Adam85 Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 Witam. Jestem studentem jednej z uczelni technicznych i otrzymałem zadanie zaprojektowania silnika spalinowego modelarskiego, tzn. wykonanie obliczeń i rysunku złożeniowego w przekroju poprzecznym lub podłużnym. Z modelarstwem nie mam wiele wspólnego. Pomocą dla mnie jest książka „Miniaturowe silniki spalinowe” Wiesława Schiera, niezbyt aktualna, jednak nic lepszego nie znalazłem. Jeśli chodzi o dobór parametrów wyjściowych, problem mam z maksymalnym ciśnieniem spalania. Jaką wartość przyjąć? Będzie to silnik lotniczy (żarowy, 2-taktowy), pojemność 7,5 ccm, moc ~ 1,5 KM, przy ~ 15000 obr/min, wlot mieszanki sterowany wałem. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam85 Posted August 13, 2007 Author Share Posted August 13, 2007 Czy treść mojego postu jest niejednoznaczna, żeby określić jakąś realną wartość? Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Treść Twego postu jest bardzo i całkowicie jednoznaczna lecz takiej odpowiedzi nie uzyskasz od modelarzy. Myślisz, że ktoś znas mierzy tą wartość :?: Może i jest ktoś kto dla własnej ciekawości lub raczej innych celów to sprawdzał ale nie przeciętny modelarz, dla którego ten parametr nie ma znaczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam85 Posted August 13, 2007 Author Share Posted August 13, 2007 OK, rozumiem. Po prostu myślałem, że ktoś poda mi tutaj w przybliżeniu wartość jaka może występować w takim silniku, np. czy jest to 10 atm, czy mniej, czy może więcej. Tak czy inaczej dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelmaniak Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 OK, rozumiem. Po prostu myślałem, że ktoś poda mi tutaj w przybliżeniu wartość jaka może występować w takim silniku, np. czy jest to 10 atm, czy mniej, czy może więcej. Tak czy inaczej dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam! Masz zaprojektować silnik.... hmmm... Wbrew pozorom parametry o które pytasz są dość łatwo "wyliczalne"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
symon5 Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 witam a nie chodzi ci przypadkiem o stopień sprężania .maksymalne ciśnienie natomiast według mnie występuje w momencie zapłonu mieszanki i jest zależne także od rodzaju paliwa . ale czy rzeczywiście takie wiadomości są potrzebne zastanowiłbym się . proponuję ci nawiązać kontakt z andrzejem rachwałem z dąbrowy górniczej jest to napewno asior od silników modelarskich .pozdrawiam i życzę powodzenia .marek ż Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek89 Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 witam jezeli chodzi ci o stopien sprezania to mierzylem w DA 50 i wyszlo 8-9 w tym przedziale ale jest to silnik benzynowy 50ccm a zarka 7,5ccm moze miec troche inne wartosci chocaz nei sadze zeby byly to jakies razace roznice.... wydaje mi sie ze w tych wszystkiech 2 taktach modelarskich sprez wynosi od 8 do 10.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam85 Posted August 19, 2007 Author Share Posted August 19, 2007 Jeżeli chodzi o stopień sprężania, to z tą wielkością problemu nie miałem. Dokładnie, dla silników żarowych wynosi on 8 - 10. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.