Skocz do zawartości

YAK 55 HAIKONG PEWIEN PROBLEM,PROSZĘO RADĘ


BART

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

latam tym modelem 3-ci sezon i mam kłopot, przy gwałtownym zaciągnięciu wysokości, ciasnej pętli itp momentalnie przewala się na bok.Musze latać płynnie ,długi łukami jak w F3A.

Latam też Diablo , który ma również duże pow.sterowe i tam nic takiego się nie dzieje.

Czy to jest specyfika tego modelu,czy efekt jednego serwa na wysokości , co może spowodować przy silny, obciążeniu płatu lekkie ugięcie jednej połowy, nie jest on zbyt sztywny.

Model jest lekko niedociązony na tył,ale tylko koryguje lekko trymerem wysokości

W Diablo mam wzmocniony ster wysokości i jest bardzoi szytwny ,choć też na 1 serwie.

Proszę o pomoc uzytkowników tego modelu i innych podobnych.

 

pzdr

 

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki model, nie mam takiego problemu. Model wyważony bardziej na tył (tak lubię latać), łącznik sterów skleiłem żywicą + skręciłem 2 wkrętami, model robi ściany jak ta lala i nie ma mowy o przewalaniu. Krzysiek Halicki miał 2 takie, niech się wypowie, prawdopodobne są obydwie opcje. Musiałbym zobaczyć jak to przewalenie wygląda, bo ciężko mi podpowiedzieć coś konkretnego. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że raczej środek ciężkości do przesunięcia nieco w tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrec stozek kolpaka- ta przednia czesc. Zloz model do lotu. Oprzyj go z przodu na stole na wystajacym wale, a z tylu podnies reka. Zobacz na ktora strone sie przewala. Sprawdz to kilkukrotnie, aby wykluczyc losowe przewalanie sie. Dociaz lzejsza koncowke, aby sie nie zwalal na zadna ze stron lub czynil to losowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie jakbym czytał o moim Revolverku.

Gwałtowne zaciągnięcie wysokości a Revo robi "siup" snap-roll na prawe skrzydło.

 

Paweł (dla mnie guru) doradził mi cofnąć S.C.

 

Pytałem też na rcgroups, sugerują zbyt duże wychylenia na wysokości - tak czy siak "zwalenie" się na skrzydło to już efekt przeciągnięcia - wtedy owszem wyważenie poprzeczne może mieć znaczenie. Tyle że ja nie chcę żeby mi się w ogóle zwalał - ma iść "jak strzała" za drągiem :)

 

Jeżeli masz napędzaną serwem tylko jedną połówkę S.w. i łącznik druciany to może być że pod wpływem sił aerodynamicznych połówki Sw wychylają się nierówno i wykręca Jaczka. U mnie w Revo tego nie ma bo połówki napędzane są własnymi cięgnami, zamocowane są równo.

 

W locie poziomym bez przeciągnięcia te gramy różnicy wyważenia poprzecznego są niczym w porównaniu z kilogramami siły nośnej więc nie wykręca ;)

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cofnięcie SC pomogło?

Ha,ha mój też przewala się na prawe:-)

Przy pikowaniu w dół i poderwaniu tuż nad ziemią, często płynie mi zimny pot po plecach a drązek lotek zawszasu mam lekko wychylony w lewo:-)

A to przecież nie o to chodzi,to ma być przyjemność a nie stres.

Ja na razi enie mam okazji i czasu ,aby pojechać na lotnisko i sprawdzić.

 

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie jakbym czytał o moim Revolverku.

Gwałtowne zaciągnięcie wysokości a Revo robi "siup" snap-roll na prawe skrzydło.

 

Paweł (dla mnie guru) doradził mi cofnąć S.C.

 

Pytałem też na rcgroups, sugerują zbyt duże wychylenia na wysokości - tak czy siak "zwalenie" się na skrzydło to już efekt przeciągnięcia - wtedy owszem wyważenie poprzeczne może mieć znaczenie. Tyle że ja nie chcę żeby mi się w ogóle zwalał - ma iść "jak strzała" za drągiem :)

 

Jeżeli masz napędzaną serwem tylko jedną połówkę S.w. i łącznik druciany to może być że pod wpływem sił aerodynamicznych połówki Sw wychylają się nierówno i wykręca Jaczka. U mnie w Revo tego nie ma bo połówki napędzane są własnymi cięgnami, zamocowane są równo.

 

W locie poziomym bez przeciągnięcia te gramy różnicy wyważenia poprzecznego są niczym w porównaniu z kilogramami siły nośnej więc nie wykręca ;)

 

Pozdrawiam

Michał

Nie tylko środek ciężkości, ale też waga, obciążenie powierzchni i zastosowany profil mają tutaj znaczenie. Są modele ciężkie, które maja dobre profile i latają poprawnie np Funtana S 90 przy masie nawet 4kg lata bardzo ładnie nie zwalając się co innego będzie już w Yaku 54 czy 55 gdzie profil jest jednakowy na całej długosci płata czyli im mniejsza cięciwa tym cieńsze skrzydło.W tej drugiej sytuacji trzeba uważać z wagą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko środek ciężkości, ale też waga, obciążenie powierzchni i zastosowany profil mają tutaj znaczenie. Są modele ciężkie, które maja dobre profile i latają poprawnie np Funtana S 90 przy masie nawet 4kg lata bardzo ładnie nie zwalając się co innego będzie już w Yaku 54 czy 55 gdzie profil jest jednakowy na całej długosci płata czyli im mniejsza cięciwa tym cieńsze skrzydło.W tej drugiej sytuacji trzeba uważać z wagą

Generalnie Revolver ma spore obciążenie ("na oko" ponad 3kg wagi, 36dm2 powierzchni co daje ok 90g/dm2 obciążenia), do tego mocno zwężające się ku końcom obrys skrzydła no i (znowu "na oko") stały profil o malejącej grubości - czyli najlepszy przepis na zarywanie strugi.

 

Rozumiem że w tej sytuacji pozostaje wytrymować model dokładnie w/g instrukcji i nauczyć się nim latać (poprzednie moje modele pozwalały na szaleństwo bez ograniczeń) - co w sumie może być dobre bo po takiej szkole każdy inny będzie łatwiejszy, a Revo miało być "szkołą" dla Suchoja 26 z DLE-30

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

4 ciężarki do wyważania felg alu(łatwe do przyklejania,polecam) i model przestał się przewalać na boki przy ostrym zacięciu wysokością:-)

dobrze że udało ci się uporać wreszcie z problemem :D .

 

w którym miejscu przykleiłeś te ciężarki?

 

P.S.mam od niedawna takiego yaka,nawet w tej samej kolorystyce jak twój,ma napęd elektryczny.

model lata świetnie a zjawisko opisywane przez ciebie nigdy nie wystąpiło.

 

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.