alchemique Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Chcialbym w tym miejscu rozpoczac watek budowy bardzo ciekawego modelu z pianki elapor - a mianowicie multiplexowego Acromastera: Wymiary sa nastepujace: rozpiętość: 1095 długość: 1150 pow. płatów: 36,6 dm? waga: ok 1000g Wyposazenie jakie mam zamiar uzyc: Silnik: 2818T/900 Regulator: CC 35A Serwa: HS-56HB na lotki oraz hs-65HB na ogonie Pakiet: FP 2170 25C Odbiornik: FUTABA R146ip PCM 1024 Tak wyglada AM po wyjeciu z pudelka (zdjecie z rcgroups ) A tak wyglada moj AM: Postanowilem ze AM pokryje folia bowiem czytalem gdzies na forum ze dzieki temu lata duzo lepiej. Jednak aby zredukowac dodana wage postanowilem pobawic sie w azurowanie;] Oto efekty: Wyazurowana lotka: Wyazurowany ster wysokosci: Ster kierunku: Wyazurowana dolna czesc skrzydla: Nie wiem czy dobrze robie, utrata sztywnosci jest duzo mniejsza niz sie spodziewalem, mam nadzieje ze zrekompensuje mi to folia. Mam jesze zamiar porobic dziurki w kadlubie, czekam na wage aby moc porownac ciezar przed i po azurowaniu. Przed azurowaniem wszystkie elementy zostaly przeszlifowane papierem 240 oraz 400. Mam zamiar zmiescic sie w wadze ponizej 1000g. W tym celu wymienilem fabryczne dzwigary na wegiel , popychacze tez weglowe no i mam w sumie lekki silnik , pakiet i regielek wiec moze jakos dam rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 mam pytanko w jaki sposób okleja się folią taką pianke i czy można oleić folią styropian :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Link do dyskusji na rcgroups. Szczerze powiedziawszy nie mam doswiadczen z pokrywaniem folia elaporu, jednak jak wynika z wyzej wymienionego linku nie ma z tym jakichkolwiek problemow. Zastanawia mnie jedynie to czy jest sens uzywac balsaloc bo elapor raczej slabo wchlania wode i inne materialy o ile w ogole wchlania :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Ja eksperymentalnie kawalek Easy Glidera oklejałem oracoverem - bezproblemowo trzymała folia. A może Acromastra zrobić na spalinkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Solarfimem okleisz bez problemu i to bez balsalocku. (chyba by tylko przeszkadzał. Tylko pamiętaj ,że to nie balsa i temperatura na minimum i króciutko bo zrobią się wżery od żelazka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karand Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Mam zamiar zmiescic sie w wadze ponizej 1000g Jeżeli zależy Ci bardzo na wadze to nie klej czasem elaporu UHU - porem. Użyj średniego CA (nie styro) i aktywatora tak jak to proponuje instrukcja. Sklejony w ten sposób model z elaporu jest znacznie lżejszy i wokół spoin nie łapie się brud i kurz. Po dwóch sezonach latania tak sklejonym MiniMagiem nie mam też żadnych zastrzeżeń co do jakości takiej spoiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 A może Acromastra zrobić na spalinkę? U mnie to odpada , jestem wielkim niemilosnikiem spalinek i jednoczesnie milosnikiem wszystkiego co ma w sobie silniczek elektryczny. Jeżeli zależy Ci bardzo na wadze to nie klej czasem elaporu UHU - porem. Użyj średniego CA (nie styro) i aktywatora tak jak to proponuje instrukcja. Sklejony w ten sposób model z elaporu jest znacznie lżejszy i wokół spoin nie łapie się brud i kurz. Po dwóch sezonach latania tak sklejonym MiniMagiem nie mam też żadnych zastrzeżeń co do jakości takiej spoiny. Wielkie dzieki za informacje. Chcialem skleic polowki kadluba UHU-Porem, reszte jednak mialem zamiar skleic gestym ca. W takim razie jednak uzyje tylko ca. Czy roznica w wadze jest rzeczywiscie az tak duza ? EDIT: Co do acromastera na spaline to koledzy z niemiec juz takie proby poczynili: Link do RC-Network Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karand Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Czy roznica w wadze jest rzeczywiscie az tak duza ? Klejąc swojego MiniMaga CA + aktywator osiągnąłem wagę o 5g mniejszą niż podana przez producenta . Z forum Alexa i rcgroups wiem że niektórzy znacznie przekraczali tę wagę (podejrzewając Multiplexa o jej zaniżenie w informacji o modelu). Część tych modeli była klejona UHU - porem, przy innych nie było informacji o klejeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Pare fotek silnika ktory wczoraj przyszedl : Jakosc wykonania super, w pudeleczku wszelkie potrzebne akcesoria... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Jakosc wykonania to ogladales najpierw u mnie, hehe. Przyznaj sie, ze przez to sie skusiles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GL Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Witam, Mam zamiar kupić ten model i bardzo interesuje mnie wszystko co go dotyczy. Moje pytanka: 1. Jak szło szlifowanie elaporu? Czy dało się uzyskać dobrą gładkość i wygląd, tak nie pod folię? 2. Na rcgroups dopatrzyłem się 3 sposobów ulepszenia mocowania silnika: "pudełko" ze sklejki lub/i balsy (?), laminowanie na oryginalnym mocowaniu oraz wkładka wzmacniająca-przytrzymująca oryginalny uchwyt. Jak Ty zamierzasz rozwiązać mocowanie silnika? PS Mój angielski jest słaby, więc niestety niezbyt dobrze prześledziłem wątki na rcgroups. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Patrząc na wagę (1kg) i rozpiętość (1000m) , to trochę latająca cegła :shock: :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Jak szło szlifowanie elaporu? Czy dało się uzyskać dobrą gładkość i wygląd, tak nie pod folię? Ja szlifowalem najpierw delikatnie 120, potem 240 i na koniec 400 i pozostal taki meszek. Dobrze jest czesci pozniej wyplukac w wodzie - troche sie tego usunie jednak wciaz uwazam ze lepiej nie szlifowac niz zostawic taki meszek. Jesli to Panski pierwszy multiplexowy model to latwo Pan zauwazy ze w oryginale powierzchnia jest sliska i nie trzeba jej szlifowac. Te "wypustki" od formy nie sa tego warte. Niemniej jednak polecam pokrycie tego modelu folia - czytalem na rcgroups ze po 1 znacznie zwiekaszaja sie wlasnosci aerodynamiczne ,model lata stabilnie ,a po 2 wydluzyl sie czas lotu poprzez zmniejszenie oporow. Ja osobiscie przeciwny jestem wszyskim powierzchniom typu depron czy elapor i gdzie sie to tylko daje kryje folia. Na rcgroups dopatrzyłem się 3 sposobów ulepszenia mocowania silnika: "pudełko" ze sklejki lub/i balsy (?), laminowanie na oryginalnym mocowaniu oraz wkładka wzmacniająca-przytrzymująca oryginalny uchwyt. Jak Ty zamierzasz rozwiązać mocowanie silnika? Nie mam zamiaru specjalnie nic kombinowac. Ludzie maja problemy z dziobem bo uzwyaja silnikow za duzych krecacych smiglami nawet 14x... Ja po pierwsze mam mniejszy silnik i bede uzywal smigla 13x... Po drugie oprocz "zastawiki" plastikowej laczacej 2 czesci loza (fabryczna) dodaje weglowy precik. Po 3 calosc zostanie pokryta folia wiec mam nadzieje ze to wystarczy , dziob ewentualnie zostanie pokryty 2 warstwami. atrząc na wagę (1kg) i rozpiętość (1000m) , to trochę latająca cegła :shock: :? Przy powierzchni plata 36,6 dm2 wyjdzie obciazenie cos kolo 27 wiec nie najgorzej. Model gdy jest zrobiony lekko lata bardzo ladnie : - waga 850g ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Bo te 150g różnicy to bardzo dużo . Powinieneś dążyć do podobnego wyniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Bo te 150g różnicy to bardzo dużo .Powinieneś dążyć do podobnego wyniku. Szczerze to po cichu licze na 900g, jednak nie mam na razie pojecia ile udalo mi sie zaoszedzic na dziurach i ile bedzie wazyc folia. Na RCgroups jeden koles jak pokryl folia to zyskal 140g :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 RC Groups sie nie sugeruj. Oni tam jaka takiego fioła na punkcie elektryków, że by makiete 50% na lipolach oblatali Jakos nie zauwazylem tam działu 'Electric to Glow conversion" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Powazylem sobie troche i mi tak wyszlo, obok jest waga przed "dziurkowaniem" Lotki - jedna 11,1g druga 10,4 .......................15g Skrzydlo (cale plus klej) 62g.........................48+29+klej kadlub czesc lewa -65g , prawa 68................... ster kierunku 5,7g ................. 10,4 statecznik pionowy 6,5g ................. 8,57 Ster wysokosci (lewy i prawy) 5,3 5,4 ............ 7,9 7,7 statecznik poziomy 11 ............... 12 Troche sie zaoszczedzilo , zobaczymy ile wagi doda folia . Najbardziej zadowolony jestem z wymiany fabrycznych dzwigarow na weglowe - zszedlem z waga z 60g na 33 - milo latwo i przyjemnie Za model wezme sie ostro jakos w polowie wrzesnia. Wazylem silniczek - z kablami 104g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 8 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Z powodu mocnego najarania sie na artexowa katane - jestem zainteresowany modelem. Stan taki jak na fotkach , plus wszystko to co bylo w zestawie plus wegiel na popychacze i weglowe dzwigary. Cena - 400zl do bardzo niewielkiej negocjacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Z powodu mocnego najarania sie na artexowa katane - jestem zainteresowany modelem.Stan taki jak na fotkach , plus wszystko to co bylo w zestawie plus wegiel na popychacze i weglowe dzwigary. Cena - 400zl do bardzo niewielkiej negocjacji ??? Chcesz sprzedać to zapraszamy do Giełdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GL Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Prawie skończyłem składanie swojego AcroMastera Wszystko zrobione zgodnie z instrukcją, no prawie, bo wzmocniłem nieco rejon łoża silnika (wewnętrzne laminowanie z użyciem CA i 2 warstw tkaniny szklanej), oraz nieco zmieniłem rozmieszczenie naklejek i trochę pomalowałem. Moje wyposażenie: silnik DUALSKY XM3536CA-8T Outrunner śmigło GWS 12x6 HD PRO akumulator 3s1p KOKAM 2100 mAh 30C serwa 2 x Hitec HS-81MG i 2 x Hitec HS 65 HB regulator 3F DYNAM 45A regulator napięcia (BEC) VR-3 odbiornik REX 7 MPD 35 MHz Waga całości to 1042g. Trochę ciąży tu regulator, który łącznie z zewnętrznym BEC, kablami i goldami 4mm waży 78g. Do zrobienia zostało jakieś mocowanie akumulatora oraz dopracowanie regulacji w nadajniku (zakresy wychyleń, expo itp.) Przy nakładaniu naklejek powstało kilka zmarszczek. :? Próbowałem usunąć je z użyciem suszarki, ale niewiele to dało. Czy jest na to jakiś dobry sposób :?: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.