witold_pi Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Wziąłem się za pierwszy w życiu dwupłat.Oto efekty prac. Jedyny problem to kwestia spasowania górnego płata. Po zmontowaniu Ultimate wychodzi bardzo ciężki na ogon. Chyba zamontuję dle 30 cm3. Nie wiem czy można bez problemu obrócić gaźnik o 180 st (stara wersja) , tak aby śruby były dostępne od góry i nie trzeba było za każdym razem ściągać maski. Na skrzydłach dałem zawiasy kavana ale na ogonie CA firmy radio south do modeli 1/4. Oryginalne dodane do modelu nie wzbudziły mojego zaufania. Inną kwestią jest to czy dać osobny napęd na górne lotki? Czy dźwignie i popychacze od dolnych? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/529be6e5241f7207.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ae330ce360e02c4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f4c19cb994c1f5e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8f83ad0b4371a87.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek:D Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Witoldzie przedstawię Ci taki krótki instruktarz jak wstawiać fotki, żeby wyświetlały się od razu, myślę, że to ułatwi też oglądanie innym. Otwierasz swój obrazek i klikaż prawym przyciskiem myszy/pokaż obrazek. Wtedy kopiujesz link i wklejasz go po kliknięciu w przyborniku do postów (funkcja "IMG"). Oto efekt: Mam nadzieję, że autor nie będzie miał do mnie pretensji o ukazanie jego zdjęć. Inną kwestią jest to czy dać osobny napęd na górne lotki? Czy dźwignie i popychacze od dolnych? Po mojemu wystarczą popychacze przenoszące wychylenia z dobrego pręta(rurki) węglowego(-ej). Zawsze to lżej i mniej kłopotów ze składaniem na lotnisku, bo nie musiałbyś przeprowadzać kabli z górnego płata tylko podpinać snapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
witold_pi Posted February 23, 2011 Author Share Posted February 23, 2011 Dzięki, postaram się już samemu wklejać obrazki :oops: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Tyle samo wpiąć 2 wtyczki od serw , co zapiąć snapy ,a popychacze będą przeszkadzać w transporcie (dziurawić folię ) , albo ktoś kiedyś o nich zapomni i będzie kiszka z latania. Na pewno będzie lżej o te 100g i 2 serwa mniej na zasilaniu , jednak ja mam w swoim Ultimacie50- 4 serwa w skrzydłach. Ultimaty to bardzo wdzięczne modele do latania, dużo pozwalają i jeszcze więcej wybaczają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek:D Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Gdyby był elektryk to możnaby pomyśleć o mniejszych serwach, bo benzyna to strach, żeby ich nie roztelepała. A co byście powiedzieli na 4 sztuki HS 225BB(MG)? Wagowo wyjdzie jak jedno mocne serwo a mocy powinno starczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Gdyby był elektryk to możnaby pomyśleć o mniejszych serwach, bo benzyna to strach, żeby ich nie roztelepała.To będzie tylko DLE 30 cm3,czego tu się bać ?Przecież są mocniejsze tradycyjne silniki na metanolu i też takich modelarze używają. Dla mnie taka granica zaczyn się dopiero od pojemności 50 cm3. Mam mniejszego dwupłata z popychaczami do górnego skrzydła i po doświadczeniach ze składaniem modelu włożyłbym jednak tam serwa. Zresztą złożenie i przygotowanie mojego modelu do lotu zabiera dużo czasu,skręcania śrubek,itd,itp Jedna już w locie to dwupłata fajnie wygląda Link to comment Share on other sites More sharing options...
witold_pi Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 śrubek do wkręcania jest duuuuuuuuużo , pozostanę przy 2 serwach na lotkach i popychaczach. Odwróciłem gaźnik ale śruba wolnych obrotów wystaje poza obrys owiewki, chyba ją usunę. Nadmiaru mocy się boję ale to tak jak z autem po jakimś czaie ile by nie miał to zawsze mało Na gaz daje HS 475 z karbonowymi trybkami reszta to blue birdy z metalem. Zastanawiam się nad włącznikiem - myślę o wykorzystaniu złączki MPX- wtedy na raz można włączyć obwód odbiornika i zapłonu bez tradycyjnego włącznika (na stronie axara widać,że wsadzili dwa zwykłe chińczyki po obu stronach kabiny :shock: ) Z killswitcha chyba zrezygnuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Ja używam trzech tradycyjnych włączników,jeden na zapłon i dwa do odbiornika. Oczywiście w tych moich większych modelach. Większa pewność że prądu nie zabraknie Link to comment Share on other sites More sharing options...
witold_pi Posted February 26, 2011 Author Share Posted February 26, 2011 Oto efekt ostatnich prac: Problem ze zdjęciami polegał, że nie mam konta pro tylko free :cry: Link to comment Share on other sites More sharing options...
witold_pi Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 Dziś prace zbliżyły się ku końcowi. Wpadkę zaliczył zestaw na plastykowym snapie , który przy próbie montażu popychacza lotki pękł. Popychacze wymieniłem na stalowe, muszę to samo zrobić na serwie gazu. Ogólnie jakość zestawu oceniam na bdb z minusem- za zawiasy CA, snapy plastykowe i instrukcję złożenia, która ma się daleko co do oczekiwania z mojej strony (jest uniwersalna- także do pittsa) i nie pokazuje istotnych szczegółów. Oczywiście zaraz usłyszę, że nie jest to pierwszy model jaki się powinno składać, ale jest to mój pierwszy z silnikiem benzynowym i to co w żarówce przejdzie bez zająknięcia tu może stać się słabym punktem , który może przyczynić się do zakończenia żywotaa modelu (i oby tylko modelu) Mojej żonie się tak podoba, że przekonuje mnie aby pozostał na ziemi celem uniknięcia dezintegracji :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.