Konrad Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Przy rozruchu iglice odkręć o 1,5 obrotu,pozwol mu sie rozgrzac,daj pelny gaz i odkrecaj az zacznie chodzić na wolnych obrotach jak 4T przy w pelni otwartej przepustnicyI o ile nie jest wogóle dotarty daruj sobie paliwko 10% nitro.Niezależnie od tego czy jest czy nie jest przyczyna gaśniecia jest zbyt bogata mieszanka która wychładza świecę na wolnych obrotach.
marcin133 Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Witam.Mam tytułowego ASP i mój problem wtgląda tak : Silniczek odpala od kopa , pochodzi chwile normalnie i powoli spadają obroty , w końcu gaśnie.....gaźnik jest otwarty na mniej niż 1/4 .Paliwo to Model Technics z 10% nitro.Iglice wolnych obrotów mam przekręconą o 2,5 obrotu ,tak zaleca instrukcja docierania. Jak odpala Ci silnik to iglicę zostaw - nie dokręcaj bo tylko bardziej będziesz się męczył. W brew jakiejś obiegowej opinii łatwiej się odpala i reguluje silnik jak jest iglica za mocno wykręcona aniżeli za mocno wkręcona. Odpal silnik, dodawaj pomału gaz jednocześnie odkręcając iglicę. Zauważysz iż pomimo otwierania przepustnicy obroty nie będą znacznie rosły a silnik zacznie przerywać i pluć olejem. Tak wypal pierwszy zbiornik. Resztę postępuj zgodnie z instrukcją. Jak odpalisz silnik i zbyt długo pozostawisz go na wolnych obrotach (przepustnica mniej niż 1/4) silnik może zgasnąć tak jak opisujesz.
zzradek Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Witam.Mam tytułowego ASP i mój problem wtgląda tak : Silniczek odpala od kopa , pochodzi chwile normalnie i powoli spadają obroty , w końcu gaśnie. Miałem identyczne objawy, wprawdzie nie przy docieraniu. Męczyłem się z regulacjami z pół godziny, wreszcie ktoś na lotnisku rzucił - wymień świecę! Wymieniłem i jak ręką odjął.
Konrad Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Dodam jeszcze że pomimo iż do silkia zalecana jest świeca No.8 najlepiej prawcuje i wchodzi na obroty na świecy A3 :mrgreen:
kondzio98 Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Dziękuje za tyle wyczerpujących porad.Po napisaniu wcześniejszego posta odpaliłem jeszcze raz i przyczyną okazała się przytkana końcówka ssąca w zbiorniku .Teraz ,chodzi elegancko. Sorki za brak myślenia :oops:
kondzio98 Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Mam jeszcze pytanie.Gdzieś na forum czytałem ,że gdy podczas docierania ,silnik osiągnie taką temperature ,że nie da się na nim utrzymac ręki ,to trzeba go natychmiast zgasic , żeby się nie przegrzał.Mój ASP osiąga taką temperaturę w dosłownie 3 minuty (oczywiście gasze go w tedy). Czy to normalne ?
olo Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Tak a trzymanie palców na głowicy grozi poparzeniem Sam takich sposobów z mierzeniem temperatury palcem nigdy nie stosowałem i nie zatarłem też nigdy silnika. Jeżeli jest prawidłowo wyregulowany,ma dobrze dobrane śmigło,odpowiednie paliwo i nie jest to napęd pchający to nic mu się nie stanie.
zzradek Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 Co do mierzenia temperatury palcem: każdy ma subiektywne odczuwanie temperatury, ale dotykam palcem metalu i jest on na granicy parzenia, to znaczy nie potrzymam palca dłużej niż sekundę, to znaczy że ma ok 70-80 stopni. Oczywiście przy wyłączonym śmigle, w temperaturze pokojowej przy wilgotności ..... i tak dalej. Widać że ciężko jest to dokładnie ocenić, ale temperatura tego rzędu raczej silnikowi nie zaszkodzi.
wojmysz Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Kupiłem silnik taki, jak wyżej czyli 7,5 ccm. Proszę powiedzcie mi, jak podłączyć iglicę do samolotu. Są tam dwa wejści: jedno żółte i jest przedłużeniem pokretła, a drugie jest z bolu (prostopadle do pokrętłą) i jest białe
olo Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Pytasz się o podłączenie rurek z paliwem czy o sterowanie przepustnicą silnika ?
meloow Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Kupiłem silnik taki, jak wyżej czyli 7,5 ccm. Proszę powiedzcie mi, jak podłączyć iglicę do samolotu. Są tam dwa wejści: jedno żółte i jest przedłużeniem pokretła, a drugie jest z bolu (prostopadle do pokrętłą) i jest białe chyba nie rozumiem co ty chcesz zrobić ? napisz jeszcze raz !
wojmysz Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Wybacznie, jestem początkujący i nie zawsze wiem, jak co nazwać. Chodzi mi o to, że kupiłem silnik 7,5 ccm. Skada się on z 3 części: silnik, przepustnica i urządzenie iglicowe. To urzadzenie iglicowe chyba mocuje sie gdzieś na korpusie samolotu, bo nie ma na samolocie otworków do jego mocowania. To urzadzenie iglicowe ma dwa wejścia na rurki: od dołu i z boku i nie weim, jak je i do czego podłaczyć każde. Rozumiem, że jedna leci do zbiornika a drugie do przepustnicy, tylko które jest które i jak podłaczyć, tego nie wiem
zzradek Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 to "urządzenie" powinno się dać przykręcić do silnika.
olo Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Nie znalazłem zdjęcia jak to montuje się w ASP ale to jak wygląda OS z tylną regulacją powinno naprowadzić Ciebie na właściwe tory http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=906827 Będziesz silnik docierał w modelu czy przykręcisz go do deski? W drugim przypadku będziesz miał łatwiej i chyba szybciej nauczysz się obsługiwać ten silnik.
Konrad Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 To co pokazał Olo jest we zupełnosci wystarczajace gdyż ASP jest wierną chińską kopia Os maxa,nawet większość cześci z modelu 46AII pasuje do 46AX i odwrotnie.
Mareq Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Zobacz na ten link: http://www.nastik.pl/s46aii-tylna-regulacja-p-301.html i powiększ zdjęcie w prawym górnym rogu. Wszystko powinno stać się jasne.
wojmysz Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 to zdjęcie rzeczywiście mi wystarczy, ale jednoczesnie pojawiło się nowe pytanie, gdzie idzie ta rurka od tłumika, choc jak sadze idzie do zbiornika,
buwi777 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 gdzie idzie ta rurka od tłumika, choc jak sadze idzie do zbiornika, Bingo !!
wojmysz Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 mam pytanie, czy to noramalne, że silnik bez świecy, bez rurek, tłumika i wszystkich tych dodatków, podczas obracania śmigłem w najwyższym położenia tłoka stawia w pewnym momencie wyraźny opór
olo Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Tak,szczególnie jak jest nowy i nie dotarty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.