-==PEGAZ==- Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 wiesz ... corsa to samochod ... ale nie każdy samochód to corsa ... Tu chodzi konkretnie o nadajnik Multiplex Cockpit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonczek Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Witam! Ja w zeszłym roku przerzuciłem sie z vg600 na Optica i jestem bardzo zadowolony Co prawda syntezy nie mam, ale nie jest problemem zakupienie modelu z nią Ja jestem z Optica zadowolony, jak dotychczas spełnia wszystkie moje wymagania. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obara Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Bonczek, pisz konkretnie co przemawia za Optic'iem. Sama ocena nic nie wnosi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Ja polecam MC-19 dlaczego ?? Wystarczy poszukać na forum było o tym tłoczno swego czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Marcin Ty polecasz swoja Mc 19 ,ja mam w modelarni swoją Re 9 i kolegi Mc 19 już na pierwsze" podniesienie "wolę swoją -jest sporo lżejsza ,reszta jest milczeniem :) Bartek - instrukcja do 7-mki czyli już nadajnika zaprogramowanego nie pokrywa się z jakimikolwiek ustawieniami 9-tki Jak juz wspomniałem 9 tka nie jest 7-mką z dołożonymi dwoma kanałami. Wspolnie z Chiboogim (on tez jest jej posiadaczem) zaprogramowaliśmy nasze nadajniki ale być może instrukcja mówi o jakichś niuansach o których nie wiemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 instruktor, dobrze wiesz że jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził. każd aaparatura ma swoje ZA i PRZECIW i każdy z nas ma inne odczucia co do aparatury:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obara Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Jak to mowia... wazne zeby "za" nie przyslonily "przeciw". Szkoda mieszac w glowie kolegom. Obiektywnie trzeba stwierdzic, ze Cockpit SX to juz radio dosc wysokiej klasy i jezeli sie Michalowi zwyczajnie podoba, to niech je kupuje. Nie powinien byc niezadowolony. Optymalnie byloby, zeby sobie potrzymal w reku jedno, drugie i trzecie radio albo nawet na nich polatal, ale - coz - czasem to niemozliwe. instruktor, jesli potrafisz w 5-10 minut oprogramowac elektro szybowiec z klapami i lotkami to raczej Was tlumaczenie nie oswieci. Sa oczywiscie takie niuanse jak sterowanie proporcjonalne "motylkiem" (Crow) za pomoca "przycisku regulacji 3-D" (trzeba wprowadzac nomenklature 8)) ale da sie do tego dojsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 terowanie proporcjonalne "motylkiem" (Crow) za pomoca "przycisku regulacji 3-D" Tak na zdrowy rozum to "Butterfly" działa jako hamulec i sterowany powinien być raczej drążkiem gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obara Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Rzecz gustu. Twoje preferencje nie musza sie pokrywac z preferencjami innych. To w sumie tylko przyklad mozliwosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Marcin to przecież normalne ze każdy bedzie chwalił swoje :) A w Re 9 można buterfly przyporządkować do pokrętła 3 D które normalnie słuzy do programowania i to sa te tzw niuanse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonczek Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 No dobra więc konkrety ( + optica ): √ wygodnie leży w łapkach √ obsługa jest prosta i intuicyjna (pod warunkiem że pozna się podstawowe "kombinacje" guzików) √ duży i czytelny wyświetlacz √ dobry plastik z którego został wykonany ( IMO oczywiście) √ tajemnicze niebieskie światełko ( za wiele konkurentów tym pochwalić się nie może ) √ posiada wszystkie przydatne przy pilotowaniu samolotów funkcję ( z 90% pewnie i tak nigdy się nie skorzysta) To wielki skrót zalet Optica. Osobiście szczerze polecam ten nadajnik Pozdrawiam Szczęśliwy posiadacz Optica, Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Wydaje mi się że do wyboru nadajnika powinno podchodzić się nieco z innej strony. Do niedawna używałem MX-12, teraz MC-19. O zmianie zdecydował sposób trzymania drążka i sposób wieszania na sobie (komu podczas lotu usiadł komar na nosie ten wie :wink: ). Konkretnie czym innym jest obsługa kciukiem a czym innym palcami (mam nadzieję że zostałem zrozumiany). Najpierw trzeba zdecydować czy ma to być „jeż” czy „pulpit”, a każdy sposób programowania jest trudny dopóki się go nie pozna. Nie miałem w rękach mpx`a ale przypisanie kanału do pokrętła 3D wydaje się niczym jeśli w drążku mogę mieć przełącznik, przycisk czy potencjometr. Wygodniej się chyba nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_244 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Kup graupnera albo mox12 albo mx-16, latamy na takich radiach i wszystko jest ok. Daj sobie spokoj z jakimis wynalazkami typu sanwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Zadaj sobie podstawowe pytanie jakimi modelami chcesz latac. Jezeli Spalinki ok. 2m i szybowce do 3m to wystarczy optic 6 a jezeli szybowce ok. 4m to juz by sie przydała aparatura przynajmniej 7-8 kanałów np. Eclipse albo MC19. U nas na lotnisku uzywamy tych aparatur i nie narzekamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 "przypisanie kanału do pokrętła 3D wydaje się niczym jeśli w drążku mogę mieć przełącznik" Tutaj się z Tobą nie zgodzę ,jeżeli masz motoszybowiec z lotkami i klapami to najrozsądniejszym wyjsciem jest gaz na drązku a proporcjonalne wychylanie motylka (Ave Admin) właśnie na pokrętle 3D(digitizer jak to pięknie nazwano w instrukcji Cocpita MM) Poza tym zgadzam się z Tobą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obara Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Wydaje mi się że do wyboru nadajnika powinno podchodzić się nieco z innej strony. Do niedawna używałem MX-12, teraz MC-19. O zmianie zdecydował sposób trzymania drążka i sposób wieszania na sobie (komu podczas lotu usiadł komar na nosie ten wie :wink: ). Konkretnie czym innym jest obsługa kciukiem a czym innym palcami (mam nadzieję że zostałem zrozumiany). Z tego wzgledu Cockpit SX jest tez dobrym wyborem. W zestawie masz trzy rozne koncowki drazkow. Zarowno do latania na kciukach jak i pulpitowo. A tak dobijajac konkurencje: Futaba 9Z uzywa starego systemu operacyjnego wypozyczonego na licencji z 1984r od MPX. Pierwsza firma uzywajaca do transmisji FM (modulacji czestotliwosci) - MPX Pierwsza firma uzywajaca PCM - MPX Pierwsza firma produkujaca cyfrowe serwa - MPX Pierwsza firma, ktora wprowadzila programowane radia - tez MPX Zintegrowany skaner czestotliwosci w nadajniku to tez wymysl MPX, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 "przypisanie kanału do pokrętła 3D wydaje się niczym jeśli w drążku mogę mieć przełącznik"Tutaj się z Tobą nie zgodzę ,jeżeli masz motoszybowiec z lotkami i klapami to najrozsądniejszym wyjsciem jest gaz na drązku a proporcjonalne wychylanie motylka (Ave Admin) właśnie na pokrętle 3D(digitizer jak to pięknie nazwano w instrukcji Cocpita MM) Poza tym zgadzam się z Tobą Jak kto lubi. Dla mnie potencjometr w drążku jest wygodniejszy niż obok. Twierdzę tylko że podstawowym wymogiem doboru nadajnika powinna być wygoda obsługi w czasie lotu a nie przed nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Z tego wzgledu Cockpit SX jest tez dobrym wyborem. W zestawie masz trzy rozne koncowki drazkow. Zarowno do latania na kciukach jak i pulpitowo. Wiem że się czepiam, ale... W graupnerze można długość drążka płynnie regulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogi23 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Ok, dziękuję wszystkim za podpowiedzi i cenne rady. Teraz odwiedzę kilka miejsc i potrzymam poszczególne radia. Jednak cały czas ściąga mnie w kierunku tego Cockpita Sx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Wiem że się czepiam, ale... W graupnerze można długość drążka płynnie regulować. W MPX to są 3 (albo i 4) różne drążki - a w zasadzie nasadki na trzpień drążka. Też regulowane. "Kciukowe" mają na górze rozetkę, żeby się palce nie ślizgały. "Pulpitowe" są znacznie dłuższe (tak na oko ze 2 razy) i zupełnie inaczej wyprofilowane. http://www.rc-soar.com/multiplex/cockpitsx/review.htm małe zdjęcie ale coś widać. W Graupnerze chyba nie da się wykręcić drążka aż tak wysoko jak pulpitówki z SX-a (przynajmniej w moim). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.