Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie masz urządzenie, że możesz stworzyć taki wykres?

Najprostszy GPS Logger zapisuje co sekundę pozycje, prędkość wysokość.

Oczywiście odczyt po wylądowaniu można wyświetlić np w Google Earth.

track

Po otwarciu tego tracka w Google Earth i kliknięciu prawym na tracklog (w pasku bocznym) i wybraniu Pokaż profil wysokości względnej można analizować przebieg lotu.

Pozdrawiam

Opublikowano

Lepiej uważajcie z tymi loggerami gps, potrafią zakłócić rc. Widziałem już kilka rozbitych modeli przez to. Jeden rozwalił się o asfalt, było co zbierać w promieniu 50m, gopro hd również do kosza. To samo - a nawet bardziej - tyczy się telefonów komórkowych na pokładzie.

Opublikowano

nie wydaje mi sie by te wydarzenia miały co kolwiek wspólnego z GPS, to nie te pasma.

GPS pracuje w 2 pasmach:

- w pasmie L1 nadawany jest podstawowy sygnał fali nośnej GPS o częstotliwości 1575.42 MHz

- w pasmie L2 ma częstotliwość 1227.6 MHz

Jeśli gps by powodował problemy to moglibyśmy zapomnieć o lotach z FPV.

Opublikowano

Dziwne aby odbiorniki sygnału GPS powodowały zakłócenia. One tylko odbierają.

Przecież sygnał GPS nadawany jest z satelitów, których moc jest ogromna i sięga na cała kulę ziemską , gdyby powodowały zakłócenia sygnały GPS to loty były by niemożliwe nawet bez odbiornika GPS... :roll:

 

Tutaj w czymś innym tkwi problem.

Opublikowano

To, co zrobiłeś Easy Gliderem jest dla mnie, jako totalnie początkującego, zupełnie niesamowite. A właśnie z chęci szybowania pod chmurkami zakupiłem sobie ostatnio prosty model elektroszybowca do nauki. Jak to możliwe, że nie straciłeś z oczu i byłeś w stanie sprawnie sterować modelem na wysokości ponad 600m? I w jaki sposób z takiej wysokości bez żadnego sprzężenia zwrotnego byłeś w stanie stwierdzić, że model faktycznie znajduje się w kominie? Poprostu ustawiłeś się pod chmurką w słoneczny, bezwietrzny dzień i byłeś tego pewien czy może była w tym jakaś wiedza tajemna? :)

 

pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

Nie jestem specjalnie doświadczonym szybownikiem- latam od roku i kilka Easy Gliderów już "zamęczyłem" ;-)

Nie oszukujmy się ,modelem z odległości 400m bardzo ciężko się steruje zwłaszcza w wietrzny dzień i gdy jest przodem lub tyłem.Dlatego podczas wznoszenia na silniku nie udaje mi się wznieść wyżej niż 300-400m.Podczas szybowania wszystko jest bardziej przewidywalne, jeśli jest dobrze wyważony i wytrymowany i mamy go prawie nad głową to wiedząc o kierunku wiatru daje się nim zapanować.Ja na wszelki wypadek co pewien czas wylatywałem spod wpływu tej chmury (chyba małej, bo patrząc z dołu krążyłem prawie po jej obwodzie) w obawie przed przegapieniem momentu kiedy model z krzyżyka zamieni się w kropkę.

Te GPSLoggery mają jakąś wadę systemową-zawyżają wysokość nad poziomem morza o jakieś 30 m- ta łąka ma 90m 652-120=532m

Pozdrawiam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.