pietka Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Proszę o poradę. Będę składał koledze silnik supertigre 2300. Na tulei cylindra , w jej górnej części , do której później przylega głowica, jest małe nacięcie- znacznik. W którą stronę ma być skierowane? czy w stronę tłumika czy w przeciwną, a może w stronę wału? Przypuszczam, że chodzi o właściwe ustawienie okien w tulei wobec cylindra. Według obserwacji jakie poczyniłem dotąd, jeśli tuleje ustawi się nacięciem w stronę tłumika to zamek pierścienia na tłoku będzie przechodził przez okno wydechowe, a to chyba nie jest ok, czy dobrze kombinuję? Po pierwszej przymiarce tłoka do tulei wychodzi na to, że obojętnie jak ustawię tuleję, to miejsce na tłoku, gdzie jest zamek pierścienia i sworzeń ustalający, zawsze będzie przechodziło przez okno w tulei, i to mnie tak nurtuje, bo przypuszczam, że pęknięcie pierścienia w tym silniku powstało właśnie z tego powodu.. Proszę o poradę, jak to poustawiać, z resztą składania sobie poradzę. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Okno (okna), które otwiera się jako pierwsze podczas suwu pracy to okno wydechowe - jego górna krawędź jest najwyżej. Tak zidentyfikowane okno wydechowe ustawiasz oczywiście w kierunku wydechu. W tym momencie masz już tylko dwie możliwości położenia zamka pierścienia zależne od tego jak obrócony jest tłok. Sprawdź w której pozycji zamek pierścienia nie przechodzi przez żadne z okien. Jeśli w obu pozycjach, to być może pierścień powinien być założony odwrotnie - to zmienia nieco położenie zamka. Generalnie zamek pierścienia powinien znajdować z dala od wydechu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Marcin, dziękuje za odpowiedź. Takmyślałem, ale wolałem podpytać. Jak tylko przyjdzie pierścień i uda sie złozyc to dam znać. Acha i jeszcze jedno. Zamek na oryginalnym pierścieniu był taki w formie lkekiiego wcięcia na końcach pierścienia, po zetknięciu przypominał spłaszczona literkę u. Czy zakładając ten pierścień ważne jest czy tu u jest skierowane do góry czy w dół, czy nie ma znaczenia? Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Tak to bardzo ważna sprawa po założeniu pierścienia na tłok to spłaszczone u ma potrzeć brzuszkiem do góry tłoka,czyli dwie stykające się końcówki mają być u góry.Nie wiem jak w tym silniku ale we wszystkich jakie rozebrałem na tłoku w gniezdzie pierścienia znajduje się kołeczek ustalający położenie pierścienia i on nie pozwoli włożyć go odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Typowe dla ST zabezpieczenie pierścienia przed obracaniem wygląda tak jak na rysunku poniżej (górny pierścień). Ty masz chyba na myśli coś takiego jak narysowałem w dolnym pierścieniu. Wrzuć kilka fotek, będzie łatwiej. Swoją drogą może zrobisz relację ze składania tego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi