Gość awiatik sosno Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 No to proszę bardzo: /awiatik archiwum/
Tomek Reda Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 FOCKE ACHGELIS Fa-223 DRACHE (Drache-smok) lekki śmigłowiec wielozadaniowy skonstruowany przez Profesora Heinricha Focke@ na bazie wcześniejszego Fw-61. Planowano użycie jako morski śmigłowiec patrolowy do zwalczania okrętów podwodnych, lub śmigłowiec ratowniczy, rozpoznawczy, transportowy oraz treningowy. Prototyp oblatał Karl Bode 3 sierpnia 1940 roku, loty testowe wykonane na zamówienie Luftwaffe wykazały znakomite osiągi jak na śmigłowiec. Uzyskano prędkość maksymalną 182 km/h pułap lotu 7100 m i prędkość wznoszenia 8,8 m/sek. Po lotach testowych Ministerstwo Lotnictwa zleciło wyprodukowanie 100 egzemplarzy w wersjach Fa-223A (wersja morska do zwalczania okrętów podwodnych z dwoma bombami SC-250 lub dwiema bombami głębinowymi). Fa-223B i Fa-223C wersje rozpoznawcze i ratownicze z zamontowaną wciągarką elektryczną do podejmowania ludzi z terenów trudno dostępnych. Fa-223D wersja transportowa i Fa-223E wersja szkolna dwusterowa. Ponieważ śmigłowce były nowością trudno było jednoznacznie określić do jakich celów się będą najlepiej nadawały. Dlatego wykonano wiele lotów testowych sprawdzających najróżniejsze konfiguracje i typy zadań. Między innymi w 1943 roku pilot K. Bode podnosił na linie zaczepionej pod kadłubem silniki lotnicze, kadłuby, skrzydła o masie do 930 kg. W dniach 11-13 maja 1944 roku jeden śmigłowiec z wrzosowiska Vehner koło Osnabrück ewakuował w częściach rozbity samolot Do-217 i śmigłowiec Fa-223. Podczas lotów testowych w Alpach z terenu górskiej szkoły szybowcowej w Mittenwald koło Innsbrucku wykonano wielu startów i lądowań w trudnym terenie w rozrzedzonym górskim powietrzu. We wrześniu 1944 roku w ciągu miesiąca wykonano 83 loty lądując między innymi na szczycie gór Dresdner Hütte (2300 m n.p.m.), Epp-Zirl (1600 m n.p.m.), Wang (1800 m n.p.m.). Loty wykazały iż śmigłowce są najlepszym środkiem transportu dla jednostek górskich, entuzjastyczne opinie zaowocowały zamówieniem seryjnej produkcji w liczbie 400 maszyn miesięcznie. W końcu 1944 roku tak wielka produkcja mogła zostać zrealizowana tylko na papierze. Wyprodukowane śmigłowce poza lotami w jednostkach doświadczalnych służyły w pierwszej eskadrze śmigłowcowej (40 Transportsaffel - 40 eskadra transportowa). Po zakończeniu II wojny ocalałe Fa-223 testowane były w Czechosłowacji, Francji, USA, Wielkiej Brytanii i ZSRR. W ZSRR testami śmigłowca zajmował się między innymi Michaił Mil, śmigłowiec tak przypadł mu do gustu że po latach gdy projektował najcięższy śmigłowiec świata W-12 wyposażył go właśnie w układ zastosowany w Fa-223 KONSTRUKCJA Metalowa spawana z rur stalowych, kadłub kryty w części środkowej blachą reszta płótnem, dwa wirniki trójłopatowe z metalowym dźwigarem drewnianymi żebrami kryte na przodzie sklejką reszta płótnem, podwozie stałe trójkołowe. NAPĘD silnik gwiazdowy dziewięciocylindrowy chłodzony powietrzem o mocy maksymalnej 1000 kM UZBROJENIE ruchomy kaem MG-15 kal. 7,9 mm oraz dwie bomby po 250 kg lub dwie bomby głębinowe DANE wersja Fa-223E średnica wirnika m 12,00 rozpiętość całkowita m 24,50 długość kadłuba m 12,25 wysokość m 4,36 masa własna kg 3180 masa całkowita kg 4315 prędkość maksymalna km/h 176 na wysokości m 2000 prędkość przelotowa km/h 134 pułap praktyczny m 4875 prędkość wznoszenia m/sek 4,1 zasięg km 440 zasięg maksymalnie km 700 Zgadłem? :wink:
GiulioN Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 Pomyliłeś jeden wyraz, musisz napisać od nowa :mrgreen:
Gość awiatik sosno Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 FOCKE ACHGELIS Fa-223 DRACHE ....//.... Zgadłem? :wink: Zgadłeś.
Tomek Reda Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 Pomyliłeś jeden wyraz, musisz napisać od nowaKurde no A tak się napracowałem :lol2: No to daje prostą zagadkę : Uploaded with ImageShack.us
Tomek Reda Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 Boeing PT-17 Kaydet czy Sterman mam to gdzieś :wink: Pasuje
Boogie Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 Niestety mala fotka, ale wiekszej nie moge znalezc nigdzie:
Gość awiatik sosno Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Niestety mala fotka, ale wiekszej nie moge znalezc nigdzie: Obrazek Wiedziałem że gdzieś mam zdjęcia tego samolotu i proszę bardzo:David Rose RP-4 racer
Gość awiatik sosno Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 szacunek za wytrwałość Chwilkę zajęło przekopanie się przez kilka tysięcy stron i jeszcze więcej fotek.Przy okazji wybrałem i zeskanowałem około tysiąca ciekawych fotek na zagadki. Na początek coś takiego: /a.c.m. archiwum/
Irek M Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Jak powiem, że coś z Reggiane Re 2..... to pewnie dużo sie nie pomylę :mrgreen: :?:
Gość awiatik sosno Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Jak powiem, że coś z Reggiane Re 2..... to pewnie dużo sie nie pomylę :mrgreen: :?:Oj sporo....żaden z Reggiane.
Rekomendowane odpowiedzi