Adam85 Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Witam. Jestem studentem jednej z uczelni technicznych i otrzymałem zadanie zaprojektowania silnika spalinowego modelarskiego, tzn. wykonanie obliczeń i rysunku złożeniowego w przekroju poprzecznym lub podłużnym. Z modelarstwem nie mam wiele wspólnego. Pomocą dla mnie jest książka „Miniaturowe silniki spalinowe” Wiesława Schiera, niezbyt aktualna, jednak nic lepszego nie znalazłem. Jeśli chodzi o dobór parametrów wyjściowych, problem mam z maksymalnym ciśnieniem spalania. Jaką wartość przyjąć? Będzie to silnik lotniczy (żarowy, 2-taktowy), pojemność 7,5 ccm, moc ~ 1,5 KM, przy ~ 15000 obr/min, wlot mieszanki sterowany wałem. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam85 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Czy treść mojego postu jest niejednoznaczna, żeby określić jakąś realną wartość? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Treść Twego postu jest bardzo i całkowicie jednoznaczna lecz takiej odpowiedzi nie uzyskasz od modelarzy. Myślisz, że ktoś znas mierzy tą wartość :?: Może i jest ktoś kto dla własnej ciekawości lub raczej innych celów to sprawdzał ale nie przeciętny modelarz, dla którego ten parametr nie ma znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam85 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 OK, rozumiem. Po prostu myślałem, że ktoś poda mi tutaj w przybliżeniu wartość jaka może występować w takim silniku, np. czy jest to 10 atm, czy mniej, czy może więcej. Tak czy inaczej dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 OK, rozumiem. Po prostu myślałem, że ktoś poda mi tutaj w przybliżeniu wartość jaka może występować w takim silniku, np. czy jest to 10 atm, czy mniej, czy może więcej. Tak czy inaczej dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam! Masz zaprojektować silnik.... hmmm... Wbrew pozorom parametry o które pytasz są dość łatwo "wyliczalne"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 witam a nie chodzi ci przypadkiem o stopień sprężania .maksymalne ciśnienie natomiast według mnie występuje w momencie zapłonu mieszanki i jest zależne także od rodzaju paliwa . ale czy rzeczywiście takie wiadomości są potrzebne zastanowiłbym się . proponuję ci nawiązać kontakt z andrzejem rachwałem z dąbrowy górniczej jest to napewno asior od silników modelarskich .pozdrawiam i życzę powodzenia .marek ż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek89 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 witam jezeli chodzi ci o stopien sprezania to mierzylem w DA 50 i wyszlo 8-9 w tym przedziale ale jest to silnik benzynowy 50ccm a zarka 7,5ccm moze miec troche inne wartosci chocaz nei sadze zeby byly to jakies razace roznice.... wydaje mi sie ze w tych wszystkiech 2 taktach modelarskich sprez wynosi od 8 do 10.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam85 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Jeżeli chodzi o stopień sprężania, to z tą wielkością problemu nie miałem. Dokładnie, dla silników żarowych wynosi on 8 - 10. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.