Skocz do zawartości

Budowa Cessna 185


tommy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Tak się prezentuje. Na krawędź natarcia została naklejona taśma montażowa aby uchronić skrzydło przed twardymi badylami.

 

70cae7761827ac9b.jpg

 

Model gotowy do oblotu.

Opublikowano

Dziś tj 07-06-2013 oblatałem Cessnę ;) jak dla mnie to coś pięknego :) (w porównaniu z Migiem 3)

Zamieszczam filmik z oblotu ;) musze tylko jeszcze skłon zwiększyć i dać malowanie. Lata poprawnie. Szybuje znakomicie. Jestem bardzo zadowolony ;) ( choć nie ukrywam że ze wzniosem było by pewnie jeszcze lepiej ;) )

 

http://www.youtube.com/watch?v=HmiWYvGtEcQ

Opublikowano

witam , fajnie latasz tym modelem , :) , to prawda na gws 1060 lata sie szybciej , ale nie jak rakietą :) , ale i na pol gazu tez sie da, bez problemow startuje sie z podwoziem z bardzo krotkiego dystansu, sprobuj sam , pozdrawiam.

Opublikowano

Tu mam 8x4 i na 1/3 gazu lata sobie spokojnie ;). Pakiet 1300 powinien wystarczyć na około 13 min lotu. Wczoraj już po wstępnym poznaniu modelu, na drugim pakiecie porobiłem troche prostych akrobacji i na tym śmigle na pełnym gazie idzie jak przecinak ;) Tak więc nie będe nic zmieniał w tym modelu. Lata się nim naprawde dobrze, bez stresowo i spokojnie :) Dzisiaj być może też sobie polatamy z Kolegą Adamem więc postaram się zamieścić jakiś filmik z szybszego latania :)

Opublikowano

Po drugim oblocie Cessna dostała dzisiaj ubranko ;)

 

post-11400-0-15616800-1370806156.jpg

 

post-11400-0-11502000-1370806277.jpg

 

post-11400-0-75367900-1370806297.jpg

 

post-11400-0-34281200-1370806322.jpg

 

Zasłużyła sobie ;)

 

Więcej na temat modelu niebawem wypowie się doświadczony Kolega Adam ;) (będą zdjęcia z dzisiejszych lotów i zapewne doda coś od siebie na temat modelu ;) )

 

A i może dodam jeszcze że dzisiaj na około 1/3 gazu z pakiet 1300 wyciągnełem na maxa ( do odcięcia silnika ) powyżej 19 min lotu ;) więc model bardzo udany jak również elektronika dobrana ;)

Opublikowano

Model rzeczywiście prezentuje się bardzo dobrze i świetnie zachowuje się w powietrzu.

 

f9feffa793a2e86a.jpg

 

8686e966e32921aa.jpg

 

085baeacd3126ea9.jpg

 

f0d49eca319cc74e.jpg

 

Tadeusz coraz śmielej sobie z nim poczyna w powietrzu :) . Najbardziej zaś cieszy trafne dobranie napędu do rodzaju i wagi modelu. Tym bardziej że pakiety Zippy-K 1300 są już (jak na Li-pol) bardzo "wiekowe" . Mają ponad 4 (cztery lata) co prawda nie były katowane, ale wiek robi swoje.

 

Gratuluję konstrukcji !

 

Teraz kolej na coś większego B)

Opublikowano

No i cóż. Po wczorajszych lotach cessna została trochę uszkodzona :D mała prędkość przelotowa+lekki wiatr=trudności w pilotażu a co za tym idzie, korona drzewa i twarde lądowanie na skrzydło i kadłub z około 8 metrów na utwardzone podłoże. Straty: pęknięte skrzydło na wysokości lotek od strony natarcia i bardzo lekko uszkodzony kadłub :( trwają pracę naprawcze :D

 

Cessna jest bardzo odporna. Pilot też, ale na wiedzę.. Wybrałem trochę złe miejsce do latania. Ale na moim etapie i takie doświadczenie jest bardzo cenne. :D

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

 

Opublikowano

Cessna już odbudowana i gotowa do lotu ;) uszkodzone fragmenty kadłuba zostały wycięte i wkleiłem nowe. Natomiast górne poszycie płata zostało tylko sklejone i wzmocnione taśmą. Wręga silnikowa również dostała wzmocnienie w postaci 3 kołków stolarskich 6 mm które wkleiłem w głąb rdzenia kadłuba na klej 10 min. :D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

 

Opublikowano

Nie wiem czy to dobry pomysł.. Po pierwsze model będzie cięższy, a więc szybszy. Po drugie w razie kraksy uszkodzenia będą za częścią wzmocnioną. Miałeś strefę kontrolowanego zgniotu, dość łatwą do naprawienia.

Jak zamierzasz jeszcze się "kraksować" to zrób cały kadłub z EPP, a skrzydło i stateczniki będą z depronu.

Opublikowano

Już nie zamierzam ;) strefa zgniotu została. Musiałem dać kołki gdyż wręga lekko oberwała przy tym krecie (była klejona na " styk " więc ją trochę tymi kołkami unieruchomiłem) a nie chcę żeby mi silnik odleciał :D poza tym ten rdzeń kadłuba z tego styropianu bardzo dobrze radzi sobie z uderzeniami ;) dodatkowo na bokach kadłuba zamiast jednej warstwy depronu 5 mm (tak było w planach oryginalnych) dałem 2. Czyli mam 10 mm. Jest naprawdę odporna ;) a waga wydaje mi się że nie wzrosła znacząco. Jeśli już to dosłownie kilka gram :rolleyes: a górnego poszycia nie chciałem wymieniać bo stwierdziłem że wycinając ten walnięty kawałek i wklejając nowy mogę znacznie osłabić konstrukcje. Więc uhu por i taśma. Zważe go i podam ile wzrosła waga z malowaniem i naprawami ;):D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

mam plan juz, napewno go zrobie, moze w nastepnm wyjezdzie, ale nie mam czym tego rdzenia ladnie wyciac , musze z jakas agencja relkamowaza przyjaznic :)

Opublikowano

Tylko pamiętaj że to nie do końca model z planów ;) skrzydło przerobiłem sam na Clark-y, boki kadłuba zostały wzmocnione z 5 mm do 10 mm i rdzeń przerobiłem tak żeby był dostęp do wszystkiego :D a rdzeń zrób ze styropianu :rolleyes: ja nie narzekam ;):D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.