Skocz do zawartości

Sterowanie śmigłowca.


eptita

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tak poza tematem;

Nie chce się się czepiać a tylko pytam bo po twojej wypowiedzi mam mętlik w głowie

 

.......W prawdziwym śmigłowcu też jest coś takiego. Pilot ciągnie za wajchę z lewej dodając obrotów, a to wpływa na skok ogólny łopat wirnika.

 

Wydaje mi się ze pilot ciągnąc wajchę zwiększa skok, na tym drążku jest (powinna być) manetka którą steruję się prędkość obrotową? Czyli przepustnica nie jest wprost polączona ze skokiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam, jeśli chodzi o relacje do sterowania prawdziwego śmigłowca, powiem jak to jest np. w KANI lub Mi-2 które stacjonują co jakiś czas około 5 min drogi ode mnie na byłym lotnisku wojskowym. Na górnym panelu, pomiędzy głowami pilota i np. nawigatora lub pasażera, bo Mi-2 i Kania są przystosowane do pilotażu tylko z lewego fotela( prawy jest nieco przesunięty do tyłu względem lewego i oprzyrządowanie tej strony jest iście spartańskie, pozwoli w awaryjnej sytuacji tylko posadzić maszynę na ziemi lub dolecieć do najbliższego lotniska (tutaj cytuje Pilota Kani). ale wracając do tego co jest pomiędzy głowami "Pilotów" znajdują się dwie dźwignie (białe)bywały i zółte, działające w trzech zakresach: Wył-(Stop), (Start/Rozruch)- bieg jałowy i ostatnie położenie (Lot)-czyli według słów pilota około 80-90% mocy, a w drążku skoku ogólnego, manetka sama w sobie nie występuje, w jej miejscu jest radełkowana aluminiowa okładzina, przykręcona imbusem tuż przed miniaturowym pulpitem na którym znajduje szereg przycisków np. blokady skoku ogólnego w dowolnej pozycji oraz sterowanie FLIR oraz kamerą IR i jeszcze parę innych funkcji np. sterowanie wciągarką i zrzut ładunku. Manetka sama jako ruchoma dodatkowa opcja regulacji mocy typu roll-gaz w tych typach nie występuje. dla zainteresowanych na poparcie moich słów mogę podesłać kila fotek na maila.

Pozdrawiam Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się wyjaśniła.

W "nowych" śmigłowcach jest regulator który przejmuje obowiązek pilnowania obrotów z pilota. Podaje to za wiki :).

Pamiętałem z książki "Powiedz że się boisz" że trzeba było pilnować obrotów ale widać tyczyło się to "pierwszych" generacji wiropłatow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, chciałbym zacząć od chęci zakupu samej metalowej skrzynki ogonowej( bo ta plastikowa cały czas coś gubi jak nie śrubkę to kilka śrubek, kleiłem na to niebieskie coś do gwintów, nic nie dało) , a w zasadzie jej ramki z okładzinami plus obejma mocująca do belki, może koledzy maj jakieś namiary na konkretny z nie za drogi element?. Bo nie mam jakoś drygu do szukania w necie cały czas mi wyskakują pełne zestawy z mocowaniami łopat i wałkiem wirnika ogonowego i z paskiem po 70-90zł zestaw.

Dołączam filmik z dzisiejszego lotu na boisku szkolnym wieczorem, a wcześniej na ściernisku, tuż po opuszczeniu go przez kombajn zbożowy, który stał za moimi plecami i panowie dosyć chętnie mi dopingowali. (Trzeci lot bez podwozia treningowego)

Jakość nie za dobra co z kolei skłoniło mnie, do zakupu kamery HD więc następne video będzie troszkę lepsze, dźwięk jest zagłuszany przez pracujący za mną kombajn.

Pozdrawiam Piotr.

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=7vOhB6FTpCA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze pilot ciągnąc wajchę zwiększa skok, na tym drążku jest (powinna być) manetka którą steruję się prędkość obrotową? Czyli przepustnica nie jest wprost polączona ze skokiem.

Dźwignia skoku ogólnego zmienia skok łopat wirnika, jest sprzężona z przepustnicą i ma możliwość doregulowania mocy.

Poprzedni tekst był uproszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,to jest mój pierwszy helli Walkera Dragonfly 68B do tej pory bawiłem się samolocikami problem polega na tym że nie bardzo łapię jak podpiąć go do apki Turnigy 9X V2 z odbiornikiem HK 2.4Ghz T6A V2 6CH podpiołem tak jak znalazłem na necie wszystko prawie w porządku wirnik się kręci ale najważniejsze nie chce się podnieść myślę że na pewno złe ustawienia jeśli ktoś chciałby pomóc z góry dziękuję

Oto helli:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, postaraj się wrzucić fotki bo tak to nic nie zdziałamy. Ja miałem podobny problem zaraz po zmianie odbiornika, helik prawie się nie odrywał od ziemi, na maksymalnie przesuniętym drążku gazu podskakiwał delikatnie(zajączkował).

Moje opcje były następujące:

1. Niewyregulowany regulator ESC.

2. Wartość procentowe END POINT odpowiadające za wychylenie serw są zminimalizowane, przez co serwa nie wychylają się do swoich skrajnych położeń, ja dałem dla świętego spokoju na tych kanałach w menu END POINT na 120% i mam spokój.

3. Coś bawione było z Krzywymi Pich i Thortlle.

 

Nie wiem czy mam u siebie ustawione dobrze, ale wszystko działa.

Dla trybu NORMAL:

PITCH=46,48,50,75,100.

THORTLLE=0,40,80,90,100.

 

Powtarzam tak jest u mnie, nie wiem czy prawidłowo, ale jest super i tylko na takich ustawieniach nie mam większych problemów z helikiem.

Bazowałem się na tej stronce poświęconej 450-pięćdziesiątkom.

Link

Pozdrawiam Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie chciałem się podzielić wczorajszym filmikiem z pogoni za kretem.

Całe dzisiejsze przedpołudnie dokonywałem naprawy. Raczej w moim odczuciu plastikowe elementy nie zdają egzaminu, nawet przy ciasnych łukach coś może puścić. Wszystko poklejone na klej do gwintów, tak samo z resztą jak i wcześniej, ale tym razem coś poszło nie tak. Jest około 15:00 helik ożył można polatać, nawet pogoda dopisuje.

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=uTk7vvq-KoU

 

Edytowałem, żeby nie pisać po sobie raz po raz.

Wróciłem i szok według tych danych o których pisałem odnoście krzywych gazu i skoku, jestem troszkę zdezorientowany, według wskazań termometra IR, pakiet po wylataniu 6 min z czego sporą część poświeciłem na korekty ustawień w zawisie, miał temperaturę 46 Stopni Celsiusza. Pewnie nie zmierzył bym jej gdyby nie fakt, że nie mogłem go utrzymać w dłoni.

Koledzy powiedzcie mi co jest grane ?. Korekta moich pierwotnych ustawień do obecnych to różnica raptem 10% w krzywych gazu i skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie , sory za brak podziękowania z mojej strony za pomoc , z helli się udało a z fotkami prawie dalej próbuję , dopiero miałem trochę czasu żeby usiąść do kąpa także dzięki wielkie za pomoc !! Mam jeszcze jedną prośbę choć nie na temat a mianowicie żeby założyć konto w hobbyking to w rubrykach Zip i State co należy wpisać ?? Rozumiem że poz.1-imię 2-nazwisko 3-tel 4-e-mail 5-chasło 6-adres 7-???? 8-?????? 9-miasto 10-kraj podziękowania za podpowiedz pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za odbieganie od wątku ale nastawy , które podano (użyłeś) są generalnie z dupy strony i faktycznie, ktoś kto bierze helika pierwszy raz w łapki z taką nastawą może pomyśleć że to jest trudne podczas gdy jest łatwe ( by nie rzec banalne). czemu ma słu zyć 80% gazu i 0 stopni...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za odbieganie od wątku ale nastawy , które podano (użyłeś) są generalnie z dupy strony i faktycznie, ktoś kto bierze helika pierwszy raz w łapki z taką nastawą może pomyśleć że to jest trudne podczas gdy jest łatwe ( by nie rzec banalne). czemu ma służyć 80% gazu i 0 stopni...?

Więc, czemu sam koledze nie wytłumaczysz, podstaw i nie skierujesz na dokształcenie z linków podanych na pierwszej stronie tego wątku, tam jest wszystko podane jak i co.

Mi też koledzy zasugerowali samo dokształcanie z wuja Google i podanych artykułów.

Ja kupiłem helika, dopiero kiedy ten etap douczania miałem za sobą.

Co do nastaw, nie są do dupy tylko są bardzo agresywne, i zżerają pakiet 2200mAh w 3-4 min z czego jego temperatura jest bliska 50 stopni, poza tym helik zachowywał się bardzo żwawo. Sam teraz do kiedy nie zakupie czegoś powyżej 3000mAh latam na troszkę łagodniejszych nastawach. Jeśli ktoś pyta się czemu helik nie odrywa się od ziemi, to ma naładowany pakiet i zapoznał się z aparaturą, wie gdzie są podstawowe funkcje trymery itp, dla mnie jest po etapie wstępnych ustawień i wie gdzie jest Thottlle Curve i Pitch, bez obrazy to są podstawy.

 

Sugestia do moderatorów naszego forum o zmianę regulaminu, odnośnie przyłączania się nowych osób do Forum. Oraz uzupełniania danych osobowych istniejących, aby avatar z wyraźnym zdjęciem Forumowicza lub minimalne dane odnośnie wieku były obowiązkowe. Po prawie półtorej roku czytania i pisania na forum, zauważyłem następująca sprawę. Większość ludzi piszących, nie jako za ściany bez okazywania swojej osoby, piszą bardzo ciętym i nie zawsze trafnym językiem, a po za tym, a niektórym na ulicy, można by się wyśmiać w twarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam teraz do kiedy nie zakupie czegoś powyżej 3000mAh latam na troszkę łagodniejszych nastawach.

Obawiam się, że z takim pakietem (jeśli wejdzie) Twoja 450-ka będzie latającą cegiełką, niezdolną do żwawych figur. Polecam pakiet 2200mAh 35-40C. Przy odpowiednich ustawieniach czas lotu (3D) powinien wynieść 6-8min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, i mi się wydawało, że może być z miejscem troszkę krucho pod taki pakiet.

Nie przemyślałem tego do końca, bo zakup takiego, to daleka przyszłość.

Na razie dwa razy po 2200mAh 20c 3s musi mi wystarczyć, na łagodniejszych nastawach to w trybie NORMAL daje 7-8min a w indle1, nerwy mi wytrzymały do 5:30, siadałem szybko na łączkę, bo chodziłem jak osika, :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.