LQ Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Po moich ostatnich przygodach z silnikiem turnigy o którym piszę TUTAJ mam dwa regulatory 40A do naprawy - może ktoś znający się na tym podejmie się naprawy ponieważ ja sam nie potrafię tego zrobić. Bardzo proszę o pomoc ponieważ ja jestem już załamany tym obrotem sprawy wydałem kupę kasy i poszła w błoto. Pierwszy regulator http://www.rc4max.com/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FRegulator_tr__jf_4db6d33b13d2c_170x170.jpg&newxsize=170&newysize=170&fileout= Regulator trójfazowy 40A z UBEC 3A Dane techniczne: Napięcie wejściowe: 6V - 24V Prąd ciągły: 40A Prąd chwilowy: 50A BEC: 3A/5V Wymiary: 59mm x 27mm x 11.5mm Soft start Waga: 53g Automatyczne odcięcie zasilania przy utracie sygnału Programowalny hamulec Niska rezystancja Drugi regulator Regulator Alturn 40A Brushless Motor Control + Alu Radiator http://www.rc4max.com/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FRegulator_Alturn_4b9e166c05cc5_170x170.jpg&newxsize=170&newysize=170&fileout= Dane techniczne: Natężenie nominalne: maksymalne natężenie: 40A natężenie szczytowe: 48A (10 sek.) - przy dobrym chłodzeniu i temp. powietrza poniżej 20oC Napięcie pracy: 2 - 6 LiPo (7,4 - 22,2V) Pobór prądu własny: 1,4 [mA] Woltaż BEC: programowalne 4,8 ~ 7,2V Natężenie BEC (max.): 5,0A Natężenie BEC: 3,8A Oporność w stanie przewodzenia: 2 x 3 [mΩ] Regulator posiada wbudowany aluminiowy radiator (HS - Heat Sink) Wymiary: 56 x 35 x 16 mm Waga: 49 g Grubość przewodów (wejście/wyjście): 2,5/2,5 mm2 Tworzywo przewodów: Silikon FT1 15oC przy 600V Ilość tranzystorów mocy: 24 MOS-FET Funkcje: Rewers: programowalny (nie zamieniać kolejności przewodów!!!) Hamulec: programowalny Jeśli ktoś podejmie się naprawy jeden z regulatorów dostanie jako zapłatę za swój trud - chyba ze będzie wolał pieniądze Pozdrawiam Łukasz.
Cimek Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Wiesz co? Dziwne że takie regulatory Ci się spaliły, coś musi być winą, nie przeciążasz czasem ich? Jaki silnik + jakie śmiglo.
lukas 39 Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Po moich ostatnich przygodach z silnikiem turnigy o którym piszę TUTAJ Kolego ten silnik wymaga regulatora 50-60 A co wyraznie pisze w jego specyfikacji.
LQ Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 Po moich ostatnich przygodach z silnikiem turnigy o którym piszę TUTAJ Kolego ten silnik wymaga regulatora 50-60 A co wyraznie pisze w jego specyfikacji. Witam nie zgodzę się z kolega ponieważ w specyfikacji wyraźnie jest napisane ze : Max Current: 40.1A 1.5kg trust, 39A, 11x5.5 APC prop Sugerowany regulator to 50-60 amper przy dużych śmigłach - mi ten silnik spalił regulatory bez założonego śmigła (przewidziałem śmigło 10x5-E) gdzie prąd max nie wykracza poza 33-35 A) wiec regulatory 40A z chwilowym prądem 50 A są zupełnie wystarczające. Silnik był uszkodzony bo potrafił wejść na obroty i nagle się zatrzymać - pewnie ma gdzieś zwarcie. Wiesz co? Dziwne że takie regulatory Ci się spaliły, coś musi być winą, nie przeciążasz czasem ich? Jaki silnik + jakie śmiglo. Jak mogłem przeciążyć silnik podczas pracy bez śmigła ?? bo nie rozumiem?? Pozdrawiam. PS ponawiam moja serdeczna prośbę o pomoc w naprawie regulatorów.
buwi777 Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Jak mogłem przeciążyć silnik podczas pracy bez śmigła ?? bo nie rozumiem?? Pozdrawiam. PS ponawiam moja serdeczna prośbę o pomoc w naprawie regulatorów. To następnym razem zrób tak: a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa ) b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy. bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock:
mike217 Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 A najlepiej, zrób tak. Kup sobie Regulator a nie zabawke, wtedy te 50A napisane na metce będzie realne. Stosujesz z uporem maniaka regulator , który możesz obciążyć 40A a obciazasz go 35A. wiec regulatory 40A z chwilowym prądem 50 A są zupełnie wystarczające. tak masz racje http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=12818&osCsid=b2af2a26df17b287bcce1846e9eb9c03 ten na pewno , alturn nie. a tak nawiasem, zainteresujcie sie chinskimi reglami w wersjach wodnych. turnigy Marine czy Aquastar. Są zrobione duzo lepiej niz lotnicze tej klasy a po zdjęciu chłodzenia rewelacyjnie nadają się do latania.
wapniak Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy. bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock: Uprzejmie proszę o nie rozpowszechnianie herezji na forum. :wink: Praca silnika bez śmigła jest jak najbardziej właściwa i na pewno nie grozi uszkodzeniem regulatora. Oczywiście dotyczy to sprawnych urządzeń jak i napięć przewidzianych przez producenta.
madrian Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 To następnym razem zrób tak: a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa ) b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy. bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock: Obawiam się, że jako elektryk nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. Bez śmigła silnik pracuje w stanie jałowym - całkiem odmiennym od stanu zwarcia. Można nawet powiedzieć - odległym o całą skalę. :wink: Stan zwarcia, to gdybyś zablokował wirnik.
LQ Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Opublikowano 14 Maja 2011 To następnym razem zrób tak: a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa ) b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy. bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock: Obawiam się, że jako elektryk nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. Bez śmigła silnik pracuje w stanie jałowym - całkiem odmiennym od stanu zwarcia. Można nawet powiedzieć - odległym o całą skalę. :wink: Stan zwarcia, to gdybyś zablokował wirnik. Dokładnie ja jako automatyk zgadzam się z tym w w 100% Pozdrawiam.
losko_rafal Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Mam ten sam silnik i z samej ciekawości robiłem wczoraj test. Śmigło GWS 9047 Pakiet 3s 1800 40C regulator turnigy AE-45A Prąd jaki był pobierany to 32 ampery, silnik lekko ciepły. Myślę, że w Twoim silniku jest jakiś błąd konstrukcyjny typu źle wklejony magnes lub odwrotnie nawinięte któreś uzwojenie, lub zwarcie. Miałem podobny problem na silniku jakimś chińskim, który palił mi tylko jedną fazę w regulatorze, był nie tak nawinięty. Kupując chiński silnik trzeba patrzeć i uważać, bo raz jest dobre, a raz złe, brak kontroli jakości na etapie produkcji.
Rekomendowane odpowiedzi