Jump to content

Spalone Regulatory 40 A - Oddam do naprawy


LQ

Recommended Posts

Po moich ostatnich przygodach z silnikiem turnigy o którym piszę TUTAJ mam dwa regulatory 40A do naprawy - może ktoś znający się na tym podejmie się naprawy ponieważ ja sam nie potrafię tego zrobić.

Bardzo proszę o pomoc ponieważ ja jestem już załamany tym obrotem sprawy wydałem kupę kasy i poszła w błoto.

 

Pierwszy regulator

http://www.rc4max.com/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FRegulator_tr__jf_4db6d33b13d2c_170x170.jpg&newxsize=170&newysize=170&fileout=

Regulator trójfazowy 40A z UBEC 3A

Dane techniczne:

 

Napięcie wejściowe: 6V - 24V

Prąd ciągły: 40A

Prąd chwilowy: 50A

BEC: 3A/5V

Wymiary: 59mm x 27mm x 11.5mm

Soft start

Waga: 53g

Automatyczne odcięcie zasilania przy utracie sygnału

Programowalny hamulec

Niska rezystancja

 

Drugi regulator

 

Regulator Alturn 40A Brushless Motor Control + Alu Radiator

http://www.rc4max.com/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FRegulator_Alturn_4b9e166c05cc5_170x170.jpg&newxsize=170&newysize=170&fileout=

Dane techniczne:

 

Natężenie nominalne:

maksymalne natężenie: 40A

natężenie szczytowe: 48A (10 sek.) - przy dobrym chłodzeniu i temp. powietrza poniżej 20oC

Napięcie pracy: 2 - 6 LiPo (7,4 - 22,2V)

Pobór prądu własny: 1,4 [mA]

Woltaż BEC: programowalne 4,8 ~ 7,2V

Natężenie BEC (max.): 5,0A

Natężenie BEC: 3,8A

Oporność w stanie przewodzenia: 2 x 3 [mΩ]

Regulator posiada wbudowany aluminiowy radiator (HS - Heat Sink)

Wymiary: 56 x 35 x 16 mm

Waga: 49 g

Grubość przewodów (wejście/wyjście): 2,5/2,5 mm2

Tworzywo przewodów: Silikon FT1 15oC przy 600V

Ilość tranzystorów mocy: 24 MOS-FET

Funkcje:

Rewers: programowalny (nie zamieniać kolejności przewodów!!!)

Hamulec: programowalny

 

Jeśli ktoś podejmie się naprawy jeden z regulatorów dostanie jako zapłatę za swój trud - chyba ze będzie wolał pieniądze

Pozdrawiam Łukasz.

Link to comment
Share on other sites

Po moich ostatnich przygodach z silnikiem turnigy o którym piszę TUTAJ

Kolego ten silnik wymaga regulatora 50-60 A co wyraznie pisze w jego specyfikacji.

Witam nie zgodzę się z kolega ponieważ w specyfikacji wyraźnie jest napisane ze :

Max Current: 40.1A 1.5kg trust, 39A, 11x5.5 APC prop

 

Sugerowany regulator to 50-60 amper przy dużych śmigłach - mi ten silnik spalił regulatory bez założonego śmigła (przewidziałem śmigło 10x5-E) gdzie prąd max nie wykracza poza 33-35 A) wiec regulatory 40A z chwilowym prądem 50 A są zupełnie wystarczające.

Silnik był uszkodzony bo potrafił wejść na obroty i nagle się zatrzymać - pewnie ma gdzieś zwarcie.

 

Wiesz co? Dziwne że takie regulatory Ci się spaliły, coś musi być winą, nie przeciążasz czasem ich? Jaki silnik + jakie śmiglo.

Jak mogłem przeciążyć silnik podczas pracy bez śmigła ?? bo nie rozumiem??

 

Pozdrawiam. PS ponawiam moja serdeczna prośbę o pomoc w naprawie regulatorów.

Link to comment
Share on other sites

 

Jak mogłem przeciążyć silnik podczas pracy bez śmigła ?? bo nie rozumiem??

 

Pozdrawiam. PS ponawiam moja serdeczna prośbę o pomoc w naprawie regulatorów.

To następnym razem zrób tak:

a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa )

b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy.

 

bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock:

Link to comment
Share on other sites

A najlepiej, zrób tak. Kup sobie Regulator a nie zabawke, wtedy te 50A napisane na metce będzie realne. Stosujesz z uporem maniaka regulator , który możesz obciążyć 40A a obciazasz go 35A.

 

wiec regulatory 40A z chwilowym prądem 50 A są zupełnie wystarczające.

 

tak masz racje

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=12818&osCsid=b2af2a26df17b287bcce1846e9eb9c03

 

ten na pewno , alturn nie.

a tak nawiasem, zainteresujcie sie chinskimi reglami w wersjach wodnych. turnigy Marine czy Aquastar. Są zrobione duzo lepiej niz lotnicze tej klasy a po zdjęciu chłodzenia rewelacyjnie nadają się do latania.

Link to comment
Share on other sites

 

b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy.

 

bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock:

 

Uprzejmie proszę o nie rozpowszechnianie herezji na forum. :wink:

 

Praca silnika bez śmigła jest jak najbardziej właściwa i na pewno nie grozi uszkodzeniem regulatora. Oczywiście dotyczy to sprawnych urządzeń jak i napięć przewidzianych przez producenta.

Link to comment
Share on other sites

 

To następnym razem zrób tak:

a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa )

b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy.

 

bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock:

Obawiam się, że jako elektryk nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem.

Bez śmigła silnik pracuje w stanie jałowym - całkiem odmiennym od stanu zwarcia. Można nawet powiedzieć - odległym o całą skalę. :wink:

 

Stan zwarcia, to gdybyś zablokował wirnik.

Link to comment
Share on other sites

 

 

To następnym razem zrób tak:

a/ załóż śmigło - uruchom motorek ale nie dawaj mu 100% mocy ( tak dla bezpieczeństwa )

b/ zdejmij śmigło - uruchom motorek i prawdopodobnie będziesz miał 3 ( trzeci ) regulator do naprawy.

 

bez śmigła to jakby pracował bez rotora ( na zwarcie ) - zmierz opór silnika, podziel napięcie to wyjdzie Ci fajny prąd :shock: :shock:

Obawiam się, że jako elektryk nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem.

Bez śmigła silnik pracuje w stanie jałowym - całkiem odmiennym od stanu zwarcia. Można nawet powiedzieć - odległym o całą skalę. :wink:

 

Stan zwarcia, to gdybyś zablokował wirnik.

Dokładnie ja jako automatyk zgadzam się z tym w w 100%

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam silnik i z samej ciekawości robiłem wczoraj test.

Śmigło GWS 9047

Pakiet 3s 1800 40C

regulator turnigy AE-45A

Prąd jaki był pobierany to 32 ampery, silnik lekko ciepły. Myślę, że w Twoim silniku jest jakiś błąd konstrukcyjny typu źle wklejony magnes lub odwrotnie nawinięte któreś uzwojenie, lub zwarcie. Miałem podobny problem na silniku jakimś chińskim, który palił mi tylko jedną fazę w regulatorze, był nie tak nawinięty. Kupując chiński silnik trzeba patrzeć i uważać, bo raz jest dobre, a raz złe, brak kontroli jakości na etapie produkcji.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.