pietka Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Proszę o poradę. Będę składał koledze silnik supertigre 2300. Na tulei cylindra , w jej górnej części , do której później przylega głowica, jest małe nacięcie- znacznik. W którą stronę ma być skierowane? czy w stronę tłumika czy w przeciwną, a może w stronę wału? Przypuszczam, że chodzi o właściwe ustawienie okien w tulei wobec cylindra. Według obserwacji jakie poczyniłem dotąd, jeśli tuleje ustawi się nacięciem w stronę tłumika to zamek pierścienia na tłoku będzie przechodził przez okno wydechowe, a to chyba nie jest ok, czy dobrze kombinuję? Po pierwszej przymiarce tłoka do tulei wychodzi na to, że obojętnie jak ustawię tuleję, to miejsce na tłoku, gdzie jest zamek pierścienia i sworzeń ustalający, zawsze będzie przechodziło przez okno w tulei, i to mnie tak nurtuje, bo przypuszczam, że pęknięcie pierścienia w tym silniku powstało właśnie z tego powodu.. Proszę o poradę, jak to poustawiać, z resztą składania sobie poradzę. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Okno (okna), które otwiera się jako pierwsze podczas suwu pracy to okno wydechowe - jego górna krawędź jest najwyżej. Tak zidentyfikowane okno wydechowe ustawiasz oczywiście w kierunku wydechu. W tym momencie masz już tylko dwie możliwości położenia zamka pierścienia zależne od tego jak obrócony jest tłok. Sprawdź w której pozycji zamek pierścienia nie przechodzi przez żadne z okien. Jeśli w obu pozycjach, to być może pierścień powinien być założony odwrotnie - to zmienia nieco położenie zamka. Generalnie zamek pierścienia powinien znajdować z dala od wydechu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietka Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Marcin, dziękuje za odpowiedź. Takmyślałem, ale wolałem podpytać. Jak tylko przyjdzie pierścień i uda sie złozyc to dam znać. Acha i jeszcze jedno. Zamek na oryginalnym pierścieniu był taki w formie lkekiiego wcięcia na końcach pierścienia, po zetknięciu przypominał spłaszczona literkę u. Czy zakładając ten pierścień ważne jest czy tu u jest skierowane do góry czy w dół, czy nie ma znaczenia? Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMEK.CEKALA Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Tak to bardzo ważna sprawa po założeniu pierścienia na tłok to spłaszczone u ma potrzeć brzuszkiem do góry tłoka,czyli dwie stykające się końcówki mają być u góry.Nie wiem jak w tym silniku ale we wszystkich jakie rozebrałem na tłoku w gniezdzie pierścienia znajduje się kołeczek ustalający położenie pierścienia i on nie pozwoli włożyć go odwrotnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Typowe dla ST zabezpieczenie pierścienia przed obracaniem wygląda tak jak na rysunku poniżej (górny pierścień). Ty masz chyba na myśli coś takiego jak narysowałem w dolnym pierścieniu. Wrzuć kilka fotek, będzie łatwiej. Swoją drogą może zrobisz relację ze składania tego silnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts