LQ Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Po moich ostatnich przygodach z silnikiem turnigy o którym piszę TUTAJ mam dwa regulatory 40A do naprawy - może ktoś znający się na tym podejmie się naprawy ponieważ ja sam nie potrafię tego zrobić. Bardzo proszę o pomoc ponieważ ja jestem już załamany tym obrotem sprawy wydałem kupę kasy i poszła w błoto. Pierwszy regulator http://www.rc4max.com/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FRegulator_tr__jf_4db6d33b13d2c_170x170.jpg&newxsize=170&newysize=170&fileout= Regulator trójfazowy 40A z UBEC 3A Dane techniczne: Napięcie wejściowe: 6V - 24V Prąd ciągły: 40A Prąd chwilowy: 50A BEC: 3A/5V Wymiary: 59mm x 27mm x 11.5mm Soft start Waga: 53g Automatyczne odcięcie zasilania przy utracie sygnału Programowalny hamulec Niska rezystancja Drugi regulator Regulator Alturn 40A Brushless Motor Control + Alu Radiator http://www.rc4max.com/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FRegulator_Alturn_4b9e166c05cc5_170x170.jpg&newxsize=170&newysize=170&fileout= Dane techniczne: Natężenie nominalne: maksymalne natężenie: 40A natężenie szczytowe: 48A (10 sek.) - przy dobrym chłodzeniu i temp. powietrza poniżej 20oC Napięcie pracy: 2 - 6 LiPo (7,4 - 22,2V) Pobór prądu własny: 1,4 [mA] Woltaż BEC: programowalne 4,8 ~ 7,2V Natężenie BEC (max.): 5,0A Natężenie BEC: 3,8A Oporność w stanie przewodzenia: 2 x 3 [mΩ] Regulator posiada wbudowany aluminiowy radiator (HS - Heat Sink) Wymiary: 56 x 35 x 16 mm Waga: 49 g Grubość przewodów (wejście/wyjście): 2,5/2,5 mm2 Tworzywo przewodów: Silikon FT1 15oC przy 600V Ilość tranzystorów mocy: 24 MOS-FET Funkcje: Rewers: programowalny (nie zamieniać kolejności przewodów!!!) Hamulec: programowalny Jeśli ktoś podejmie się naprawy jeden z regulatorów dostanie jako zapłatę za swój trud - chyba ze będzie wolał pieniądze Pozdrawiam Łukasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Wiesz co? Dziwne że takie regulatory Ci się spaliły, coś musi być winą, nie przeciążasz czasem ich? Jaki silnik + jakie śmiglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Po moich ostatnich przygodach z silnikiem turnigy o którym piszę TUTAJ Kolego ten silnik wymaga regulatora 50-60 A co wyraznie pisze w jego specyfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LQ Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Po moich ostatnich przygodach z silnikiem turnigy o którym piszę TUTAJ Kolego ten silnik wymaga regulatora 50-60 A co wyraznie pisze w jego specyfikacji. Witam nie zgodzę się z kolega ponieważ w specyfikacji wyraźnie jest napisane ze : Max Current: 40.1A 1.5kg trust, 39A, 11x5.5 APC prop Sugerowany regulator to 50-60 amper przy dużych śmigłach - mi ten silnik spalił regulatory bez założonego śmigła (przewidziałem śmigło 10x5-E) gdzie prąd max nie wykracza poza 33-35 A) wiec regulatory 40A z chwilowym prądem 50 A są zupełnie wystarczające. Silnik był uszkodzony bo potrafił wejść na obroty i nagle się zatrzymać - pewnie ma gdzieś zwarcie. Wiesz co? Dziwne że takie regulatory Ci się spaliły, coś musi być winą, nie przeciążasz czasem ich? Jaki silnik + jakie śmiglo. Jak mogłem przeciążyć silnik podczas pracy bez śmigła ?? bo nie rozumiem?? Pozdrawiam. PS ponawiam moja serdeczna prośbę o pomoc w naprawie regulatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Jak mogłem przeciążyć silnik podczas pracy bez śmigła ?? bo nie rozumiem?? Pozdrawiam. PS ponawiam moja serdeczna prośbę o pomoc w naprawie regulatorów. To następnym razem zrób tak: a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa ) b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy. bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 A najlepiej, zrób tak. Kup sobie Regulator a nie zabawke, wtedy te 50A napisane na metce będzie realne. Stosujesz z uporem maniaka regulator , który możesz obciążyć 40A a obciazasz go 35A. wiec regulatory 40A z chwilowym prądem 50 A są zupełnie wystarczające. tak masz racje http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=12818&osCsid=b2af2a26df17b287bcce1846e9eb9c03 ten na pewno , alturn nie. a tak nawiasem, zainteresujcie sie chinskimi reglami w wersjach wodnych. turnigy Marine czy Aquastar. Są zrobione duzo lepiej niz lotnicze tej klasy a po zdjęciu chłodzenia rewelacyjnie nadają się do latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy. bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock: Uprzejmie proszę o nie rozpowszechnianie herezji na forum. :wink: Praca silnika bez śmigła jest jak najbardziej właściwa i na pewno nie grozi uszkodzeniem regulatora. Oczywiście dotyczy to sprawnych urządzeń jak i napięć przewidzianych przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 To następnym razem zrób tak: a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa ) b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy. bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock: Obawiam się, że jako elektryk nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. Bez śmigła silnik pracuje w stanie jałowym - całkiem odmiennym od stanu zwarcia. Można nawet powiedzieć - odległym o całą skalę. :wink: Stan zwarcia, to gdybyś zablokował wirnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LQ Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 To następnym razem zrób tak: a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa ) b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy. bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock: Obawiam się, że jako elektryk nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. Bez śmigła silnik pracuje w stanie jałowym - całkiem odmiennym od stanu zwarcia. Można nawet powiedzieć - odległym o całą skalę. :wink: Stan zwarcia, to gdybyś zablokował wirnik. Dokładnie ja jako automatyk zgadzam się z tym w w 100% Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losko_rafal Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Mam ten sam silnik i z samej ciekawości robiłem wczoraj test. Śmigło GWS 9047 Pakiet 3s 1800 40C regulator turnigy AE-45A Prąd jaki był pobierany to 32 ampery, silnik lekko ciepły. Myślę, że w Twoim silniku jest jakiś błąd konstrukcyjny typu źle wklejony magnes lub odwrotnie nawinięte któreś uzwojenie, lub zwarcie. Miałem podobny problem na silniku jakimś chińskim, który palił mi tylko jedną fazę w regulatorze, był nie tak nawinięty. Kupując chiński silnik trzeba patrzeć i uważać, bo raz jest dobre, a raz złe, brak kontroli jakości na etapie produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi