Jump to content

Prawie że Edge!


Recommended Posts

Po rozbiciu RWD i braku modelu do latania zbudowałem taki oto modelik!

 

Silnik- Bm2408-21

Aku- 1200mAh 11.1V

śmigło- gws 8x4

2 mini serwa(SW i lotki)

regler-30A

 

Kadłub wykonany jest ze styropianu z wklejonymi dźwigarami sosnowymi, stery z balsy 6, a lotki z balsy 3. Natomiast skrzydło wykonałem z depronu 3 rozpiętość 90cm (oklejone papierem śniadaniowym, jak równiez i kadłub)

 

A tak to wygląda!

 

6e2cc4ddd427bdb9.jpg

 

87f2db1e206cfe83.jpg

 

tu już widać skrzydło oklejone papierem! na początku było taśmą ale zmiana planów!

 

2b1a99d53ac163ba.jpg

 

to samo skrzydełko tyle że pomalowane!

939b51a784feb4d2.jpg

 

6d36cd2a8c107896.jpg

 

Dół modelu!

dc1bdad22cc66a3a.jpg

 

b902e0f0392b524d.jpg

 

Masa gotowego modelu do lotu wyjdzie około 530gr :shock: (nie wiem czemu tak duzo) I tutaj mam pytanko czy na tym sprzecie będzie smigał?Bo mam jakies dziwne przeczucia!

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Co to oznacza bo troche nie kumam

 

Dual rate pozwala na szybką zmianę wychyleń sterów w locie (np przełącznikiem).

Przy oblotach warto mieć nastawione tam większe i mniejsze wychylenia, ponieważ jeśli nagle okaże się że wychylenia są zbyt duże można szybko skorygować, lub odwrotnie jeśli model jest nie sterowny, można łatwo zwiększyć wychyły. Jeśli nie masz czegoś takiego w nadajniku to pozostaje ustawić niewielkie (ale bez przesady) wychylenia sterów a w locie jeśli będzie bardzo nerwowy to mniej machać drągami, precyzja spada ale przy takim elektryczku myślę że dasz radę. :)

 

Co do napędu to nie musisz się martwić, na tym motorku latam modelem konstrukcyjnym o masie 550g, tylko tyle że jest przewinięty i śmiga na 9x5 (też na pakiecie 3s)

O dokładnie ten

Link to comment
Share on other sites

Na przełączniku w komputerowych radiach masz możliwość zmiany wielkości wychyleń.

Jeśli standardowo masz 100% (pełne wychyły na ile pozwala serwo i lotka) to p przełączeniu D/R serwo pozwoli tylko na np. 30% wychyłu.

Zachowując oczywiście cały czas płynność ruchów serwa.

Tak bardzo prosto co to jest D/R ( lub zamiast 30% możesz dać 125%)

 

Edit:

Widzę ,że kolega był szybszy.

Link to comment
Share on other sites

Cały ogon z balsy 6 mm :shock: ? Trzeba było go raczej zrobić z listewek balsowych - byłby o wiele lżejszy. Usztywnienie kadłuba też byłoby lżejsze z prętów węglowych (jak w kombatach ESA). Może stąd taka duża masa?

Link to comment
Share on other sites

Tak myślałem żeby kadłub wzmocnic prętami węglowymi ale nie miałem więc wkleiłem listewki! A sterów nie zrobiłem z listewek balsowych bo nie wiem czy wystarczy mi folii na oklejenie płata do szybowca! Zobacze jak coś będzie nie tak to troche zmienie konstrukcje! A balsa 6mm to balsa miękka, więc chyba az tak ciężka to nie jest :D

Link to comment
Share on other sites

No i odbył się oblot! Ale jak pisaliście trzeba było zmniejszyć wychylenia lotek bo był bardzo nerwowy! Zmniejszenie na 40% bardzo pomogło, ale i tak przyglebiłem i wyrwało mi silnik! Ale jest już naprawiony :D Niewiem czemu ale jak mam model z lotkami to dziwnie mi się nim lata! Muszę się przyzwyczaić!

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Wczoraj uczyłem kolegę uczyć latać Easy Gliderem Elektro.Powiedziałem mu że w lewej ręce ma gaz i że do zakrętu potrzebne są lotki i ster wysokości.Wspomniałem że ster kierunku jest tylko do wytrymowania modelu :D .No i po 45 minutach całkiem nieźle sobie radził.Robił płynne zakręty bez utraty wysokości.Jak bym mu powiedział że może zakręcać używając steru kierunku to potem może nie dał by sobie rady z lotkami.To były jego pierwsze loty.Przyzwyczaiłem go do lotek odrazu. :)

Link to comment
Share on other sites

Z lotkami to zupełnie inna rozmowa, lata się łatwiej, większa kontrola.

Wziąć należy jeszcze pod uwagę że mówi to człowiek będący zdecydowanym zwolennikiem latania na lotkach, nie lubię modeli z samym kierunkiem i nie wiem czym podyktowane jest uczenie się na takich :twisted:

 

ster kierunku jest tylko do wytrymowania modelu :D

Dobrze że jest buźka na końcu bo czasem się jeszcze do czegoś przydaje :D

Link to comment
Share on other sites

No i spróbowałem swoich sił poraz kolejny! Wypuszczam model i ciagnie go do dołu! zaciągnełem ster wysokości wzbił się do góry i potem całyczas zadzierał! Nie wiem co jest nie tak! Latam jak na fali! góra, dół i nawet nie wiem kiedy model odwrócił się na plecy! zaciągam ster w dół a tu szok samolot pikuje, ale jakoś z tego wyszedłem tyle że zachwile walnąłem w ogrodzenie :evil: Uszkodziłem skrzydło i ster kierunku!

Jutro wstawie fotki bo nie wiem czy da się naprawić skrzydło, moze będziecie mieli jakis pomysł! Nie jest az tak źle ale paskudnie to wygląda!

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Tak czytam i czytam i przypominają mi się moje "skoki kangura" sprzed 3 lat (sprzed 2 też... :lol: ). Gregorian, widzę, że masz duże pokłady tego, co w modelarstwie bodaj najważniejsze. A może byś tak zaczął czasem wpadać na nasze lotnisko do Olsztyna - sporo można się dowiedzieć, nauczyć i zabawić jednocześnie. Jest dobra okazja w najbliższą niedzielę, gdyż robimy otwarcie nowego lotniska modelarskiego w Nagladach, ale zbiórka jest na lotnisku aeroklubowym o 10.00 i wyjazd na nowe o 10.30. Tylko nie zapomnij wziąć jakiegoś modelu i mięcha, bo grill i węgiel zapewniamy.

Krzysiek

Link to comment
Share on other sites

W niedziele nie dam rady, bo pracuje do 14 :( Ale jeszcze tam zawitam bo już mnie zaprasza kolega z pracy!

 

Meteor tryby są spoko! chodziło mi o to że model ostro zadziera a ja koryguje to SW!

 

Tak wygląda skrzydło:

c8247bee50a9d013.jpg

 

Nie wiem jak to naprawić! Wyciąć ten zgnieciony kawałek(pasek) i wkleić nowy? czy macie moze inny pomysł!

Link to comment
Share on other sites

Model lata tak jakby miał za duży kąt zaklinowania płata lub złe wyważanie. Popraw jedno z tych ustawień i spróbuj ponownie ja bym zaczął od zaklinowania płata o jakieś 1 - 1,5 stopnia mniej.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie tak myślałem że kąt płata albo kat statecznika pozimoego! Ale jak puszcze model na wyłączonym silniku to leci na dziób! Może za mały wykłon silnika w dół? Chociaz i tak mi się wydaje ze jest spory! Nie wiem co nie tak! Ale niedługo zacznę budowę drugięgo tyle że w wersji bardziej odchudzonej i bardziej się postaram!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.