Skocz do zawartości

Predator z Moflockfamily


labo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, leżał ten samolot w piwnicy i przeszkadzał za każdym razem...

Przyznaje, że serca do niego nie mam, ale coś by wypadało z nim w końcu zrobić. Pomyślałem, że albo poleci, albo będzie duuużo białych kuleczek na łączce. ;-)

 

Zmontowałem go do lotu, zważyłem i... zastanawiam się, czy warto go wogóle pakować do samochodu.

Waga gotowego do lotu z potrzebnym balastem wyszła... 2,6kg. :-/

 

Jest sens go wogóle puszczać? Obciążenie pow. nośnej około 52g/dm2.

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Obciążenie nie jest duże ale nie wiem jakie powinien mieć ten typ modelu - może i jest za duże... Masa modelu też nic nie mówi - czy jest duzo cięższy niż przewidywała instrukcja czy tyle ma być? Jesli masa w przyblizeniu OK - a nie dało się wyposażeniem zachować SC bez balastu? - i silnik o odpowiednim ciągu to czemu nie ;). Ale to tylko TY wiesz czy wynik końcowy pokrył się z założeniami - m a s a modelu do lotu.

Opublikowano

Wg producenta: "Waga do lotu minimum 1700g".

Mniej więcej tyle ludziom wychodzii i kilogram udźwigu podobno ma...

Ja niestety zrobiłem go "za dobrze".

 

Niestety bez balastu się nie da. On jest w założeniu samolotem, gdzie na dziób daje sie wyposażenie w stylu np. kamery wideo.

Wg producenta, trzeba wsadzić 550g balastu w formie baterie, kamera itp.

Opublikowano

Ale skoro producent podaje masę do lotu - 1700 minimum tzn, że to uwzględnia jakiś balast. Wiadomo, że do oblotu lepiej raczej lżejszy niz maxymalnie obciążony. A silnik daje radę?

Opublikowano

Wg producenta:

  • Silnik 3f o ciągu +1500g np.: Silnik TGY AerodriveXp SK Series 3536 910kV + śmigło 10x7
i dokładnie taki setup mam w modelu.

 

Co prawda:

 

Model: SK35-36 910

Kv: 910rpm/v

Turns: 8

Resistance: 75

Idle Current: 1.12A

Shaft: 4mm

Weight: 112g

Rated Power: 310w

ESC: 30A

Cell count: 3~4 Lipoly

Suggested Prop: 10*7, 11*8.5, 12*5

 

i przy moim zasilaniu 3S by można włożyć większe śmigło, ale 10" wchodzi na styk, że model nie zahaczy nim przy lądowaniu.

Większego silnika (cięższego) bym nie chciał wkładać, bo trzeba będzie znowu dokładać z przodu balastu.

Opublikowano

Wg producenta: "Waga do lotu minimum 1700g".

Mniej więcej tyle ludziom wychodzii i kilogram udźwigu podobno ma...

Ja niestety zrobiłem go "za dobrze".

 

Niestety bez balastu się nie da. On jest w założeniu samolotem, gdzie na dziób daje sie wyposażenie w stylu np. kamery wideo.

Wg producenta, trzeba wsadzić 550g balastu w formie baterie, kamera itp.

 

Witam, moim zdaniem powinien polecieć. Na sąsiednim wątku http://pfmrc.eu/inde...reapier-2500mm/ jest model Predatora o pow nosnej 32,5dm2 i masie około 2,5 - 2,7kg co daje obciązenie powierzchni nośnej około 80g/dm2 i ten model jak widac lata. Co prawda przy mniejszych prędkościach ma właściwości lotne żelazka, ale jak widać na załączonym filmiku - jeżeli będzie się pilnowało prędkości to może być OK. Właściciel chce go jeszcze dociążyć do masy 4kg... :o

U Ciebie jak piszesz, masz masę 2,7kg, co przy powierzchni nośnej 50dm2 daje to 52g/dm2 tak, że nie jest żle :) Nawet jak go dociążysz 1kg na dziób to da to 74g/dm2, czyli mniej niż w zlinkowanym wątku.

Akurat też mam na tapecie Predatora z Morlock family, przekonstruowałem go na większy o większej powierzchni nośnej i napęd spalinowy. No ale to już na inny temat wątku.

Pozdrawiam i powodzenia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.