Skocz do zawartości

Kastor 120 - czyli tani trenerek dla każdego.


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie rozwinąłem: Zwykły NiMh bezpośrednio wpięty do odbiornika to rozwiązanie, do którego mam zaufanie.

 

Lipol jest dla mnie dosyć niepewnym źródłem zasilania. Dodatkowo BEC to też element, który może albo ulec uszkodzeniu, albo nie dać rady zasilić nawet odbiornika w przypadku awarii serwa, które po zablokowaniu się, potrafi pociągnąć bardzo duży prąd. NiMh jeszcze w takim przypadku da radę, a BEC się zatka.

 

Aktualnie w zasilaniu modeli z napędem spalinowym zauważyłem tendencję do przechodzenia na akumulatory LiFe. Ja póki co używam NiMh. Są one dosyć kłopotliwe jeżeli chodzi o ładowanie (trzeba ładować dzień wcześniej bo trwa to dosyć długo) ale jestem pewny, że dadzą radę w sytuacji awaryjnej.

 

 

Tylko właśnie czy przy moim rzadkim lataniu inwestycja w nowe radio z bajerami ma w ogóle sens

To już musisz sam podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No właśnie rozwinąłem: Zwykły NiMh bezpośrednio wpięty do odbiornika to rozwiązanie, do którego mam zaufanie.

 

Lipol jest dla mnie dosyć niepewnym źródłem zasilania. Dodatkowo BEC to też element, który może albo ulec uszkodzeniu, albo nie dać rady zasilić nawet odbiornika w przypadku awarii serwa,

 

 

Zgadzam się z Wojtkiem. Niejednokrotnie byłem świadkiem rozbicia modelu z powodu BEC-a. Dodatkowy element w układzie zasilania to większe prawdopodobieństwo, że coś wysiądzie. Najprostsze rozwiązania są najmniej awaryjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz chyba miał za niski poziom paliwa w zbiorniku.

Odpalałeś już silnik w tej maszynie?

 

Tak silnik był już odpalany. Za każdym razem chodził i odpalał bez żadnego problemu. Tak zapytam teoretycznie po czym ewentualnie można poznać, że poziom paliwa jest za niski? Jak wtedy zachowuje się silnik, który ma za nisko umiejscowiony zbiornik z paliwem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa w zbiorniku powinien być na wysokości rozpylacza w gaźniku.

Samo odpalenie silnika to nie problem,pytanie czy wypracował cały zbiornik?

Jeżeli będzie za nisko zbiornik to całego paliwa nie pociągnie.

Silnik wygląda na nowy będziesz docierał go w modelu czy masz to już za sobą i wstępnie już go dotarłeś na desce?

A na pytanie jak pracuje silnik który ma za niski poziom paliwa w zbiorniku nie odpowiem bo nie mam takich doświadczeń.

Robiłem tak jak w książce napisali i pokazali i było OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik kupiłem nówkę podczas docierania na desce i taborecie przepalił mi około 1,5 litra paliwa - uznany wstępnie za dotarty.

Tu przyznam rację, że nie pomyślałem o tym, żeby wypalić zbiornik w modelu do końca. Podczas prób silnika zamontowanego w modelu tankowałem prawie do pełna a po zakończeniu próby/pokazu końcówkę paliwa czyli jakieś 30-40ml odpompowałem z powrotem do baniaka.

 

Będę musiał sprawdzić jak silnik poradzi sobie z pociągnięciem paliwa do ostatnich kropel. - dzięki za podpowiedź.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać rozstaw śrub tłumika? Mam silnik silnik podobnej pojemności i nigdzie nie moge znalezc tłumika do niego i szukam zamiennika.

 

Witam

 

Rozstaw śrub tłumika to w przybliżeniu 27,5-28mm. Od razu zaznaczam, że w przybliżeniu ponieważ nie mam przy sobie suwmiarki ;) zmierzyłem po prostu linijką.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak potwierdzam - grubość 7mm.

 

Marcin

do ASP15 pasuje tłumik od OSA15 LA

 

Marcin chyba nie szuka tłumika do ASP15 tylko do jakiegoś podobnego silnika

Mam silnik silnik podobnej pojemności i nigdzie nie moge znalezc tłumika do niego i szukam zamiennika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa w zbiorniku powinien być na wysokości rozpylacza w gaźniku.

 

Jeżeli będzie za nisko zbiornik to całego paliwa nie pociągnie.

 

Witam,

Wczoraj postanowiłem sprawdzić czy silnik pociągnie całą końcówkę paliwa.

 

Pomimo niskiego położenia zbiornika względem rozpylacza w silniku (co pokazuje czwarte zdjęcie od góry) całe paliwo zostało bez problemu pociągnięte i spalone.

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblot planuję za tydzień w sobotę (o ile pogoda pozwoli). Czy powstanie filmik to jeszcze nie wiem pomyślę o tym.

 

Jeżeli chodzi o cenę modelu w wersji kit to proszę pytać konstruktora i sprzedawcę Pana Mirka G. z Lublina.

 

chyba że chodziło Ci również o koszt pozostałych elementów jak silnik folia kleje zawiasy itp. itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cena jest tajemnicą, to poproszę o jakieś namiary na Pana Mirka G. z Lublina. :)

Kleje, folię, zawiasy... itp. itd. już posiadam, ale chętnie dowiem się, co wchodzi w cenę zestawu.

Jak będę budować ten model, to silnik dam o większej pojemności - 3,5 ccm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namiar na Pana Mirka --> http://mirekmodelarzlublin.pl.tl/Strona-startowa.htm

 

Na forum jest też wątek o Kastorach elektrykach - warto poczytać. W zestawie dostałem wycięte elementy ze sklejki i balsy, płaskownik na podwozie, popychacze węglowe, śrubki, podkładki, nakrętki, instrukcje montażu na płycie CD.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cena jest tajemnicą, to poproszę o jakieś namiary na Pana Mirka G. z Lublina. :)

Kleje, folię, zawiasy... itp. itd. już posiadam, ale chętnie dowiem się, co wchodzi w cenę zestawu.

Jak będę budować ten model, to silnik dam o większej pojemności - 3,5 ccm ;)

 

Witam.

Cena nie jest tajemnicą , wystarczy do mnie napisać mirek-gal@wp.pl lub zadzwonić tel. 663737039 a wszystko stanie się jasne.

Do Kastora nie polecam silnika większego jak 2,5ccm, większy silnik 3,5 - 4,5ccm można zastosować w innym moim zestawie Michaś MAX w wersji standart. - tu jest wątek: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/18114-michas-max-od-mirka-g/page__fromsearch__1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

W zeszłą sobotę odbył się oblot Kastora. Dwa loty jak najbardziej udane. Nie sądziłem, że model będzie aż tak prosty w sterowaniu:)

Model lata bez problemu na połowie gazu, także ten ASP 15A daje spory zapas mocy, nie gaśnie w powietrzu chodzi równo i bez problemów.

Niestety zdjęć ani filmu nie udało mi się zrobić podczas oblotu, może następnym razem.

Do lądowania podchodzić można naprawdę wolno, w przyszłości może zmienię aparaturę to spróbuję lądowania z klapolotkami.

Ogólnie rzecz biorąc jestem strasznie zadowolony z Kastora lata praktycznie sam i jest bardzo stabilny w locie.

Moim zdaniem na pierwszego spaliniaka model godny polecenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.