Konrad191 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 po 3 miesiącach lotów , nauki ,i poznawania modelu poczułem się chyba zbyt pewnie i stało się model klapł nie pierwszy raz oczywiście ale pierwszy raz tak mocno. Święta więcej wolnego czasu trzeba działać tzn naprawiać Mam pytanie koledzy modelarze posiadam silnik ,,Tower pro 2408-21t,, co sadzicie o zamianie z seryjnie montowanym przez producenta.posiadam baterie oryginalna z zestawu(1100mAh)jest sens czy nie:P wszystkie za i przeciw mile widziane.Pozdrawiam.
Cimek Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Spokojnie możesz wmontować tego TP, tylko nie wiem czy dasz radę zamocować ten oryginalny kołpak ze smigłem składanym... Ale jeżeli jest możliwość zamontowania, to nic nie stoi na przeszkodzie
Konrad191 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 ok dzieki za pomoc zabieram sie do pracy a jezeli ktos jeszcze sie pofatyguje to jaki bedzie czas latania:P:P zmniejszy sie??:D
Cimek Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Wiesz co, nie wiem ile oryginalny silnik pobierał prądu, bo jezeli TP będzie brał mniej (A) to wtedy zwiekszy się czas lotu.
Konrad191 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 dalej was pomecze kable zluytowane silnik dziala ale delikatnie sie grzeje?????
Marcin K. Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Jezeli za bardzo sie grzeje to masz za duże śmigło. Latwo to poznać bo regulator zacznie wymiekac. Na pewno krtótszy czas lotu. Moim zdaniem seryjny silnik jest ok ale zasilanie zmienic na 3s + regulator 18A
Wojtass_nt Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Jezeli za bardzo sie grzeje to masz za duże śmigło. Latwo to poznać bo regulator zacznie wymiekac. Na pewno krtótszy czas lotu. Moim zdaniem seryjny silnik jest ok ale zasilanie zmienic na 3s + regulator 18A Otóż to. Po co kombinować z wypruwaniem flaków jak można zmienić pakiecik i regulator. Miejsca w kadłubie nie wiele ale da się to upchać. Różnica w prędkości wznoszenia będzie duża.
Marcin K. Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 U mnie latal na pakiecie 3s 2200mah. Ale koniec pakietu byl 1cm za dźwigarem. Serwa wychodziły :ass: na wewnatrz, kadlub wzmocniony. Gdzies jest moj temat o tym modelu i zastosowane wzmocnienia i przeróbki. Radzę sobie poczytac.
Konrad191 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 flaki wyprute po krecie.(bywa) moze mam jakis problem ale zauwarzylem ze gdy daje szybko gaz to silnik krecui 1 , 2 obroty i gasnie jakby mial opor(reg.odlacza) a gdy daje delikatie gaz to ladnie dziala. trymuje gaz aby ciaglee smiglo pracowalo tzn gdy drazek jest na 0 to dalej trzyma obroty ale to drastycznie skraca czas lotu.i zabiera przyjemnasc szybowania.watpie czy to wina zbyt duzego smigla.ale nie jestem doswiadczony:P
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Ta zamiana na zupełnie nie ma sensu ! Zamienił stryjek siekierkę na kijek ! Podziwiam odwagę "doradców".... Silnik, który chcesz zastosować jest silnikiem 3 celkowym i najlepiej sprawuje się na śmigle 8x4. Ty masz śmigło 10,5 składane. Na 3 celach go usmażysz a na 2 celach będzie przeciążony przy sprawności w granicach 50%..... Miłego eksperymentowania ! Przesunięcie trymera w górę powoduje zwolnienie hamulca i śmigło będzie się obracało, ze skutkiem jak opisujesz ! Jedynym rozwiązaniem jest zmiana śmigła na mniejsze. 9x4 ? Jeśli zostawiłeś 2 celkowy akumulator..... Sprawność poprawisz niewiele ale może zejdziesz poniżej zabezpieczeń, które powodują odcinanie silnika przy rozruchu. - Jurek
Konrad191 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2011 czyli zbiewrzmy wszystko do kupy kadlub modelu jest przerobiony wzmocniony balsa 3 i 2 mm wg mojej opini przy nawet delikatnym wietrze model jest niestabilny.To co mam zrobic w co zainwestowac by ten silnik dawal 100% swoich mozliwosci i lot byl maksymalnie dlugi, reg. aku. i jakie smiglo :D:D linki mile widziane:D:D:D:D:D a tak pozatym Wesolego jaja:D:D:Di mokrego dyngusa koledzy modelarze.
Konrad191 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2011 oczywiscie zalezymi na jak najmniejeszej cenie:D
Marcin K. Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Używaj opcji EDYTUJ !! Ja mi samochód przejechał asw 28 to kupiłem nowy kadłub w modelarnia.pl. troche przeróbek i wszystko latało jak dawniej. seryjny silnik, regulator 18A tp, 3s 2200mah, sewra z zestawu. Jak chcesz z modelu wycisnąć ile sie da to zostaw sprzęt co masz. silnik, i śmigło. Regulator 18A tp, i aku 3s. 2200mah będzie trudno zmieścić ale za to model jest stabilniejszy no i czas latania dłuższy. Jak chcesz tanio to aku 3E-model( od 4 lat używam aku tej firmy i nigdy mnie nie zawiodły) a regulator jakiś tani 18 A (koniecznie taki który "czyta"pakiety 3s!)
Konrad191 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2011 http://allegro.pl/regulator-3f-15-18a-i1569449844.html co sadzicice o tym??:D da rade?? to jesyna jaki znalazlem.Jezeli wiecie gdzie to linki Marcin dzieki za uwagu nie wiedzialem:P juz nie bede zasmiecal forum.
Marcin K. Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Najprostszy - http://abcrc.pl/p/6/600/esc-h20a-regulator-prosty-nieprogramowalny--regulatory-esc.html no ale ten jest nie programowalny. A ja miałem taki- http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8627 W tym trohe idzie zaprogramować z nadajnika. A ten co podałeś to może by dał rade. Nie wiem ile silnik pobiera. Max prąd 15 A, chwilowy 18A ... Chyba by się spisał...
Rekomendowane odpowiedzi