Skocz do zawartości

FunCub - środek ciężkości, rozmieszczenie wyposażenia


sbruski

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Rozmieściłem wyposażenie tak, aby uzyskać środek ciężkości ok. 80 mm od krawędzi natarcia i wypadło, że muszę aku upchnąć maksymalnie z tyłu. Silnik Roxxy BL 3545-12 o masie 150g i śmigło APC13x4, czyli w normie. Jak jest w waszych FunCubach?

Opublikowano

Ja mam z oryginalnym napędem Multiplexa i przy aku 2600mAh upchniętym max do tyłu musiałem dać na ogon chyba ze 40gram ołowiu.

 

jacek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mój dzisiaj stracił dziewictwo :jupi: . A teraz stoi już spokojnie na stojance

 

Dołączona grafika

 

Oprócz tego, że mimo zainstalowania silnika o oczko mniejszego od zalecanego przez MPXa, to zadziera dziób do góry na 30 % gazu. Sc mam zgodnie z zaleceniami producenta -wtedy akumulator 3 S 2200 30C Dualsky'ego jest przesunięty do tyłu tak, że brakuje ok. 1 cm do zasłonięcia całego otworu w spodzie kadłuba. W związku z tym zachowaniem w powietrzu, przesunę akumulator jednak bardziej do przodu, czyli sc pójdzie też do przodu.

Opublikowano

Super!, a ja się cały czas zastanawiam jak trzymać modele...Kupuję pomysł, że tak powiem, "tyłem" do pokoju...

Opublikowano

Dziękuję :faja: . Musi polecieć jeszcze jego większy brat na "M" bo stoi w gotowości o sylwestra :crazy: . Może jutro albo w sobotę.

Opublikowano

Kupuję pomysł, że tak powiem, "tyłem" do pokoju...

Oczywiście im głębsza szafa tym lepiej :D . Na mojej mieści się FunCub, ale Mentor'a już tak nie zacumuję, bo ma za długi kadłub i miałby równowagę chwiejną na dachu szafy :mrgreen: . Niestety "garażowanie" modeli w naszych zwykłych warunkach to spory problem. Z tego powodu sprzedałem już jeden, a aktualnie próbuję sprzedać inny, którego zastąpi w powietrzu Cularis MPX'a.
Opublikowano

Hej,

 

U mnie starszy brat na M też czeka. A jeśli chodzi o FunCuba, to zaczynałem od śmigła APC13x4 przy poborze prądu 39A. Model latał funflajowo z niezmierną ochotą do wiszenia. Przesunąłem SC na 70 mm, zmieniłem śmigło na Vox 12x4 (34A) i poprawiło się. Na koniec wstawiłem APC 11x5.5 i jest ok. A lądowanie na klapach - poezja :D .

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6748

Opublikowano

A lądowanie na klapach - poezja

Staszek, a jak masz opuszczane klapy (w cm)? Dzisiaj też próbowałem ale mocno zadziera przy opuszczonych klapach. Dusić go wysokością?

Tak jak wcześniej zauważył Adam i poprawił podwozie, niestety chłopaki z MPXa źle dobrali sprężystość goleni. Po paru lądowaniach i bez akumulatora na pokładzie zaczyna być pokraczne i model coraz niżej siedzi.

Opublikowano

Hej,

Klapy wychylam (kątomierz) 30 stopni i potem 85 stopni. Do każdego wychylenia mam domiksowaną inną wysokość w dół. Sugeruję wypróbować nieco wyżej na małym gazie. Lądowanie na klapach (start też) to czysta poezja...Start nie więcej niż 2 metry, lądowanie prawie harrier na 3 punkty.

Oryginalne podwozie jest super. Latam z tak nędznej łąki, że strach się bać i właśnie ratuje mnie miękkie podwozie, z dwa razy przywracałem mu kształt :) . Drut się nieźle prostuje. Oczywiście podatność podwozia to indywidualna sprawa...

Zrobiłem kilkanaście lotów startując i lądując na łące i ani razu nie leżałem na plecach, ani nie złamałem śmigła :D .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.