freekamil Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Witam. Tytuł trochę dziwny ale zaraz się wszystko wyjaśni. Jak co weekend poszedłem platać, pogoda doskonała więc nie ma się co dłużej zastanawiać. Wiatr był dość słaby więc postanowiłem trochę poszaleć. Swojego fun-flaya trzymałem prawie na maks. obrotach (silnik-OS MAX 52FS). Zaznaczam że model to solidna ręczna robota, nie jakaś słaba taniocha których dzisiaj dużo. Po około 15 minutach ciągłego lotu zbierałem sie powoli do lądowania w celu zatankowania. I nagle gdy byłem bardzo wysoko zauważyłem jak coś odpada od modelu. Może i dobrze że stało się to wysoko gdyż miałem sporo czasu na opracowanie strategii ratowania modelu. Okazało się że odpadło tylne skrzydło i to po stronie po której było zczepione ze sterem wysokości. Dziwne ale ster wysokości ocalał. Model zaczął opadać skokami. Zgasiłem silnik żeby wytracił prędkość jak się da do minimum. W pobliżu mnie było sporo gęstej zeszłorocznej trzciny, nie zastanawiając się długo poprowadzłem swojego fun-flaya z racji sprawnych skrętów w tę trzcinę. Mogę się pochwalić tym że żadnych dodatkowych strat nie poniosłem, poza tymi co zdarzyły się w górze. Straconego tylnego skrzydła nie znalazłem gdyż gdzieś go zwiało na pole, dorobie więc nowe i znowu w górę.
GiulioN Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Okazało się że odpadło tylne skrzydło i to po stronie po której było zczepione ze sterem wysokościChodzi o statecznik poziomy?
freekamil Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Tak. Napisałem tylne skrzydło, żeby ludzie którzy nie znają sformułowań a przeglądają to forum wiedzieli o co chodzi.
madrian Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Tak. Napisałem tylne skrzydło, żeby ludzie którzy nie znają sformułowań a przeglądają to forum wiedzieli o co chodzi. A są tu tacy? :wink: To są podstawowe pojęcia i takimi operujmy. Jak ktoś nie rozumie terminu, niech poszuka jego wyjaśnienia lub się zapyta.
noker Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Tak. Napisałem tylne skrzydło, żeby ludzie którzy nie znają sformułowań a przeglądają to forum wiedzieli o co chodzi.Ścieme koleś walisz.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 W tej pięknej opowieści nie pasuje mi jedna dość istotna sprawa.Jak mógł ocaleć ster wysokości ,gdy statecznika już nie było?
madrian Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Dobrze przyspawany był... :rotfl:
freekamil Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Co do znajomości pojęć technicznych to nie będę toczył bez sensownej rozmowy, natomiast dla mnie też jest dziwne że przetrwał ster wysokości i to bez żadnych uszkodzeń natomiast jedna część statecznika poziomego zupełnie odpadła i żeby było bardziej zagadkowo to bowden został wyrwany ze snapa i urwane dwa zawiasy.
freekamil Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Trochę żałuję że nie zrobiłem foto gdyż wszystko by było jasne, no ale już zacząłem naprawę i musi wystarczyć mój opis.
Yosephtbg Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 miałem kiedyś podobnie, prawa część statecznika się urwała i dyndała na zawiasie trzymając się prawej części steru... który był pancernie połączony z lewą częścią, szybko wylądowałem i obylo się bez szkód, a wszystko to działo się w deproniaku. Ale całe to opowiadanie pachnie mi ściemą szczególnie po tym że juz zacząłeś naprawę i nawet teraz fotki nie możesz cyknąć
Rekomendowane odpowiedzi