BART Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Witam, latam tym modelem 3-ci sezon i mam kłopot, przy gwałtownym zaciągnięciu wysokości, ciasnej pętli itp momentalnie przewala się na bok.Musze latać płynnie ,długi łukami jak w F3A. Latam też Diablo , który ma również duże pow.sterowe i tam nic takiego się nie dzieje. Czy to jest specyfika tego modelu,czy efekt jednego serwa na wysokości , co może spowodować przy silny, obciążeniu płatu lekkie ugięcie jednej połowy, nie jest on zbyt sztywny. Model jest lekko niedociązony na tył,ale tylko koryguje lekko trymerem wysokości W Diablo mam wzmocniony ster wysokości i jest bardzoi szytwny ,choć też na 1 serwie. Proszę o pomoc uzytkowników tego modelu i innych podobnych. pzdr Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Mam taki model, nie mam takiego problemu. Model wyważony bardziej na tył (tak lubię latać), łącznik sterów skleiłem żywicą + skręciłem 2 wkrętami, model robi ściany jak ta lala i nie ma mowy o przewalaniu. Krzysiek Halicki miał 2 takie, niech się wypowie, prawdopodobne są obydwie opcje. Musiałbym zobaczyć jak to przewalenie wygląda, bo ciężko mi podpowiedzieć coś konkretnego. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że raczej środek ciężkości do przesunięcia nieco w tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Sprawdz wywazenie poprzeczne i ewentualnie skoryguj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Z tego co pamiętam to masz silnik ustawiony poziomo.Pewnie jest tak jak pisze Boogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Przesuń środek ciężkośći do tyłu , miałem to samo w edge 2,2m . wystarczyło przesunąć akumulatory do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Uploaded with ImageShack.us[/url Pakiet mam przesunięty maksymalnie do tyłu,silnik w bocznym ustawieniu. Do tej pory przyznam ,że nie wyważałem modelu poprzecznie. Jak widać na zdjeciu rozmieszczenie "narzadów wewnetrznych"jest symetryczne,jak i w którym miejscu korygować wyważenie poprzeczne?,przepraszam za banalne pytanie,ale od tego zalezy życie pilota:-) Doważę też tył,mocy wystarczyz zapasem nawet z dodatkowym obciążeniem. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Odkrec stozek kolpaka- ta przednia czesc. Zloz model do lotu. Oprzyj go z przodu na stole na wystajacym wale, a z tylu podnies reka. Zobacz na ktora strone sie przewala. Sprawdz to kilkukrotnie, aby wykluczyc losowe przewalanie sie. Dociaz lzejsza koncowke, aby sie nie zwalal na zadna ze stron lub czynil to losowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Dziękuję za pomoc,ale czy model w przypadku złego wyważenia nie powinien przy locie po prostej też przechylać się na bok? Bo tego nie ma ,po prostej leci normalnie??!! Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zupełnie jakbym czytał o moim Revolverku. Gwałtowne zaciągnięcie wysokości a Revo robi "siup" snap-roll na prawe skrzydło. Paweł (dla mnie guru) doradził mi cofnąć S.C. Pytałem też na rcgroups, sugerują zbyt duże wychylenia na wysokości - tak czy siak "zwalenie" się na skrzydło to już efekt przeciągnięcia - wtedy owszem wyważenie poprzeczne może mieć znaczenie. Tyle że ja nie chcę żeby mi się w ogóle zwalał - ma iść "jak strzała" za drągiem Jeżeli masz napędzaną serwem tylko jedną połówkę S.w. i łącznik druciany to może być że pod wpływem sił aerodynamicznych połówki Sw wychylają się nierówno i wykręca Jaczka. U mnie w Revo tego nie ma bo połówki napędzane są własnymi cięgnami, zamocowane są równo. W locie poziomym bez przeciągnięcia te gramy różnicy wyważenia poprzecznego są niczym w porównaniu z kilogramami siły nośnej więc nie wykręca Pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Czy cofnięcie SC pomogło? Ha,ha mój też przewala się na prawe:-) Przy pikowaniu w dół i poderwaniu tuż nad ziemią, często płynie mi zimny pot po plecach a drązek lotek zawszasu mam lekko wychylony w lewo:-) A to przecież nie o to chodzi,to ma być przyjemność a nie stres. Ja na razi enie mam okazji i czasu ,aby pojechać na lotnisko i sprawdzić. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Cofnięcie sc pomaga a każdy zwala się na prawo. Może to od kierunku obrotów silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zupełnie jakbym czytał o moim Revolverku. Gwałtowne zaciągnięcie wysokości a Revo robi "siup" snap-roll na prawe skrzydło. Paweł (dla mnie guru) doradził mi cofnąć S.C. Pytałem też na rcgroups, sugerują zbyt duże wychylenia na wysokości - tak czy siak "zwalenie" się na skrzydło to już efekt przeciągnięcia - wtedy owszem wyważenie poprzeczne może mieć znaczenie. Tyle że ja nie chcę żeby mi się w ogóle zwalał - ma iść "jak strzała" za drągiem Jeżeli masz napędzaną serwem tylko jedną połówkę S.w. i łącznik druciany to może być że pod wpływem sił aerodynamicznych połówki Sw wychylają się nierówno i wykręca Jaczka. U mnie w Revo tego nie ma bo połówki napędzane są własnymi cięgnami, zamocowane są równo. W locie poziomym bez przeciągnięcia te gramy różnicy wyważenia poprzecznego są niczym w porównaniu z kilogramami siły nośnej więc nie wykręca Pozdrawiam Michał Nie tylko środek ciężkości, ale też waga, obciążenie powierzchni i zastosowany profil mają tutaj znaczenie. Są modele ciężkie, które maja dobre profile i latają poprawnie np Funtana S 90 przy masie nawet 4kg lata bardzo ładnie nie zwalając się co innego będzie już w Yaku 54 czy 55 gdzie profil jest jednakowy na całej długosci płata czyli im mniejsza cięciwa tym cieńsze skrzydło.W tej drugiej sytuacji trzeba uważać z wagą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 A ile waży Ci Bart ten Yacurek ?? Ciekawi mnie to gdyż jako elektryk (moja wersja) waży ok 2170 g i raczej problemu który opisujesz ja nie zauważam aż tak jakoś odczuwalnie.. Może Twój jest zbyt cięzki .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzisiek19 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Może też to być wina przeciągnięcia dynamicznego (czyli gwałtowne zwiększenie kąta natarcia, wynik-zerwane strugi na górnej powierzchni płata). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Nie tylko środek ciężkości, ale też waga, obciążenie powierzchni i zastosowany profil mają tutaj znaczenie. Są modele ciężkie, które maja dobre profile i latają poprawnie np Funtana S 90 przy masie nawet 4kg lata bardzo ładnie nie zwalając się co innego będzie już w Yaku 54 czy 55 gdzie profil jest jednakowy na całej długosci płata czyli im mniejsza cięciwa tym cieńsze skrzydło.W tej drugiej sytuacji trzeba uważać z wagą Generalnie Revolver ma spore obciążenie ("na oko" ponad 3kg wagi, 36dm2 powierzchni co daje ok 90g/dm2 obciążenia), do tego mocno zwężające się ku końcom obrys skrzydła no i (znowu "na oko") stały profil o malejącej grubości - czyli najlepszy przepis na zarywanie strugi. Rozumiem że w tej sytuacji pozostaje wytrymować model dokładnie w/g instrukcji i nauczyć się nim latać (poprzednie moje modele pozwalały na szaleństwo bez ograniczeń) - co w sumie może być dobre bo po takiej szkole każdy inny będzie łatwiejszy, a Revo miało być "szkołą" dla Suchoja 26 z DLE-30 Pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Dzieki za pomoc, 4 ciężarki do wyważania felg alu(łatwe do przyklejania,polecam) i model przestał się przewalać na boki przy ostrym zacięciu wysokością:-) Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 4 ciężarki do wyważania felg alu(łatwe do przyklejania,polecam) i model przestał się przewalać na boki przy ostrym zacięciu wysokością:-) dobrze że udało ci się uporać wreszcie z problemem . w którym miejscu przykleiłeś te ciężarki? P.S.mam od niedawna takiego yaka,nawet w tej samej kolorystyce jak twój,ma napęd elektryczny. model lata świetnie a zjawisko opisywane przez ciebie nigdy nie wystąpiło. pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Ciężarki zamontowałem przy kadłubie od spodu na łączeniu statecznika poziomego z kadłubem., nie widać ich wcale.Teraz lata bezstresowo. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi