o rozpiętości łopat 1200mm.? tutaj prosiłbym o konkretny przykład. Jeśli znowu coś pomotałem, to proszę o wyrozumiałość. Z góry dziękuje Piotr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
From_heaven Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 około 2 KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
eptita Posted May 10, 2011 Author Share Posted May 10, 2011 Jak zauważyliście od pewnego czasu tzn. od około 3 miesięcy jestem posiadaczem HK-450 V2. po rozregulowaniu śmigłowca po zmianie odbiornika nie mogę dojść do ładu z podstawowymi rzeczami. TZN: 1 Jeśli tarcza sterująca pochyla się do przodu(dziobu, nosa) śmigłowca, a obroty są zgodne z ruchem wskazówek zegara, czyli patrząc na helika od tyłu (ogona)to, reakcja będzie taka że pochyli się na nos czy prawy bok?. :oops: 2. jeśli tarcza sterująca pochyla się analogicznie na lewo, to śmigłowiec po oderwaniu się od ziemi ma lot(ruch) wsteczny czy nie?. Proszę o pomoc i wyrozumiałość bo mam oznaki nerwicy po regulacjach i ustawieniach. Oznaki to brak snu, pęknięta belka ogonowa i połamana podłoga ramy(czytaj: dolna półka)+łopaty( Hobby King się kłania). Chyba że półkę od ramy ma ktoś na handel do K.I.T-owego zestawu?. Bo resztę mam na miejscu, jakoś przyśniły mi się takie początki(46 godzin na symulatorze a po wymianie osprzętu nawet milimetra się nie oderwał). :devil: :devil: :devil: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 1. Model pochyli się na nos. 2. Jak na lewo to na lewo. Tak jak pracuje tarcza, tak będzie reagował model. (patrząc od ogona). Dodatkowo tarcza musi chodzić płynnie i równo góra-dół. Jeśli będzie się kładła na jakąś stronę to w tę stronę będzie dryfował model. Ja ustawiam to wszystko na sucho w domu używając levelera, ale zwykle później na lotnisku i tak muszę wprowadzić drobne korekty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eptita Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Dziękuje za odpowiedz, troszkę muszę potrenować na "sucho" bo ta zabawa robi się coraz bardziej kosztowna :wink: Pozdrawiam Piotr. P.S. Chęć zakupu dolnej "półki" ramy nadal aktualna( ze względu na nie fachowe nazewnictwo elementów przez moją osobę (chodzi mi o tą płytkę plastikową do której przykręca się płozy i która scala dolną cześć ramy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafalgruszka Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 witam podaj namiary na pw to Ci wyślę za free rafal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.