Skocz do zawartości

Jaka następna aparatura


rogi23

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam!

 

Ja w zeszłym roku przerzuciłem sie z vg600 na Optica i jestem bardzo zadowolony :) Co prawda syntezy nie mam, ale nie jest problemem zakupienie modelu z nią :) Ja jestem z Optica zadowolony, jak dotychczas spełnia wszystkie moje wymagania.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin Ty polecasz swoja Mc 19 ,ja mam w modelarni swoją Re 9 i kolegi Mc 19 już na pierwsze" podniesienie "wolę swoją -jest sporo lżejsza ,reszta jest milczeniem :):):)

 

Bartek - instrukcja do 7-mki czyli już nadajnika zaprogramowanego nie pokrywa się z jakimikolwiek ustawieniami 9-tki

Jak juz wspomniałem 9 tka nie jest 7-mką z dołożonymi dwoma kanałami. Wspolnie z Chiboogim (on tez jest jej posiadaczem) zaprogramowaliśmy nasze nadajniki ale być może instrukcja mówi o jakichś niuansach o których nie wiemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mowia... wazne zeby "za" nie przyslonily "przeciw". :lol:

Szkoda mieszac w glowie kolegom.

 

Obiektywnie trzeba stwierdzic, ze Cockpit SX to juz radio dosc wysokiej klasy i jezeli sie Michalowi zwyczajnie podoba, to niech je kupuje. Nie powinien byc niezadowolony.

 

Optymalnie byloby, zeby sobie potrzymal w reku jedno, drugie i trzecie radio albo nawet na nich polatal, ale - coz - czasem to niemozliwe.

 

instruktor, jesli potrafisz w 5-10 minut oprogramowac elektro szybowiec z klapami i lotkami to raczej Was tlumaczenie nie oswieci.

Sa oczywiscie takie niuanse jak sterowanie proporcjonalne "motylkiem" (Crow) za pomoca "przycisku regulacji 3-D" (trzeba wprowadzac nomenklature 8))

ale da sie do tego dojsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra więc konkrety ( + optica ;) ):

√ wygodnie leży w łapkach

√ obsługa jest prosta i intuicyjna (pod warunkiem że pozna się podstawowe "kombinacje" guzików)

√ duży i czytelny wyświetlacz

√ dobry plastik z którego został wykonany ( IMO oczywiście)

√ tajemnicze niebieskie światełko :P ( za wiele konkurentów tym pochwalić się nie może :D )

√ posiada wszystkie przydatne przy pilotowaniu samolotów funkcję ( z 90% pewnie i tak nigdy się nie skorzysta)

 

To wielki skrót zalet Optica. Osobiście szczerze polecam ten nadajnik ;)

 

Pozdrawiam

Szczęśliwy posiadacz Optica, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że do wyboru nadajnika powinno podchodzić się nieco z innej strony. Do niedawna używałem MX-12, teraz MC-19. O zmianie zdecydował sposób trzymania drążka i sposób wieszania na sobie (komu podczas lotu usiadł komar na nosie ten wie :wink: ). Konkretnie czym innym jest obsługa kciukiem a czym innym palcami (mam nadzieję że zostałem zrozumiany). Najpierw trzeba zdecydować czy ma to być „jeż” czy „pulpit”, a każdy sposób programowania jest trudny dopóki się go nie pozna.

Nie miałem w rękach mpx`a ale przypisanie kanału do pokrętła 3D wydaje się niczym jeśli w drążku mogę mieć przełącznik, przycisk czy potencjometr. Wygodniej się chyba nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj sobie podstawowe pytanie jakimi modelami chcesz latac. Jezeli Spalinki ok. 2m i szybowce do 3m to wystarczy optic 6 a jezeli szybowce ok. 4m to juz by sie przydała aparatura przynajmniej 7-8 kanałów np. Eclipse albo MC19. U nas na lotnisku uzywamy tych aparatur i nie narzekamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przypisanie kanału do pokrętła 3D wydaje się niczym jeśli w drążku mogę mieć przełącznik"

Tutaj się z Tobą nie zgodzę ,jeżeli masz motoszybowiec z lotkami i klapami to najrozsądniejszym wyjsciem jest gaz na drązku a proporcjonalne wychylanie motylka (Ave Admin) właśnie na pokrętle 3D(digitizer jak to pięknie nazwano w instrukcji Cocpita MM) Poza tym zgadzam się z Tobą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że do wyboru nadajnika powinno podchodzić się nieco z innej strony. Do niedawna używałem MX-12, teraz MC-19. O zmianie zdecydował sposób trzymania drążka i sposób wieszania na sobie (komu podczas lotu usiadł komar na nosie ten wie :wink: ). Konkretnie czym innym jest obsługa kciukiem a czym innym palcami (mam nadzieję że zostałem zrozumiany).

 

Z tego wzgledu Cockpit SX jest tez dobrym wyborem. W zestawie masz trzy rozne koncowki drazkow. Zarowno do latania na kciukach jak i pulpitowo.

 

 

A tak dobijajac konkurencje:

Futaba 9Z uzywa starego systemu operacyjnego wypozyczonego na licencji z 1984r od MPX.

 

Pierwsza firma uzywajaca do transmisji FM (modulacji czestotliwosci) - MPX

Pierwsza firma uzywajaca PCM - MPX

Pierwsza firma produkujaca cyfrowe serwa - MPX

Pierwsza firma, ktora wprowadzila programowane radia - tez MPX

:D

Zintegrowany skaner czestotliwosci w nadajniku to tez wymysl MPX, :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przypisanie kanału do pokrętła 3D wydaje się niczym jeśli w drążku mogę mieć przełącznik"

Tutaj się z Tobą nie zgodzę ,jeżeli masz motoszybowiec z lotkami i klapami to najrozsądniejszym wyjsciem jest gaz na drązku a proporcjonalne wychylanie motylka (Ave Admin) właśnie na pokrętle 3D(digitizer jak to pięknie nazwano w instrukcji Cocpita MM) Poza tym zgadzam się z Tobą

 

Jak kto lubi. Dla mnie potencjometr w drążku jest wygodniejszy niż obok. Twierdzę tylko że podstawowym wymogiem doboru nadajnika powinna być wygoda obsługi w czasie lotu a nie przed nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wzgledu Cockpit SX jest tez dobrym wyborem. W zestawie masz trzy rozne koncowki drazkow. Zarowno do latania na kciukach jak i pulpitowo.

 

Wiem że się czepiam, ale... W graupnerze można długość drążka płynnie regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że się czepiam, ale... W graupnerze można długość drążka płynnie regulować.

W MPX to są 3 (albo i 4) różne drążki - a w zasadzie nasadki na trzpień drążka. Też regulowane.

"Kciukowe" mają na górze rozetkę, żeby się palce nie ślizgały. "Pulpitowe" są znacznie dłuższe (tak na oko ze 2 razy) i zupełnie inaczej wyprofilowane.

http://www.rc-soar.com/multiplex/cockpitsx/review.htm małe zdjęcie ale coś widać.

 

W Graupnerze chyba nie da się wykręcić drążka aż tak wysoko jak pulpitówki z SX-a (przynajmniej w moim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.