Skocz do zawartości

Pomoc w silniku ASP 7,5 ccm


modelarzkobi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy rozruchu iglice odkręć o 1,5 obrotu,pozwol mu sie rozgrzac,daj pelny gaz i odkrecaj az zacznie chodzić na wolnych obrotach jak 4T przy w pelni otwartej przepustnicyI o ile nie jest wogóle dotarty daruj sobie paliwko 10% nitro.Niezależnie od tego czy jest czy nie jest przyczyna gaśniecia jest zbyt bogata mieszanka która wychładza świecę na wolnych obrotach.

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Witam.

Mam tytułowego ASP i mój problem wtgląda tak :

Silniczek odpala od kopa , pochodzi chwile normalnie i powoli spadają obroty , w końcu gaśnie.....gaźnik jest otwarty na mniej niż 1/4 .Paliwo to Model Technics z 10% nitro.Iglice wolnych obrotów mam przekręconą o 2,5 obrotu ,tak zaleca instrukcja docierania.

 

Jak odpala Ci silnik to iglicę zostaw - nie dokręcaj bo tylko bardziej będziesz się męczył. W brew jakiejś obiegowej opinii łatwiej się odpala i reguluje silnik jak jest iglica za mocno wykręcona aniżeli za mocno wkręcona.

 

Odpal silnik, dodawaj pomału gaz jednocześnie odkręcając iglicę. Zauważysz iż pomimo otwierania przepustnicy obroty nie będą znacznie rosły a silnik zacznie przerywać i pluć olejem. Tak wypal pierwszy zbiornik. Resztę postępuj zgodnie z instrukcją.

 

Jak odpalisz silnik i zbyt długo pozostawisz go na wolnych obrotach (przepustnica mniej niż 1/4) silnik może zgasnąć tak jak opisujesz.

Opublikowano
Witam.

Mam tytułowego ASP i mój problem wtgląda tak :

Silniczek odpala od kopa , pochodzi chwile normalnie i powoli spadają obroty , w końcu gaśnie.

 

Miałem identyczne objawy, wprawdzie nie przy docieraniu. Męczyłem się z regulacjami z pół godziny, wreszcie ktoś na lotnisku rzucił - wymień świecę!

Wymieniłem i jak ręką odjął.

Opublikowano

Dziękuje za tyle wyczerpujących porad.Po napisaniu wcześniejszego posta odpaliłem jeszcze raz i przyczyną okazała się przytkana końcówka ssąca w zbiorniku .Teraz ,chodzi elegancko.

Sorki za brak myślenia :oops:

Opublikowano

Mam jeszcze pytanie.Gdzieś na forum czytałem ,że gdy podczas docierania ,silnik osiągnie taką temperature ,że nie da się na nim utrzymac ręki ,to trzeba go natychmiast zgasic , żeby się nie przegrzał.Mój ASP osiąga taką temperaturę w dosłownie 3 minuty (oczywiście gasze go w tedy). Czy to normalne ?

Opublikowano

Tak a trzymanie palców na głowicy grozi poparzeniem :D

Sam takich sposobów z mierzeniem temperatury palcem nigdy nie stosowałem i nie zatarłem też nigdy silnika.

Jeżeli jest prawidłowo wyregulowany,ma dobrze dobrane śmigło,odpowiednie paliwo i nie jest to napęd pchający to nic mu się nie stanie.

Opublikowano

Co do mierzenia temperatury palcem:

każdy ma subiektywne odczuwanie temperatury, ale dotykam palcem metalu i jest on na granicy parzenia, to znaczy nie potrzymam palca dłużej niż sekundę, to znaczy że ma ok 70-80 stopni.

Oczywiście przy wyłączonym śmigle, w temperaturze pokojowej przy wilgotności ..... i tak dalej. Widać że ciężko jest to dokładnie ocenić, ale temperatura tego rzędu raczej silnikowi nie zaszkodzi.

Opublikowano

Kupiłem silnik taki, jak wyżej czyli 7,5 ccm. Proszę powiedzcie mi, jak podłączyć iglicę do samolotu. Są tam dwa wejści: jedno żółte i jest przedłużeniem pokretła, a drugie jest z bolu (prostopadle do pokrętłą) i jest białe

Opublikowano
Kupiłem silnik taki, jak wyżej czyli 7,5 ccm. Proszę powiedzcie mi, jak podłączyć iglicę do samolotu. Są tam dwa wejści: jedno żółte i jest przedłużeniem pokretła, a drugie jest z bolu (prostopadle do pokrętłą) i jest białe

 

 

chyba nie rozumiem co ty chcesz zrobić ? napisz jeszcze raz !

Opublikowano

Wybacznie, jestem początkujący i nie zawsze wiem, jak co nazwać. Chodzi mi o to, że kupiłem silnik 7,5 ccm. Skada się on z 3 części: silnik, przepustnica i urządzenie iglicowe. To urzadzenie iglicowe chyba mocuje sie gdzieś na korpusie samolotu, bo nie ma na samolocie otworków do jego mocowania. To urzadzenie iglicowe ma dwa wejścia na rurki: od dołu i z boku i nie weim, jak je i do czego podłaczyć każde. Rozumiem, że jedna leci do zbiornika a drugie do przepustnicy, tylko które jest które i jak podłaczyć, tego nie wiem

Opublikowano

To co pokazał Olo jest we zupełnosci wystarczajace gdyż ASP jest wierną chińską kopia Os maxa,nawet większość cześci z modelu 46AII pasuje do 46AX i odwrotnie.

Opublikowano

to zdjęcie rzeczywiście mi wystarczy, ale jednoczesnie pojawiło się nowe pytanie, gdzie idzie ta rurka od tłumika, choc jak sadze idzie do zbiornika,

Opublikowano

mam pytanie, czy to noramalne, że silnik bez świecy, bez rurek, tłumika i wszystkich tych dodatków, podczas obracania śmigłem w najwyższym położenia tłoka stawia w pewnym momencie wyraźny opór

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.