Jump to content

Silniki marki "Aeolian"


Locke

Recommended Posts

Tak .

Mam go w swoim Albatrosie http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=31720&postdays=0&postorder=asc&start=15

Cóż mogę powiedzieć ? Kręci :D

Jak będzie model na nim "chodził" zobaczymy wiosną.

Jedyna opinia jaka mi sie nasuwa to cena atrakcyjna.

 

 

Edit:

Właśnie przed chwilą szukałem na e-bayu silnika do mojego EasyStara w nowej wersji i również kupiłem taki silniczek http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170607776239&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

Trochę ma za niski kV, bo szukałem czegoś 1500, 1600. No ale zobaczymy jak będzie latał na tym ? W razie czego jak przezwoję mojego Turnigy to wymienię.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, mam możliwość kupna takiego u mnie na miejscu, a i cena właśnie atrakcyjna, także pewnie się na jakiegoś skuszę, potrzeba mi coś o ciągu do 2 kg.

 

Pytanie dalej aktualne, jak ktoś spotkał się z tymi silnikami to proszę o opinie.

Link to comment
Share on other sites

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że 2kG ciągu z tego silnika trudno będzie wyciągnąć ( chyba przez 5sek. przed spaleniem silnika), na to trzeba co najmniej ok. 300-350W. Podawana moc ok. 235W max. wystarczy na max. ok. 1200-1300G ciągu, w zależności od śmigła i pakietu, rzeczywista ok. 150-170W na maks. 800-900G ciągu. Wymiary podane w linku i ze specyfikacji sugerują raczej silnik n.p. ten z HC http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908 lub ten http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7705 , gdzie przy pierwszym silniku użytkownik podaje maks. ciąd 828g/15,4A przy śmigle 8x3,8 SF, za prawdziwą moc podałbym raczej 140-170W, wagę gołego silnika bez osprzętu ok. 50g . Raczej parametry z linków z HC przyjąłbym za prawdziwe i to te z opinii użytkowników.

 

----Edit/dodane

 

Ponieważ niejasne są rzeczywiste parametry silnika, w najbardziej optymistycznej wersji przyjąłem porównanie z silnikiem AXI2217/16 Gold o wymiarach 28x35 http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2217&serie=16&line=GOLD - wiarygodnym odnośnikiem silników klasy Premium (bardzo dobrej jakości). Maksymalny uzyskiwany ciąg to 12,2N (ok. 1200g), jednak bardziej prawdopodobny jako odpowiednik jest silnik AXI 2212/20 - http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2212&serie=20&line=GOLD

 

Zawsze bardzo krytycznie podchodzę do deklarowanych parametrów przez sprzedawców, mnie zapala się czerwona lampka gdy są deklarowane są moce powyżej 300W/100g wagi silnika i ciąg większy niż 10N/200W i cena silnika to 5$/100W mocy. Są silniki wyczynowe o lepszych wskaźnikach mocy, ale ich cena to 20-30$/100W mocy.

Link to comment
Share on other sites

Nie nie, ja dałem tylko przykładową aukcje żeby pokazać jakikolwiek silnik tej marki.

 

Co do tego o ciągu 2 kg, to zastanawiam się nad tym czymś takim: http://allegro.pl/bezszczotkowy-silnik-3f-c3530-aeolian-1700kv-560w-i1501094637.html

 

Dobry, ale duża prędkość obrotowa.

 

lub:

 

http://allegro.pl/bezszczotkowy-silnik-3f-c3548-aeolian-790kv-780w-i1503412740.html

 

Wiem, że za duży, ale to ma ciągnąć dwu-metrowego trenera z aparatem, także więcej ciągu się przyda.

Zawsze mogę założyć mniejsze śmigło.

Link to comment
Share on other sites

Locke, raczej ten drugi do 2m trenerka, przydaje się lekki zapas mocy, chociaż na tym silniku raczej nie liczyłbym na więcej niż 2,5kg ciągu przy pakiecie 4S i śmigiełku 14''. Generalnie większe śmigła, o większym skoku i niższych obrotach mają wyższą sprawność. Często kosztem kilkudziesięciu % wagi silnika możemy więcej zaoszczędzić na mniejszych akumulatorach, bo sprawność napędu jest większa.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.