RenoFlo Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 To będzie to. Dzięki Wojtek.Widzę że konstrukcyjnie jest to bardzo proste . Cześć, Są jeszcze prostsze rozwiązania, nie ma konieczności precyzyjnego wyznaczania i wykonania :twisted: krzywizn haka: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=388114#388114 Klockowo-rurkową "konwersję" tego rozwiązania zastosowałem w moim DG-303 1/4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 To będzie to. Dzięki Wojtek.Widzę że konstrukcyjnie jest to bardzo proste . Rozumiem że przez otwór fi8 :!: wkładamy miękka pętlę holu która jest blokowana stalowym haczykiem sprzężonym z serwem.Myślę że otwór fi 10 byłby wygodniejszy i nie musi być ten zaczep w części dziobowej koniecznie zrobiony z duraluminium. W warunkach dostępu do tokarki wyjdzie za mniejsze pieniądze. Pozdrawiam Mirek. Z tego co wiem to są 2 rodzaje tych zaczepów. Właśnie Fi8 i 10. W HobbyKingu też można kupić taki zaczep bodajże za 3-4 dolary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Witam, prace przy modelu trochę wyhamowały,ale trzeba było trzy razy wystartować w zawodach makiet szybowców w przeciągu 2 miesięcy.Przygotowania i wyjazdy trochę czasu zajmują,a jeszcze za tydzień impreza w Kraśniku.Na zawodach prezentowałem kadłub cobry i koledzy docenili ogromny wkład pracy Marka.Poniżej foty z postępu prac. Zawody w Kurowie,cobra obok innych modeli: zalaminowane pasy dżwigara sosna10/4 przekładka balsa: cobra otrzymała znaki: oczywiście musiałem zrobić pierwszą przymiarkę: cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Piękna robota, za rok nie ma bata muszę was odwiedzić na zawodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Rafał, było by nam bardzo miło gdybyś dołączył do naszego grona latających makietami szybowców. Pamiętam Ciebie z zawodów F3K w Tarnowie i wiem że lubisz loty szybowcami.W tym sezonie były już trzy imprezy w Pażniewie,Tarnowie i Kurowie,na tej ostatniej były 23 makiety szybowców nie licząc akrobacji.Piękne latanie i reguły są bardzo proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Janusz nawet nie wiesz jak bym chciał polatać makietą. Na przyszły rok Kaczka już definitywnie skończona będzie. Jeszcze tylko by terminy zawodów mi się nie pokrywały i plan stanie się rzeczywistością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Witam, zabieram jutro kadłub cobry do Kraśnika,będzie okazja pooglądać i wymienić doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Witam,czas wziąść się do pracy,teraz przyszła kolej na oklejanie fornirem skrzydeł.Nie wiem jak mi to wyjdzie bo fornirem oklejam pierwszy raz,w cześniej pirata oklejałem balsą1,5mm.Fornir mam topolowy kawałki 1m i muszę go łączyć ze skosem.Do oklejania używam soudal66A.Będąc na zawodach w Kurowie i Kraśniku prezentowałem kadłub cobry.Dziękuję kolegom za wymianę doświadczeń i uznanie dla pracy włożonej przez Marka Czubę przy budowie tego modelu.Poniżej fotka z oklejania pierwszej połówki skrzydła,jako obciążenie użyłem akumulatorów zobaczymy co z tego wyjdzie. Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Pod fornirem są jakieś wzmocnienia z tkaniny szklanej? Zamierzasz okleić skrzydła folią, lakierować, czy jakaś inna metoda? Skrzydła do takiego kadłuba muszą wyjść perfekcyjnie Trzymam kciuki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 To ja wszystkie akumulatory wywiozłem z firmy do skupu a Pan Janusz dopiero pokazuje swój sekretny patent !?... Eh człowiek uczy się całe życie. Posiadam prasę co prawda ale tylko 1,3 metra a tu proszę -szybko tanio i nic nie ogranicza długości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Witam, zawodowo zajmuję się drucikami w samochodach więc akumulatorów mam pod dostatkiem.Nie mam prasy,a skrzydło ma 3,75m więc musiałem improwizować.Zobaczymy co z tego wyjdzie.Dżwigar jest z sosny 10/4 na 3/4 rozpiętości,tkanina szklana pod fornir do połowy płata.Dzisiaj wyciągłem połówkę płata waga 700g bez natarcia i przed oszlifowaniem.Dżwigar się nie odcisnął więc docisk chyba był prawidłowy.Skrzydła pokryję białą folią oracower,zależy mi na czasie żeby sprawdzić profil,bo Marek szykuje się do zrobienia formy na skrzydła.jak to będzie wyglądać to zobaczymy.Lepiej idzie mi latanie niż budowa modeli i jestem pełen podziwu dla kolegów którzy mają dopieszczone modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Przy takiej rozpiętości pokrył bym folją Oracal 0,058 trochę więcej wagi,ale kleisz na zimno,nie masz problemu z przegrzaniem forniru itp.Na balsie to wychodzi ale z fornirem jest gorzej :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniek Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Januszu proponuję wylakieruj skrzydła samochodowym lakierem poliuretanowym jest trochę miększy od akrylu ale dużo bardziej elastyczny więc nie pęka, a uzyskasz doskonałą powierzchnię . Taki lakier mam położony na Muszce(p/mat) i Wildze(połysk). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 5 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Witam, Krzysiu te skrzydła to prototyp i zależy mi na czasie.Eleganckie to będę miał dopiero jak Marek zrobi formę,narazie będzie chyba folia zależy mi też na wadze,chcę aby waga tej cobry nie przekroczyła 5kg do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Witam, prace przy modelu idą do przodu.Doszlifowałem skrzydła do kadłuba,teraz muszę dorobić końcówki płata. Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Witam, dalsze prace,dorobione końcówki i zamontowane hamulce. Cobra będzie miała takie towarzystwo w klubie: Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Cześć, aby DG nie odstawał tak bardzo od reszty muszę poszukać jakiegoś realnego malowania z "pijackim", czerwonym noskiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniek Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Piękne towarzystwo z przyjemnoscią wyholuję taką ekipę, ale i podłoga hangaru zwróciła moją uwagę, nie brzydka :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam, Krzysiu liczymy na Ciebie,byłeś podporą naszych zawodów makiet.Wcałym hangarze zrobiliśmy wylewkę betonową,koledzy z Kraśnika nie będą mieli "plaży" ale trochę piasku koło hangaru zostało.Koło cobry pracuję nadal,serwa w ogonie już zamontowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniek Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi