Skocz do zawartości

Pomoc w silniku ASP 7,5 ccm


modelarzkobi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Najmniejsze w sensie stawiające mniejszy opór, powiedzmy 10x3 jest mniejsze od 9x7, ja to tak rozumiem.

 

No tak dokładnie :)

 

W zasadzie wszystko zaczęło się od tego iż cała masa modelarzy zaleca właśnie użycie jak najmniejszego śmigła do docierania a później dopiero do lotów zmienić na docelowe. Wszystko byłoby ok tylko po co to? I po co kupować extra śmigło? Może dlatego aby silnik miał jak najlżej? Ale sam napisałeś że w początkowej fazie docierania silnik chodzi na maksymalnym zalaniu więc to dodatkowe obciążenie to jakiś dodatkowy problem?

 

Jest jeszcze jeden problem chyba najważniejszy. Podczas trwania całego procesu docierania wraz z późniejszym ustawieniem obrotów maksymalnych i przejścia należy dbać o to aby silnik się nie przegrzał - to wiadomo. Właściwie to jedyne zagrożenie kiedy można zniszczyć silnik podczas docierania. A jak pisałem wyżej przegrzać silnik nawet już dotarty jest zdecydowanie łatwiej na małym śmigle niż na dużym.

 

Chyba że ktoś zna jakieś jeszcze inne za lub przeciw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze docieram silniki na najwiekszym zalecanym smigle.

Ma to znaczenie zwłaszcza w pierwszej fazie docierania.

Duże, ciężkie smigło pozwala stabilnie pracować silnikowi na mniejszych obrotach minimalnych.

Ułatwia także rozruch i pracę ciasno spasowanych nowych ABeCówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...), a co do docierania na małych śmigłach to chyba nikt nie bedzie potrafił uzasadnić słuszności tej teorii

:shock: :roll: :|

 

Ze starszej instrukcji OS

imagesh9.jpg

 

i Lasera

imagewx0.jpg

 

I tu jeszcze co nieco:

 

"Put your engine on a test stand!!!. You pay a lot of money for your engines and airplanes. You must spend a bit more time and money to get the engine operating well before you fly. Read you instructions to determine what propeller is recommended for your application. E.G., 10x6. Then for break-in choose a propeller that has the same pitch, but one inch (25.4mm) less diameter, i.e., 9x6. This will allow you to reach peak operating RPM without running the engine hard and lean. "

 

Cytat pochodzi stąd: http://www.jettengineering.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma z tym najmniejszego problemu,jak najbardziej możesz,aczkolwiek musisz miec bardzo dobre i mocne żarzenie(na mrozie aku szybko siadaja),paliwko z odrobiną nitro(z 10%),rozrusznik,lub jeśli go nie masz to silną rękę i anielską cierpliwość.To by było na tyle :mrgreen: Ja ide polatać jak tylko śnieg przestanie sypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MASK - Jeżeli dobrze zrozumiałem to małe śmigło stosuje się dlatego aby silnik miał możliwość wkręcania się na najwyższe możliwe obroty w końcowej fazie docierania. Jednak nadal należy uważać aby te okresy nie były zbyt długie i nie przegrzać silnika.

 

Jeśli dobrze wszystko zrozumiałem to, to wyjaśnienie tyczące jakie użyć śmigło do docierania jest dla mnie wystarczające :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze taki fragment jak Dabb Jett wstepnie dociera swoje motory w fabryce :D .

BREAK-IN: There are many theories on break-in. ABC and AAC pistons and liners need very little. However, your rod and other moving parts need to be well seated before they can perform reliably. Piped engines and specifically piped ABC and AAC engines tend to work against you during break-in. To adequately loosen up an ABC/AAC (which has some interference fit) it must be hot. This means running it fast and hard, but you must do that before you break in the rod--Problem!! This is why almost anything works as well as the next. This is what we do: We run your engine for you and take the first chance. After we start it we heat it up immediately, but not all the way to the peak. We run it rich at about 15500 for about 30 seconds and start to set the idle. It goes back and forth for about 2 minutes and then we test the peak RPMs. If it runs over 16000, 16500, & 17000 for the .40, .46, and .50 respectively on the 10x6 Master Airscrew and 15% Powermaster, we send it to you. The .60 L turns the 11 X 5 APC over 15,500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probowalem odpalic dzisiaj mojego ASP kupionego od robrafa i lipa, traci kompresje jak zaleje go paliwem oraz tlok w gornej pozycji przycina sie w dwoch miejscach. co mu moze byc?

slysze takze babelki jednak nie moge zlokalizowac miejsca ich powstawania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze przyciera, to normalne i wynika z technologii ABC. Ktos wczesniej napisal, ze podgrzewal glowice suszarka, czy czyms takim. Podgrzanie pomaga uruchomic ciasny silnik. Musisz go koniecznie uruchomic i pozwolic mu sie dotrzec.

Co to za silnik? 7,5, jak w tytule?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr to dla niego jest jedynie bardzo wstępne dotarcie i może go jeszcze w górnym punkcie łapać :) .On ma czasami swoje drobne kaprysy,ale jak wogole nie chcial sie odezwac,trzeba bylo odkrecic świece,kapnac mu dwie trzy krople ,podłączyć porządne żarzenie i uważać na paluchy :D .Iglice mu odkrec na około 2 obroty.Na twoim miejscu zapaliłbym go na choćnby niedługa chwilę w mieszkaniu,temperatura ma tu bardzo duże znaczenie.Dzisiaj z tego powodu nie polatałem,w domu silniczek palił na dotyk,był ciepły,wyszedłem na dwór przed klatke,również bezproblemowo zapalił,poszedłem na stadion,silniczek sie wyziebił,mróz,śnieg,i mimo dobrego żarzenia nie zagadał.Przyszedłem do domu,godzinke poleżał,pomyślałem sobie że może świece zjarałem,lepiej sprawdzic,raz przekrecilem dziada i zapalił.Naprawdę,spróbuj go zapuścić w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekrut:) - Nie podałeś NIC na temat paliwa czy choćby tego czym zasilasz świece i co Ty z tym silnikiem robisz! A po za tym fakt że spaliłeś dwie świece o czym świadczy? ... O NICZYM!

 

 

bigkris - Ciebie to mi już żal pomału chłopaku. Kombinujesz tylko po co? Jeśli nie było tam podkładki to najpierw zapytaj czy w ogóle coś tam powinno być i jeśli coś robisz to zrób to jak należy a nie "jakąś tam"! Po za tym jeśli podkładasz podkładki to sprężanie zmniejszasz oczywiście jeśli zachowana jest szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.