Skocz do zawartości

Jakie maksymalne ciśnienie spalania?


Adam85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem studentem jednej z uczelni technicznych i otrzymałem zadanie zaprojektowania silnika spalinowego modelarskiego, tzn. wykonanie obliczeń i rysunku złożeniowego w przekroju poprzecznym lub podłużnym. Z modelarstwem nie mam wiele wspólnego. Pomocą dla mnie jest książka „Miniaturowe silniki spalinowe” Wiesława Schiera, niezbyt aktualna, jednak nic lepszego nie znalazłem. Jeśli chodzi o dobór parametrów wyjściowych, problem mam z maksymalnym ciśnieniem spalania. Jaką wartość przyjąć? Będzie to silnik lotniczy (żarowy, 2-taktowy), pojemność 7,5 ccm, moc ~ 1,5 KM, przy ~ 15000 obr/min, wlot mieszanki sterowany wałem. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Treść Twego postu jest bardzo i całkowicie jednoznaczna lecz takiej odpowiedzi nie uzyskasz od modelarzy. Myślisz, że ktoś znas mierzy tą wartość :?: Może i jest ktoś kto dla własnej ciekawości lub raczej innych celów to sprawdzał ale nie przeciętny modelarz, dla którego ten parametr nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, rozumiem. Po prostu myślałem, że ktoś poda mi tutaj w przybliżeniu wartość jaka może występować w takim silniku, np. czy jest to 10 atm, czy mniej, czy może więcej. Tak czy inaczej dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam!

 

Masz zaprojektować silnik.... hmmm...

Wbrew pozorom parametry o które pytasz są dość łatwo "wyliczalne"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

a nie chodzi ci przypadkiem o stopień sprężania .maksymalne ciśnienie natomiast według mnie występuje w momencie zapłonu mieszanki i jest zależne także od rodzaju paliwa . ale czy rzeczywiście takie wiadomości są potrzebne zastanowiłbym się . proponuję ci nawiązać kontakt z andrzejem rachwałem z dąbrowy górniczej jest to napewno asior od silników modelarskich .pozdrawiam i życzę powodzenia .marek ż