Skocz do zawartości

Miało być tak pięknie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś miały odbyć się kolejne loty modelu ale już z FPV, niestety nie odbyły się. Skończyło się na próbach startu. W porównaniu z lotami z przed tygodnia masa modelu wzrosła z ok 1360 czy 80g do jakieś 1620g z FPV i cięższym lecz mocniejszym silnikiem TP 2915-35 o kV jakieś 920 - 950. Nie chcę niczego sugerować - zobaczcie sami jak to wyglądało i co o tym sądzicie? Dlaczego tak sie stało :( :?:

Opublikowano

Spróbuj go rzucić mocniej i bardziej poziomo - niech nabierze prędkości a następne lekko do góry - może pomorze.

 

Czy środek ciężkości jest dobrze ustawiony ?.

 

Sprawdź czy wszystkie serwa poprawne chodzą bo wydaje mi się że z którymś jest coś nie tak, podejrzewam że przy ostatnim starcie modelu jak już leciał chciałeś skręcić a model zwalił się na lewe skrzydło i kret ?, czy tak było ??

Opublikowano

Może ktoś bardziej doświadczony wypowie się...

Irek, tym zdaniem zrobiłeś chłopakowi przykrość.

Pomijając własności lotne modelu co do wyrzutu (zwłaszcza pierwszego) miał w 100% rację.

 

jacek

Opublikowano

Irek, tym zdaniem zrobiłeś chłopakowi przykrość.

Pomijając własności lotne modelu co do wyrzutu (zwłaszcza pierwszego) miał w 100% rację.

Nie sądzisz chyba, że mógłbym dopuścić do jakiegoś zaniedbania przed startem. Co mają serwa do startu? Własnie to nie jest takie oczywiste czy miał rację. model tak własnie zachowywał sie jak na filmie, a nie to, że ja go zbyt wysoko wyrzucałem - dlatego napisałem, że nie chce niczego sugerować. Teraz to juz nie mam wyjścia - bardziej obawiałem sieczy to nie problem z SC :?: Chociaż wyznaczałem go tak samo jak tydzień temu kiedy to oblot i dwa loty przebiegły znakomicie. Jedyna różnica to cięższy model tym razem - FPV i cięższy ale za to mocniejszy silnik TP 2915-35. Na śmigle 11' wykazywał ciąg statyczny 2kg na pakiecie 3s. Jednak dziś dałem śmigło 10calowe. Dodam tylko, że silnik o niskim kV - nie pamiętam czy 920 czy 950. Może to tu leży problem? Chociaz w Fw-190 o masie do lotu ok 1900g i rozp lekko ponad 1200mm spisywał siebardzo dobrze.

Opublikowano

To ma serwo do startu że ostatni start udokumentowany na filmie jest prawidłowy lecz gdy samolot leci poziomo nagle zwala się na lewe skrzydło, i ja zadałem pytanie czy ty chciałeś skręcić w lewo ?, bo jeżeli tak to serwo na lewym lub prawym skrzydle wychyliło na "maksa" lotka poszła w górę na lewym skrzydle lub na prawym skrzydle w dół ( a może 2 serwa wychyliły się na "maksa") a samolot przechylił się na lewe skrzydło i uderzył o glebę.

 

Nie wiem czy to błąd pilota czy serw , ty jako pilot mogłeś za energicznie ruszyć drążkiem a wychylenia były dosyć duże i nie opanowałeś modelu, lub po prostu serwa zawaliły.

 

Ostatni start też pokazuje że model rzucony poziomo a nie pod x kątem ku górze nabiera prędkości i leci prawidłowo szkoda że tylko przez chwilkę.

Opublikowano

Ta konstrukcja wygląda na przeciążoną (szczególnie drugi start).

No własnie tak to wygląda w porównaniu z lotami z przed tygodnia. Jednak konstrukcja nie jest przeciażona: maxymalna masa do lotu z FPV to 1700g przy pow 53dm2. To co na filmie waży ok 1620g więc nie przekracza dopuszczalnej. Przez chwilę zastanawiałem sie na kątem mocowania silnika - jego oś zgodna z osią kadłuba modelu - tak jak tydzień temu więc i kąty raczej odpadają... Ale Marcin - ja w czasie 3go startu miałem wrażenie jakby był za ciężki.

Opublikowano

Ale przecież trzeci start był udany lecz po chwili samolot zwalił się na lewe skrzydło !!! :twisted:, zauważyliście to ??

Opublikowano

Jednak konstrukcja nie jest przeciażona: maxymalna masa do lotu z FPV to 1700g przy pow 53dm2. To co na filmie waży ok 1620g więc nie przekracza dopuszczalnej

To są dane producenta?

 

To jest latające skrzydło i wszelkie nawet minimalne nieprawidłowości (delikatne zwichrzenie itp) może mieć istotny wpływ na pogorszenie właściwości lotnych.

 

Najszybciej sprawdzisz to odciążając model do wagi z przed tygodnia zachowując całą resztę jak teraz (napęd, wyważenie itp)

 

Ale przecież trzeci start był udany lecz po chwili samolot zwalił się na lewe skrzydło !!! :twisted: , zauważyliście to ??

To może ja jeden start przeoczyłem - napiszę inaczej - na ostatnim wygląda na przeciążony :D

Opublikowano

Mimo twojego zdania wygląda mi to za energiczny ruch aby było to spowodowane przeciążeniem, może Fokker chciał lekko skręcić w lewo a serwo np. jest uszkodzone i wychyliło się na maksa ??

Opublikowano

Nie bierzecie pod uwagę mojego zdania na ten temat ??

Właśnie edytowałem powyższy mój post aby Ci odpowiedzieć - ale byłeś szybszy :)

 

Fokker wiedziałby czy machnął drążek na lewo, czy też ma źle ustawioną aparaturę.

 

Stawiam że tak zachował się model nawet po lekkim zaciągnięciu drążka na siebie a ustawienia były poprawne.

Opublikowano

Mimo twojego zdania wygląda mi to za energiczny ruch aby było to spowodowane przeciążeniem, może Fokker chciał lekko skręcić w lewo a serwo np. jest uszkodzone i wychyliło się na maksa ?? Mowie o starcie który zaczyna się w 47 sekundzie filmiku !

 

Ps. sory że 2 raz to samo pisze ale poprzedni post jakoś się nad twoim pojawił

Opublikowano

Ale przecież trzeci start był udany lecz po chwili samolot zwalił się na lewe skrzydło !!! , zauważyliście to ??

No własnie tu moim zdaniem ma sie wrażenie, że model jakby przeciżony.

Marcin - takie dane podaje sklep sprzedający czyli ABC-RC. Niestety w tej chwili próba jak tydzień temu jest niemożliwa gdyż silnik będę reklamował - okazał się niestprawny. Reszta oczywiście do usunięcia czyli FPV. Niestety kadłub w cześci przedniej jest roztrzaskany na 3 części w sumie łatwe do sklejenia ale wpadło mi do głowy by odciąć fragment i albo dokleić sam dziób wykonany samodzielnie ze styro albo posklejac to co jest, albo pisac do sklepu czy firmy z zapytaniem o możliwosc dokupienia tej cześci.

Jakiekolwiek zwichrzenie nie wchodzi w grę bo tego nie było - po ostatnim locie model niemal pionowo ląduje pod wiatr. Przypadkowo przygladał się temu modelarz, który czyta nasze forum ale nie jest zalogowany i on również był pod wrażeniem lotu i lądowania.

 

Nebeb - może po 3ciej kraksie z serwem jest cos nie tak nie sprawdzałem jeszcze ale w czasie startów wszystko było OK. Tobie moze siewydawać, że cos z lotkami było nie tak ale gdy nabierzesz większego doswiadczenia to uzmysłowisz sobie, że aby lotki i stery działały prawidłowo - to potrzebna jest prędkosć ! A tej tu raczej zabrakło.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

O błędzie pilota mówić nie będę bo nie podejrzewam, zbyt doświadczony. :D

Co do "młodego" (mam nadzieje, że się za tego "młodego" nie obrazi) to może mieć odrobię racji. :lol:

Zobacz ostatni rzut. Model wychyliło po paru sekundach prawie o 90 stopni.

Wypowiem się na temat śmigła.

Inny model i zdecydowanie mniejsze doświadczenie pilota.

Na śmigle 7x6 start był OK. Ponieważ było dla mnie za szybko postanowiłem zmniejszyć śmigło do 6x4. Wiem sporo mniej. Na tym śmigle nigdy nie wystartowałem. Model zachowywał się bardzo podobnie do Twojego. Stawiało go.

Nie ma innego wyjścia tylko wsadzić to samo śmigło i poprubować.

A jeszcze jedno.

SC był jak piszesz OK. A ststeczność poprzeczna też oczywiście.

Bo może FVP obrobine się przesunęło i ciąży na jedną stronę.

Opublikowano

No na granicy przeciągnięcia to on w tedy nie leciał i uważam że lotki powinny przy tej prędkości działać prawidłowo, może i masz racje, ja nie mam innych pomysłów.

 

Ale czy śmigło mogło być przyczyną takiego zachowania samolotu po kilku sekundach lotu poziomo ? Według mnie 1 i 2 start był źle wykonany za duży kąt startu ku górze, tak jak widzimy 3 start jest prawidłowy, model wyrzucony poziomo nabiera prędkości i leci prawidłowo lecz po chwili energicznie a nawet bardzo energicznie zwala się na lewe skrzydło.

Opublikowano

Zobacz ostatni rzut. Model wychyliło po paru sekundach prawie o 90 stopni.

W przypadku zbyt wolnego lotu cięższym modelem takie zjawisko na zaciągnięcie wysokości nie jest niczym dziwnym. Ale sprawdzić należy wszystko co możliwe.

Opublikowano

Bo może FVP obrobine się przesunęło i ciąży na jedną stronę.

Z FPV tylko nadajnik bez obudowy był na skrzydle. Jego masa z przewodem niech będzie 50g - odsunięte ok 20 - 25cm od kadłuba w głąb do winglety. Nie sądzę jednak, że te z 50g było przyczyną przechylania. Nie tłumaczę tego pozostawiając asa w rękawie :mrgreen: Naprawdę nie wiem o co chodzi i żle jest mi z tym bo miało być tak pięknie...Jak ja sieciesze, że nie poszedłem na plaze latać, a taki był zamiar...

Z poprzedniego lotu jest tylko film z powietrza wiec to niewiele wniesie do tematu.

 

Konrad_P napisał/a:

Zobacz ostatni rzut. Model wychyliło po paru sekundach prawie o 90 stopni.

 

 

W przypadku zbyt wolnego lotu cięższym modelem takie zjawisko na zaciągnięcie wysokości nie jest niczym dziwnym. Ale sprawdzić należy wszystko co możliwe.

Ale to oczywiste, że próbowałem wysokością wzbić się - na ostatnim to widać i prawie udało się/.

Opublikowano

Irek rozwiązanie jest proste jak konstrukcja wiesz czego.

Wywal na chwile nadajnik, włóż to samo śmigło i w powietrze.

Jak będzie OK to zamontuj nadajnik od FVP i na tym samym śmigle zobacz jak idzie.

Jak to tylko 50g to faktycznie nie powinno to mieć wpływu.

 

Ale przy ostatnim starcie szedł kurcze prosto.

Wg. mnie.

Pierwszy start za małe obroty silnika. Dałeś na maksa silnik czy ma pól gwizdka?

Drugi start po prostu pechowy.

Trzeci start hm… a co z wiatrem, bo raz w jedną a raz w druga go żuczałeś, kręcilo?

:?:

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.