Callab Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 No właśnie rozwinąłem: Zwykły NiMh bezpośrednio wpięty do odbiornika to rozwiązanie, do którego mam zaufanie. Lipol jest dla mnie dosyć niepewnym źródłem zasilania. Dodatkowo BEC to też element, który może albo ulec uszkodzeniu, albo nie dać rady zasilić nawet odbiornika w przypadku awarii serwa, które po zablokowaniu się, potrafi pociągnąć bardzo duży prąd. NiMh jeszcze w takim przypadku da radę, a BEC się zatka. Aktualnie w zasilaniu modeli z napędem spalinowym zauważyłem tendencję do przechodzenia na akumulatory LiFe. Ja póki co używam NiMh. Są one dosyć kłopotliwe jeżeli chodzi o ładowanie (trzeba ładować dzień wcześniej bo trwa to dosyć długo) ale jestem pewny, że dadzą radę w sytuacji awaryjnej. Tylko właśnie czy przy moim rzadkim lataniu inwestycja w nowe radio z bajerami ma w ogóle sens To już musisz sam podjąć decyzję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 No właśnie rozwinąłem: Zwykły NiMh bezpośrednio wpięty do odbiornika to rozwiązanie, do którego mam zaufanie. Lipol jest dla mnie dosyć niepewnym źródłem zasilania. Dodatkowo BEC to też element, który może albo ulec uszkodzeniu, albo nie dać rady zasilić nawet odbiornika w przypadku awarii serwa, Zgadzam się z Wojtkiem. Niejednokrotnie byłem świadkiem rozbicia modelu z powodu BEC-a. Dodatkowy element w układzie zasilania to większe prawdopodobieństwo, że coś wysiądzie. Najprostsze rozwiązania są najmniej awaryjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Będziesz chyba miał za niski poziom paliwa w zbiorniku. Odpalałeś już silnik w tej maszynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Będziesz chyba miał za niski poziom paliwa w zbiorniku. Odpalałeś już silnik w tej maszynie? Tak silnik był już odpalany. Za każdym razem chodził i odpalał bez żadnego problemu. Tak zapytam teoretycznie po czym ewentualnie można poznać, że poziom paliwa jest za niski? Jak wtedy zachowuje się silnik, który ma za nisko umiejscowiony zbiornik z paliwem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Poziom paliwa w zbiorniku powinien być na wysokości rozpylacza w gaźniku. Samo odpalenie silnika to nie problem,pytanie czy wypracował cały zbiornik? Jeżeli będzie za nisko zbiornik to całego paliwa nie pociągnie. Silnik wygląda na nowy będziesz docierał go w modelu czy masz to już za sobą i wstępnie już go dotarłeś na desce? A na pytanie jak pracuje silnik który ma za niski poziom paliwa w zbiorniku nie odpowiem bo nie mam takich doświadczeń. Robiłem tak jak w książce napisali i pokazali i było OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Silnik kupiłem nówkę podczas docierania na desce i taborecie przepalił mi około 1,5 litra paliwa - uznany wstępnie za dotarty. Tu przyznam rację, że nie pomyślałem o tym, żeby wypalić zbiornik w modelu do końca. Podczas prób silnika zamontowanego w modelu tankowałem prawie do pełna a po zakończeniu próby/pokazu końcówkę paliwa czyli jakieś 30-40ml odpompowałem z powrotem do baniaka. Będę musiał sprawdzić jak silnik poradzi sobie z pociągnięciem paliwa do ostatnich kropel. - dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Mógłbyś podać rozstaw śrub tłumika? Mam silnik silnik podobnej pojemności i nigdzie nie moge znalezc tłumika do niego i szukam zamiennika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Mógłbyś podać rozstaw śrub tłumika? Mam silnik silnik podobnej pojemności i nigdzie nie moge znalezc tłumika do niego i szukam zamiennika. Witam Rozstaw śrub tłumika to w przybliżeniu 27,5-28mm. Od razu zaznaczam, że w przybliżeniu ponieważ nie mam przy sobie suwmiarki zmierzyłem po prostu linijką. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Dziki wielkie! Wymiar mi pasuje. Grubość tez za pewne ok 7 mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Marcin do ASP15 pasuje tłumik od OSA15 LA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Tak potwierdzam - grubość 7mm. Marcin do ASP15 pasuje tłumik od OSA15 LA Marcin chyba nie szuka tłumika do ASP15 tylko do jakiegoś podobnego silnika Mam silnik silnik podobnej pojemności i nigdzie nie moge znalezc tłumika do niego i szukam zamiennika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Ja mam jakis silnik z Conrada bez tlumika i szukam zamiennika. Dziekuje Wam za odpowiedzi! Juz koniec OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Poziom paliwa w zbiorniku powinien być na wysokości rozpylacza w gaźniku. Jeżeli będzie za nisko zbiornik to całego paliwa nie pociągnie. Witam, Wczoraj postanowiłem sprawdzić czy silnik pociągnie całą końcówkę paliwa. Pomimo niskiego położenia zbiornika względem rozpylacza w silniku (co pokazuje czwarte zdjęcie od góry) całe paliwo zostało bez problemu pociągnięte i spalone. Pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Czekam na oblot Mam nadzieje, że będzie jakiś filmik dokumentujący tą chwilę. Ile kosztował ten zestaw? Pozdrawiam, Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Podczas lotu mozesz miec problemy z zassaniem. Troszke przeciążen i bedzie lipa. Wiem ze to trener ale i tak trzeba brać na to poprawkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Oblot planuję za tydzień w sobotę (o ile pogoda pozwoli). Czy powstanie filmik to jeszcze nie wiem pomyślę o tym. Jeżeli chodzi o cenę modelu w wersji kit to proszę pytać konstruktora i sprzedawcę Pana Mirka G. z Lublina. chyba że chodziło Ci również o koszt pozostałych elementów jak silnik folia kleje zawiasy itp. itd.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Skoro cena jest tajemnicą, to poproszę o jakieś namiary na Pana Mirka G. z Lublina. Kleje, folię, zawiasy... itp. itd. już posiadam, ale chętnie dowiem się, co wchodzi w cenę zestawu. Jak będę budować ten model, to silnik dam o większej pojemności - 3,5 ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Namiar na Pana Mirka --> http://mirekmodelarzlublin.pl.tl/Strona-startowa.htm Na forum jest też wątek o Kastorach elektrykach - warto poczytać. W zestawie dostałem wycięte elementy ze sklejki i balsy, płaskownik na podwozie, popychacze węglowe, śrubki, podkładki, nakrętki, instrukcje montażu na płycie CD. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Skoro cena jest tajemnicą, to poproszę o jakieś namiary na Pana Mirka G. z Lublina. Kleje, folię, zawiasy... itp. itd. już posiadam, ale chętnie dowiem się, co wchodzi w cenę zestawu. Jak będę budować ten model, to silnik dam o większej pojemności - 3,5 ccm Witam. Cena nie jest tajemnicą , wystarczy do mnie napisać mirek-gal@wp.pl lub zadzwonić tel. 663737039 a wszystko stanie się jasne. Do Kastora nie polecam silnika większego jak 2,5ccm, większy silnik 3,5 - 4,5ccm można zastosować w innym moim zestawie Michaś MAX w wersji standart. - tu jest wątek: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/18114-michas-max-od-mirka-g/page__fromsearch__1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Witam, W zeszłą sobotę odbył się oblot Kastora. Dwa loty jak najbardziej udane. Nie sądziłem, że model będzie aż tak prosty w sterowaniu:) Model lata bez problemu na połowie gazu, także ten ASP 15A daje spory zapas mocy, nie gaśnie w powietrzu chodzi równo i bez problemów. Niestety zdjęć ani filmu nie udało mi się zrobić podczas oblotu, może następnym razem. Do lądowania podchodzić można naprawdę wolno, w przyszłości może zmienię aparaturę to spróbuję lądowania z klapolotkami. Ogólnie rzecz biorąc jestem strasznie zadowolony z Kastora lata praktycznie sam i jest bardzo stabilny w locie. Moim zdaniem na pierwszego spaliniaka model godny polecenia. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi