labo Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Panowie, leżał ten samolot w piwnicy i przeszkadzał za każdym razem... Przyznaje, że serca do niego nie mam, ale coś by wypadało z nim w końcu zrobić. Pomyślałem, że albo poleci, albo będzie duuużo białych kuleczek na łączce. ;-) Zmontowałem go do lotu, zważyłem i... zastanawiam się, czy warto go wogóle pakować do samochodu. Waga gotowego do lotu z potrzebnym balastem wyszła... 2,6kg. :-/ Jest sens go wogóle puszczać? Obciążenie pow. nośnej około 52g/dm2.
Irek M Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Obciążenie nie jest duże ale nie wiem jakie powinien mieć ten typ modelu - może i jest za duże... Masa modelu też nic nie mówi - czy jest duzo cięższy niż przewidywała instrukcja czy tyle ma być? Jesli masa w przyblizeniu OK - a nie dało się wyposażeniem zachować SC bez balastu? - i silnik o odpowiednim ciągu to czemu nie . Ale to tylko TY wiesz czy wynik końcowy pokrył się z założeniami - m a s a modelu do lotu.
labo Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Wg producenta: "Waga do lotu minimum 1700g". Mniej więcej tyle ludziom wychodzii i kilogram udźwigu podobno ma... Ja niestety zrobiłem go "za dobrze". Niestety bez balastu się nie da. On jest w założeniu samolotem, gdzie na dziób daje sie wyposażenie w stylu np. kamery wideo. Wg producenta, trzeba wsadzić 550g balastu w formie baterie, kamera itp.
Irek M Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Ale skoro producent podaje masę do lotu - 1700 minimum tzn, że to uwzględnia jakiś balast. Wiadomo, że do oblotu lepiej raczej lżejszy niz maxymalnie obciążony. A silnik daje radę?
labo Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Wg producenta: Silnik 3f o ciągu +1500g np.: Silnik TGY AerodriveXp SK Series 3536 910kV + śmigło 10x7i dokładnie taki setup mam w modelu. Co prawda: Model: SK35-36 910 Kv: 910rpm/v Turns: 8 Resistance: 75 Idle Current: 1.12A Shaft: 4mm Weight: 112g Rated Power: 310w ESC: 30A Cell count: 3~4 Lipoly Suggested Prop: 10*7, 11*8.5, 12*5 i przy moim zasilaniu 3S by można włożyć większe śmigło, ale 10" wchodzi na styk, że model nie zahaczy nim przy lądowaniu. Większego silnika (cięższego) bym nie chciał wkładać, bo trzeba będzie znowu dokładać z przodu balastu.
Dario Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Wg producenta: "Waga do lotu minimum 1700g". Mniej więcej tyle ludziom wychodzii i kilogram udźwigu podobno ma... Ja niestety zrobiłem go "za dobrze". Niestety bez balastu się nie da. On jest w założeniu samolotem, gdzie na dziób daje sie wyposażenie w stylu np. kamery wideo. Wg producenta, trzeba wsadzić 550g balastu w formie baterie, kamera itp. Witam, moim zdaniem powinien polecieć. Na sąsiednim wątku http://pfmrc.eu/inde...reapier-2500mm/ jest model Predatora o pow nosnej 32,5dm2 i masie około 2,5 - 2,7kg co daje obciązenie powierzchni nośnej około 80g/dm2 i ten model jak widac lata. Co prawda przy mniejszych prędkościach ma właściwości lotne żelazka, ale jak widać na załączonym filmiku - jeżeli będzie się pilnowało prędkości to może być OK. Właściciel chce go jeszcze dociążyć do masy 4kg... U Ciebie jak piszesz, masz masę 2,7kg, co przy powierzchni nośnej 50dm2 daje to 52g/dm2 tak, że nie jest żle Nawet jak go dociążysz 1kg na dziób to da to 74g/dm2, czyli mniej niż w zlinkowanym wątku. Akurat też mam na tapecie Predatora z Morlock family, przekonstruowałem go na większy o większej powierzchni nośnej i napęd spalinowy. No ale to już na inny temat wątku. Pozdrawiam i powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.