Skocz do zawartości

SU-31 - ElectriFly


mario70

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model nabyty tutaj . Typowe wyposażenie zestawu ARF.

 

Do tego modelu posiadam śmigła jak na zdjęciu - 10x6 oraz 10x7. Przy tym samym rozmiarze np. 10x6 jaka będzie różnica we właściwościach lotu pomiędzy śmigłem o szerszych łopatach (białe) a tym czarnym?

 

Dołączona grafika

Opublikowano

jesli są szersze lopatki do do silnikow wolnoobrotowych pewnie, będzie model troszke wolniej mogl latac i zawis będzie pewniejszy

Opublikowano

do czego służy ten kondensator wpięty do odbiornika ?

Po zeszłorocznych niemiłych przygodach z odbiornikiem Spektrum (fakt, że to był tylko AR500) postanowiłem "dmuchać na zimne" i zastosować sprawdzone i proste rozwiązania.

W celu wyeliminowania spadków napięć spowodowanych pracą serw i mogących w efekcie tego wystąpić krótkotrwałych przerw w pracy odbiornika zaleca się właśnie stosowanie dodatkowego kondensatora.

Można sobie wykonać małe ćwiczenie jeżeli posiada się jakikolwiek wskaźnik napięcia.

Podłączyć komplet serw i sprawdzić jak się zmienia napięcie z i bez kondensatora.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a co do tego kondensatora czy ważne jest w jaki kanał jest wpiety czy wszystko jedno?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Model oblatany - parę fotek tutaj

 

Jednak po przygodzie ze spalonym silnikiem w innym modelu (prawdopodobnie założyłem za duże śmigło), mam wątpliwości co do prawidłowego doboru zestawu silnik - śmigło w SU-31.

 

Otóż model ze śmigłem 10x5 (teoretycznie jest to największe śmigło zalecane do silnika 3530CA12 - strona Dualsky )

musiałem praktycznie trzymać cały czas na min. 3/4 gazu (pakiet 3S). Chciałem założyć śmigło 10x6 ale trochę się obawiam czy silnik wytrzyma - nie mówiąc o 10x7 które jest zalecane do tego modelu.

Przy okazji pytanko - jak sprawdzacie pobór prądu przez silnik - na przewodach z akumulatora do regulatora czy z regulatora do silnika?

Trochę się zdziwiłem jakie są róznice porównując parametry zastosowanego przeze mnie silnika a silnika zalecanego w instrukcji do modelu - Rimfire 35-30-1250:

 

SPECS: Motor Diameter: 1.38" (35mm)

Motor Length: 1.18" (30mm)

Shaft Diameter: .16" (4mm)

Shaft Length: .65" (16.5mm)

Lead Length: 3" (76mm)

Connectors: Bullet type, .14" (3.5mm) diameter

Max. Constant Current: 30A

Max. Surge Current: 35A

Max. Constant Watts: 333W

Max. Burst Watts: 390W

No Load Current: 1.2A

Input Voltage: 7.4 - 11.1V (2 - 3S LiPo)

RPM/V (kV Rating): 1250

Weight: 2.5oz (71g)

Suggested Propeller Size: 10x4.5 - 10x7 electric

 

Uważacie że mogę założyć śmigła 10x6 v 10x7 do mojego silnika czy może wymienić silnik na Dualsky 3536CA6 (kV1300, 350W)?

Opublikowano

Witam . A sprawdzałeś w domu czy silnik z obecnym śmigłem się nagrzewa , jeśli nie to przetestuj wszystkie śmigła każdorazowo kontrolując nagrzewanie się silnika . Ja swój silnik podobnej wielkości - Axi 2808 napędzałem śmigłem 12/6 i nie było problemu z przegrzewaniem się silnika . Oczywiście najpierw testowałem w domu i jeśli silnik się nie nagrzewał to dopiero latał . Silnik Axi brał max 25 Amper .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.