Cimek Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Panowie, gdy juz zakupicie bądź macie zamiar zakupić Pelikan beta 1400, od razu wymieńcie pręt węglowy na grubszy (grubsze) scianki, bo to chłam ,co dają w oryginalnym zestawie. Ten temat jest dla przestrogi... Wczoraj o mało co znajomy przez pręt węglowy nie stracił modelu (fpv) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norman Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 to od razu podpowiedz jaki zamawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Oryginalny jest 6mm x ścianka nie pamietam teraz ale chyba 1mm , najlepiej tutaj byłby pręt węglowy( nie żaden pusty w srodku) Lecz można wziąć taki pręt węglowy który ma ściankę 2-3mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Wczoraj o mało co znajomy przez pręt węglowy nie stracił modelu (fpv) Chłamem to nie jest. Jeśli do modelu wkłada się taki ciężar, to nie ma co się dziwić że rurka pękła. Jednym słowem wina użytkownika a nie fabryki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 a czasem rurka w przekroju nie jest mocniejsza, sztywniejsza od pręta ? moze poprostu jakas grubościenną rurke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 ta z zestawu z pewnością ma grubość ścianki 0,5mm (tak jak w Juniorze S) i przydało by się wymienić na rurkę o grubości ścianki 1mm jak już :wink: albo prościej i taniej wsadzić do środka kołek sosnowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Wczoraj o mało co znajomy przez pręt węglowy nie stracił modelu (fpv) Chłamem to nie jest. Jeśli do modelu wkłada się taki ciężar, to nie ma co się dziwić że rurka pękła. Jednym słowem wina użytkownika a nie fabryki. A Rafale, model który nie ma obciążenia (bez fpv) ? Ja miałem tylko elektronike +pakiet 2200 3s i rurka pękła? znajomy miał 2600 3s i również? Sama od siebie pęka.. Jak to Znajomy stwierdził, to jest słomka do picia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 I tak się samo złamało, podczas delikatnego, spokojnego latania po prostej :wink: Może od razu powiedzcie, co żeście z modelem robili? Bo sporo osób usiłuje zrobić z motoszybowca akrobata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Mój pierwszy oblot bez żadnych szaleństw ,delikatny zwrot i nagle łup poszłaaa... skrzydla wyleciał i piękny korkociąg.... Pierwszy znajomy leciał z autopilotem ,ledwie co ustawionym po prostej i nad głowami łup... pret poszedł... wczoraj znajomy leciał fpv delikatnie po prostej i nagle ja widzę że skrzydełka ladnie sobie odchodzą od modelu i z 100 metrów pionowa gleba... a więc? Tą rurkę trzeba wymienić Madrianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Z tego co widzę, to nie wina rurki, tylko kiepskiego montażu skrzydeł ze sobą. :wink: Rurka się łamała w wyniku kraksy. A Kraksę spowodowały skrzydła. To słaby punkt Bety i warto wkleić w nie kilka magnesów neodymowych, które je utrzymają ze sobą. Osoby, które zrobiły porządne mocowanie skrzydeł nie narzekają na ten punkt. Zwróć uwagę, że ten model zrobił się popularny, a tylko ty z kumplem macie taki problem. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 4 osoby z lotniska mają problem, ten znajomy który latał klasycznie miał włąsnie bardzoo mocne magnesy neodymowe wklejone? więc co powiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 4 osoby z lotniska mają problem, ten znajomy który latał klasycznie miał włąsnie bardzoo mocne magnesy neodymowe wklejone? więc co powiesz?miał pecha :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Że najprawdopodobniej powieliliście jakiś wspólny błąd. Przyjrzałbym się pierwszemu modelowi, w którym się to zdarzyło i spróbował ustalić przyczynę rozchodzenia się skrzydeł. Inne wyjaśnienie: Możecie też kupić taką rurkę i zmierzyć jej obciążenie niszczące. Takie rurki są bardzo wytrzymałe, ale pod warunkiem, że nie ulegną zgnieceniu. Mają sporą odporność na wyginanie, ale na ściskanie poprzeczne, praktycznie żadnej. Jeżeli doszło np. do uszkodzenia tego typu, np. w transporcie, to rurka utraciła wytrzymałość. Jeżeli wówczas uległa obciążeniu, to musiała się złamać. Przy takim uszkodzeniu, nie ma znaczenia czy rurka ma 1 czy 5 mm ścianki. Pęknie jak słomka. Przyjrzyj się, czy nie ma wzdłużnych pęknięć w uszkodzonych rurkach. Jeżeli są, to niestety trzeba się przyjrzeć procedurom transportu i przechowywania modeli. I wina niestety będzie też leżeć po waszej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 a czasem rurka w przekroju nie jest mocniejsza, sztywniejsza od pręta ? A spojrzałeś na wzory? http://www.avia.tarman.pl/index.html?grp=151&lang=pl Np. Dla rurki 10x8 Wx wynosi ok 58mm3 Dla pręta fi10 Wx wynosi ok 98mm3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrp Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Madrianie, zakładam, że Ty lub ktoś z Twoich znajomych lata Betą i znasz model. Prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Cimek więc masz pecha nie tylko do aparatur :twisted: :twisted: :twisted: . A tak na poważnie to wydaje mi się z podkreśleniem na wydaje bo w ręku tej całej bety nie miałem ale widziałem w locie kilka razy easy stara, I tam zawsze były pakiety max 1500mAh oczywiście 3s Po nazwie modelu sadze że ma on 1400mm roz tak więc wsadzanie do takiego modelu pakietu cegły bo twój pakiet wazy to 190g na pewno, to jakieś nieporozumienie. Dla mnie to jest pakiet dla modelu dwu metrowego. Tak więc nie dziwie się ze wam te dzwigary jak zapałki pękają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_cbr Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 A tak na poważnie to wydaje mi się z podkreśleniem na wydaje bo w ręku tej całej bety nie miałem ale widziałem w locie kilka razy easy stara, I tam zawsze były pakiety max 1500mAh oczywiście 3s Witam,z tym to akurat się nie zgodzę,ponieważ ja w swoim ES miałem pakiet o wadze 350g. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.